Hoi,
Probleem! Ik snap er niks van, het uiteinde van mijn stuur (gas kant) zat wat los, dus die wilde ik aandraaien. Toen merkte ik dat de lange bout wat krom was, dus ik heb hem er helemaal uitgedraaid, om deze eerst weer recht te maken.
Dat had ik dus niet moeten doen
Nu krijg ik de bout niet meer in het stuur gedraaid! Wel hoor ik helaas het moertje (?) door het stuur rollen. Maar hoe zit dit systeem in elkaar? Hoe krijg ik de de lange bout weer aan het moertje?
Damn, ik wilde morgen met de brommert naar 't werk. Dat wordt dus maar weer de diesel pakken
Help! Stuur uiteinde los
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Antwoord weet ik niet zeker, want heb handguards gemonteerd in het stuur met een soort keilbouten.
Verwacht daarom ook nu een soort van keilbout, maar de exploded views van Suz geven hierop geen antwoord.
Maar gewoon met de brommer naar het werk, dan maar zonder stuureind. Heeft alleen maar een trillingsdempende werking volgens mij
Verwacht daarom ook nu een soort van keilbout, maar de exploded views van Suz geven hierop geen antwoord.
Maar gewoon met de brommer naar het werk, dan maar zonder stuureind. Heeft alleen maar een trillingsdempende werking volgens mij
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Had ook al in het sleutelboek gekeken, maar kon er niets van vinden. Ik ga inderdaad maar zonder stuureind rijden, want anders zit ik morgen chagrijnig in de auto.... daar word ik niet vrolijk van en mijn collega's ook nietOuwe Reus schreef:Antwoord weet ik niet zeker, want heb handguards gemonteerd in het stuur met een soort keilbouten.
Verwacht daarom ook nu een soort van keilbout, maar de exploded views van Suz geven hierop geen antwoord.
Maar gewoon met de brommer naar het werk, dan maar zonder stuureind. Heeft alleen maar een trillingsdempende werking volgens mij
Dan ben je nog een van de weinige en zouden er hier genoeg rond moeten slingeren als je er perse een terug wilt.Sikmans schreef: Ik heb nog een standaard stuur!
Oproepje moet het doen voor je anders op Ebay.de zoeken
Mijn advies zou zijn om dat standaard stuur zsm te verliezen en een crossstuur te kopen.
Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open dan
Voorbeeld goedkoop : klik
Succes
Ik was nou niet van plan om meteen mijn stuur te vervangen omdat er een boutje los is gekomen
Maar die site die jij doorgaf, is dat de juiste maat? Niet duur!
En passen alle schakelaars/hendels er zonder aanpassing allemaal op?
Ik vraag me af waarom het rijden daar nu zo'n stuk beter van zou worden
Maar die site die jij doorgaf, is dat de juiste maat? Niet duur!
En passen alle schakelaars/hendels er zonder aanpassing allemaal op?
Ik vraag me af waarom het rijden daar nu zo'n stuk beter van zou worden
Nope.Sikmans schreef: En passen alle schakelaars/hendels er zonder aanpassing allemaal op?
In de binnenkant van je schakelaars zitten pinnetjes die in een gat vallen in je stuur om te voorkomen dat ze ronddraaien.
Die gaatjes moet je zelf boren in een nieuw stuur.
Kan ff moeilijk beschrijven waarom een iets breder stuur fijner rijdt dan een smal standaard BIGstuur.
Kracht maal arm schiet door mijn hoofd nu.
Nog een paar gevonden
laag model http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00005179
Hoog model http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00000712 ( ander kleurtje spuiten )
laag model http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00005179
Hoog model http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00000712 ( ander kleurtje spuiten )
Meestal zitten bij de suzuki een rubbere dop achter het stuureind. Deze eruit halen en dan de moer eruit halen.
Vervolgens alles weer inelkaar zetten en opnieuw monteren.
Doordat je de bout in het stuureind vast draaid komt de moer dichter naar de stuureind waardoor de rubbere dop uitzet.
Onderdeel 3 t/m 6
Vervolgens alles weer inelkaar zetten en opnieuw monteren.
Doordat je de bout in het stuureind vast draaid komt de moer dichter naar de stuureind waardoor de rubbere dop uitzet.
Onderdeel 3 t/m 6
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Het originele stuur is een beetje als een mietjes chopper stuur, buigt te veel naar je toe, een rechter en hoog cross stuur pakt veel natuurlijker vast en geeft meer gevoel en controle over t voorwiel
Ik breek gewoon de pinnetjes uit de schakel unit, evt stukje schuurpapier er tussen en klaar
Ik breek gewoon de pinnetjes uit de schakel unit, evt stukje schuurpapier er tussen en klaar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
@ Leo: bedankt voor het shoppen
@ Coentje: Heel mooi, daar heb ik denk ik wel wat aan! Ik ga er vanavond naar kijken. Ben heel benieuwd of ik het nog voor elkaar kan krijgen. En anders toch maar eens over de tip van Leo nadenken
@ Zappa: ik begin nu toch te twijfelen of het een origineel stuur is.... Weet iemand dit?
@ Coentje: Heel mooi, daar heb ik denk ik wel wat aan! Ik ga er vanavond naar kijken. Ben heel benieuwd of ik het nog voor elkaar kan krijgen. En anders toch maar eens over de tip van Leo nadenken
@ Zappa: ik begin nu toch te twijfelen of het een origineel stuur is.... Weet iemand dit?
Ligt eraan wat voor nu dat ei heeft
Ik heb er vanochtend weinig last van gehad dat hij er niet op zit. Nu zit er alleen een gat aan het einde van mijn stuur, maar dat is op te lossen door nieuwe handvatrubbers (ook geen overbodige luxe...!)
Ik heb er vanochtend weinig last van gehad dat hij er niet op zit. Nu zit er alleen een gat aan het einde van mijn stuur, maar dat is op te lossen door nieuwe handvatrubbers (ook geen overbodige luxe...!)
Niet te snel, als Sikmans geen interesse heeft dan ben ik wel nieuwsgierig naar een plaatje van de kappen met bevestigingsbeugels (?). Mijn huidige Acerbis kappen hebben geen aluminium beugel. Heb nu al een paar keer gehad met een valpartijtje dat ze weg draaien doordat het kunstof tordeert. Mailtje met foto en prijsidee mag ook Leo.
Hoi Gays,
Ik kijk nu pas goed naar de handkappen en zie dat de beugels voor op het stuur voor een 28 mm ( fatbar ) stuur zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IQ6APQSG
De beugels zijn in gesloten toestand 25mm in doorsnee terwijl ze mij als 22 mm beugels zijn verkocht .
Mocht iemand met een fatbar interesse hebben dan kan i me mailen / PB`en , ondertussen ga ik op zoek naar 22 mm steunen want dat verkoopt makkelijker.
Ik kijk nu pas goed naar de handkappen en zie dat de beugels voor op het stuur voor een 28 mm ( fatbar ) stuur zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IQ6APQSG
De beugels zijn in gesloten toestand 25mm in doorsnee terwijl ze mij als 22 mm beugels zijn verkocht .
Mocht iemand met een fatbar interesse hebben dan kan i me mailen / PB`en , ondertussen ga ik op zoek naar 22 mm steunen want dat verkoopt makkelijker.