Twee weken geleden ben ik ff met Edwin bij onze Leo geweest. Voor de rit de ketting gesmeerd en wat bleek: visje van de kettingsluiting was verdwenen. Had gelukkig nog een nieuwe schakel liggen, dus probleem was even opgelost. Maar vertrouwen heb ik er niet meer in, dus er moet een klinksluiting in.
Herinner mij nog een berichtje van Zappa over het klinken van de ketting, maar die kan ik natuurlijk nergens meer vinden.
Iemand ervaring met betaalbaar gereedschap om de ketting betrouwbaar te klinken?
Ketting klinken
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
tja ik heb een fietkettingpons omgebouwd maar dat raad ik jou niet aan, rij gewoon met je klink sluiting langs zo 'n niet nette motorzaak en vraag of zij t ff willen doen
visje op de Big is een slecht idee, de ketting geleider bij t achtertandwiel is zo ruim dat daar de sluiting er van af kan/zal vliegen
visje op de Big is een slecht idee, de ketting geleider bij t achtertandwiel is zo ruim dat daar de sluiting er van af kan/zal vliegen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Klink mijn kettingen altijd met normaal gereedschap: hamer en beitel. Een goede klinkschakel gebruiken waarbij het te klinken stukje wat zachter is. Achterkant van de ketting afsteunen met een stuk pijp tegen de muur van de garage. Voor de zekerheid de afstand tussen de schalmen meten met een schuifmaat zodat je de schakel niet te vast klinkt.
Ketting delen gaat prima met de onmisbare slijptol....
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
M'n Pa heeft die volgens mij ook liggen.Leo schreef:De braboos hebben in groepsverband deze gekocht bij Jamopa en klinken / breken er al enkele jaren met veel plezier mee.
Bij de MSG gebruiken we een DID pons om te klinken en een slijptol om de ketting te verwijderen
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hier bij de "langzamere" motoren altijd met visje.
En uiteraard geen problemen.
Wel slijt het visje weg in de kettinggeleider.
In de gaten houden dus.
Tijdje terug brak bij ons een nieuwe ketting.
Was niet bij het visje.
Nu die dus overal gebruiken ?
En uiteraard geen problemen.
Wel slijt het visje weg in de kettinggeleider.
In de gaten houden dus.
Tijdje terug brak bij ons een nieuwe ketting.
Was niet bij het visje.
Nu die dus overal gebruiken ?
+1loek de kort schreef:Klink mijn kettingen altijd met normaal gereedschap: hamer en beitel. Een goede klinkschakel gebruiken waarbij het te klinken stukje wat zachter is. Achterkant van de ketting afsteunen met een stuk pijp tegen de muur van de garage. Voor de zekerheid de afstand tussen de schalmen meten met een schuifmaat zodat je de schakel niet te vast klinkt.
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Toen ik nog op een kleine brommer reed, ging het klinken inderdaad met een moker als aambeeld en een hamer+doorslag om de schakel te klinken.
Maar heb toch maar een echte klinkert gekocht Kost een paar tientjes, maar dan geen losgelopen ketting in mijn nek of door mijn blok.
BTW: het visje zit er nu nog steeds op
Maar heb toch maar een echte klinkert gekocht Kost een paar tientjes, maar dan geen losgelopen ketting in mijn nek of door mijn blok.
BTW: het visje zit er nu nog steeds op
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
Je moet geen spullen hebben , maar vrienden met spullen, daar heb je veel meer aan
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
Klinkklareonzin.
Big Bigger Tiger en weer Big