Hmm, en hoe valt dit dan op te lossen? Of wat moet er dan nog gewisseld worden?
Nu toen ik de sr43 carbu's er terug onder stak vandaag ( diegene die bij het blok horen dus ), begon hij ook te ploffen als ik even gereden had,
als ik hem stil had en even gas gaf, elke keer een paar ploffen erachter..
Misschien makkelijker voor diegene die lezen :
Er zit nu
- het complete sr43 blok onder ( dus incl vliegwiel enz )
- de sr43 carbus die erbij horen, met ori sproeiers, dus 130
- originele uitlaatlijn van de sr42 met nieuwe dichtingen tussen, lekt 100% niet
- Cdi van de sr43
Dus in principe alles dat met ontsteking en motorisch gedeelte te maken heeft.
Tenzij dan de bobijnen bijvoorbeeld, maar die verschillen niet denk ik?
Dat de cdi ander tijdstip geeft kan ik in komen. Maar hoe valt dit dan aan te passen? Ik dacht dat doordat ik de cdi overzette,
dat de tijdstippen oké zouden zijn. Maar die veranderen dus door een afwijking vd kabelboom tov de 43?
Edit: 43 blok in 42
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik weet niet hoe je Duits is...maar jouw vraag is hier ook gesteld:
http://www.dr-big.de/forum/viewtopic.php?f=5&t=84568
Zoals ik het lees moet het gewoon kunnen
http://www.dr-big.de/forum/viewtopic.php?f=5&t=84568
Zoals ik het lees moet het gewoon kunnen
Assumption is the mother of all fuck ups
Ik heb nooit duits geleerd,
maar ik kan er lichtjes uit opmaken dat dus de luchtfilter ook verschilt? Dan probeer ik die vandaag nog even te switchen ( past die in het kader? )
Er staat iets in over de uitlaat, maar daar kan ik niets uit opmaken, en google translate ook niet blijkbaar
Iemand die wat duits kan en het me kan vertellen?
maar ik kan er lichtjes uit opmaken dat dus de luchtfilter ook verschilt? Dan probeer ik die vandaag nog even te switchen ( past die in het kader? )
Er staat iets in over de uitlaat, maar daar kan ik niets uit opmaken, en google translate ook niet blijkbaar
Iemand die wat duits kan en het me kan vertellen?
Luchtfilter(huis) is niet uit te wisselen. Je originele uitlaat is veel meer gedempt dan je open Laser Pro Duro.
Bruin/zwarte kleur aan de isolator (keramische conus onder het centrale contact) betekend vrij rijk staan bij een viertakt. De kool op je elektrode kan ook die kant op wijzen. Probeer eens de carburateurs van de SR42 te gebruiken met de SR42 sproeierbezetting. Dit omdat je ook gebruik maakt van het originele in- en uitlaattraject van een SR42.
Als dat niet werkt, steek dan ook de ontstekingsonderdelen van de SR42 op de motor: vliegwiel, pulsgever en CDI.
Je kan eventueel de vliegwielen uitmeten om te kijken of de nok voor de pulsgever op precies (!!!) dezelfde plek zit. Dan zou je het vliegwiel kunnen laten zitten. Voor verwijdering kan ik je namelijk echt het originele gereedschap aanraden!
Bruin/zwarte kleur aan de isolator (keramische conus onder het centrale contact) betekend vrij rijk staan bij een viertakt. De kool op je elektrode kan ook die kant op wijzen. Probeer eens de carburateurs van de SR42 te gebruiken met de SR42 sproeierbezetting. Dit omdat je ook gebruik maakt van het originele in- en uitlaattraject van een SR42.
Als dat niet werkt, steek dan ook de ontstekingsonderdelen van de SR42 op de motor: vliegwiel, pulsgever en CDI.
Je kan eventueel de vliegwielen uitmeten om te kijken of de nok voor de pulsgever op precies (!!!) dezelfde plek zit. Dan zou je het vliegwiel kunnen laten zitten. Voor verwijdering kan ik je namelijk echt het originele gereedschap aanraden!
Bougie is bruin/grijs, niet bruin/zwart. Eerder wat te arm dacht ik..
Aangezien die veel meer gedempt is zou hij toch rijker moeten komen te staan en niet armer? ..
Aangezien hij op volgas begint te sputteren staat hij toch te arm en niet te rijk?
Ik gebruik dus de hele sr43 combo. Dus blok, inlaatrubbers, carbu's met ori sproeiers enz, en in de blok dus ook vliegwiel enz. Cdi is ook mee verplaatst.
Enige dat motorisch nog 42 is, is de luchtfilter en de uitlaat.
Dus als de 42 uitlaat meer gedempt is dan de 43 moet hij rijker lopen en niet armer?
Volgas sputteren, is dat nu te arm of te rijk? Stationair en middentoerental is goed.
Ik dacht van vandaag nog even de luchtfilters te wisselen maar dat gaat dus blijkbaar ook niet.. Kan de uitlaten wel eens switchen..
Aangezien die veel meer gedempt is zou hij toch rijker moeten komen te staan en niet armer? ..
Aangezien hij op volgas begint te sputteren staat hij toch te arm en niet te rijk?
Ik gebruik dus de hele sr43 combo. Dus blok, inlaatrubbers, carbu's met ori sproeiers enz, en in de blok dus ook vliegwiel enz. Cdi is ook mee verplaatst.
Enige dat motorisch nog 42 is, is de luchtfilter en de uitlaat.
Dus als de 42 uitlaat meer gedempt is dan de 43 moet hij rijker lopen en niet armer?
Volgas sputteren, is dat nu te arm of te rijk? Stationair en middentoerental is goed.
Ik dacht van vandaag nog even de luchtfilters te wisselen maar dat gaat dus blijkbaar ook niet.. Kan de uitlaten wel eens switchen..
De big rijd weer! 42 carbus met 117,5 sproeiers erin, en rijd goed.
Al vind ik dat hij zich nog lichtjes misschien een beetje inhoud. Wheelie door aan gas te trekken lukt bijvoorbeeld nog amper,
terwijl daarvoor hij dat vlotjes deed. Maar ik ben al bij dat hij vrij goed rijd. Rijd naar de 160, denk dat hij nog iets sneller zou moeten kunnen,
maar het rijd vrij goed dus daar ga je me niet over horen klagen
Nu is de benzinepomp beginnen lekken. Kan ik wel oplossen, MAAR
ik hoop dat het niet daardoor komt dat hij dan ook beter rijd? De benzinepomp lekt druppels, krijgt hij dan minder benzine daardoor?
Anders sta ik na revisie vd benzinepomp weer bij af.. ( pompje vd 43 ook geprobeert, maar die durft ook eens lekken )
Lijkt mij stug dat een lekkende brandstofpomp veel effect heeft op vermogen. Pomp heeft meer debiet dan je met de carbs kan opstoken.
Zal wel tot hoger brandstofverbruik leiden. Enne...ik rij op dit moment zelfs zonder brandstofpomp
Zal wel tot hoger brandstofverbruik leiden. Enne...ik rij op dit moment zelfs zonder brandstofpomp
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Pomp heb je eigenlijk wel nodig want deze zuigt de brandstof ook aan. Mijn pomp heb ik tijdelijk buiten dienst gesteld, maar zal ik asap weer aansluiten! Ik heb dus de leiding van de brandstoftank rechtstreeks aangesloten op de carbs (wel filter ertussen). Ben dus met kromme tenen naar het eerste beste benzinestation gereden om de tank af te vullen en zodoende de maximale brandstofdruk te creëren Zondag nog 50km op die manier rondgeknald.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zoals ik hierboven heb beschreven, sttat er letterlijk ook als antwoord van Herr Hessler:
es gehört aber immer zusammen:
rotor
stator
cdi eines modelles
also diese teile ggf wechseln
of wel:
het hoort altijd samen/bij elkaar
rotor
stator
cdi van een model (ik denk dat hij daar dus mee zegt (SR41 of SR42 of SR43)
altijd alle delen tegelijk onderling wisselen.
Vliegwiel geeft de impulsen en zoals Zappa ook al schrijft de manier van vervroegen verschilt en dus komt het inhouden waarschijnlijk door verkeert of niet goed vervroegen bij hogere toerentallen.
futurist
es gehört aber immer zusammen:
rotor
stator
cdi eines modelles
also diese teile ggf wechseln
of wel:
het hoort altijd samen/bij elkaar
rotor
stator
cdi van een model (ik denk dat hij daar dus mee zegt (SR41 of SR42 of SR43)
altijd alle delen tegelijk onderling wisselen.
Vliegwiel geeft de impulsen en zoals Zappa ook al schrijft de manier van vervroegen verschilt en dus komt het inhouden waarschijnlijk door verkeert of niet goed vervroegen bij hogere toerentallen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Je redenatie over bruin/grijs = te arm, klopt voor een tweetakt. Door de olie door de brandstof kleurt de bougie in de goede omstandigheden in 'koffie met melk' bruin. Als het naar grijs gaat, staat je tweetakt motor te arm. Zoals je nu geleerd hebt, gaat dit voor een viertakt niet op. Een grijze kleur isolator is goed, zodra hij naar bruin of nog donkerder gaat, staat hij te rijk. Sputteren op hogere toeren is verzuipen, inhouden op het moment dat je het gas open draait kan duiden op een te arm mengsel.
De SR42 vond ik met de standaard afstelling niet perfect lopen. Misschien dat de huidige brandstof hier wat mee te maken heeft. Zelf reed ik met standaard luchtfilter met 120 hoofdsproeier. Het liefst had ik de stationairsproeier ook nog 1 maatje groter gekozen, maar toen was de motor al verkocht.
De brandstofpomp pompt alleen het laatste beetje brandstof uit de tank, omdat het niveau van de brandstof op dat moment onder het niveau van de carburateurs ligt. Zolang het niveau brandstof in je tank boven het niveau van je carburateurs ligt, stroomt de brandstof door de pomp je carburateurs in. Als je pomp lek is, dan stroomt het logischerwijs door je pomp de straat op Bespaar je die euro's en besteed ze aan een revisieset voor de pomp!
O ja, we willen natuurlijk wel foto's uit Roemenie van al het lokale 'natuurschoon'
De SR42 vond ik met de standaard afstelling niet perfect lopen. Misschien dat de huidige brandstof hier wat mee te maken heeft. Zelf reed ik met standaard luchtfilter met 120 hoofdsproeier. Het liefst had ik de stationairsproeier ook nog 1 maatje groter gekozen, maar toen was de motor al verkocht.
De brandstofpomp pompt alleen het laatste beetje brandstof uit de tank, omdat het niveau van de brandstof op dat moment onder het niveau van de carburateurs ligt. Zolang het niveau brandstof in je tank boven het niveau van je carburateurs ligt, stroomt de brandstof door de pomp je carburateurs in. Als je pomp lek is, dan stroomt het logischerwijs door je pomp de straat op Bespaar je die euro's en besteed ze aan een revisieset voor de pomp!
O ja, we willen natuurlijk wel foto's uit Roemenie van al het lokale 'natuurschoon'
Ahzo! Bedankt voor de uitleg, wist ik dus inderdaad niet.. Ik dacht altijd dat koffie met melk ongeveer de perfecte kleur was.
Oké, morgen nog eens een lange rit en eens de bougies checken.
Dus eigenlijk kan ik gerust de pomp ervantussen laten? Tot wanneer ik het revisiesetje ontvangen heb?
Anders rijd ik nu nog een week rond met een druiper..
Ik begin er héél hard naar uit te kijken, waarschijnlijk dus enkel nog wat fijnafstelling en klaar voor de reis.
Zonder jullie had ik dit nooit gekunnen, laat staan aan begonnen. Dan reed ik nu waarschijnlijk niet meer met een big.. Thx!
Oja, plaatselijk schoon zal hier gedeeld worden
Oké, morgen nog eens een lange rit en eens de bougies checken.
Dus eigenlijk kan ik gerust de pomp ervantussen laten? Tot wanneer ik het revisiesetje ontvangen heb?
Anders rijd ik nu nog een week rond met een druiper..
Ik begin er héél hard naar uit te kijken, waarschijnlijk dus enkel nog wat fijnafstelling en klaar voor de reis.
Zonder jullie had ik dit nooit gekunnen, laat staan aan begonnen. Dan reed ik nu waarschijnlijk niet meer met een big.. Thx!
Oja, plaatselijk schoon zal hier gedeeld worden
Garantie tot de deur op die uitspraak. Zoals Ouwe Reus al zegt, hij zat met samengeknepen billen omdat je niet weet wat je actieradius is zonder pomp. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dit is puur theoretisch vanuit het werkplaatshandboek bekeken. Je kan dat natuurlijk goed bepalen. Gewoon de benzineslang direct op de carburateur aansluiten. Tank afvullen tot het randje. Twee lange slangetjes op de aftap van de carburateurs aansluiten en naar een grote (!!) jerrycan leiden. Aftapschroeven open draaien en laten lopen tot hij vanzelf stopt. Duurt een eeuwigheid, maar je hebt dan een werkelijk beeld van hoeveel liter brandstof er direct naar de carbs kan lopen zonder brandstofpomp. Ik ben heel benieuwd of de reservestand dan nog werkt.japser11 schreef:Dus eigenlijk kan ik gerust de pomp ervantussen laten? Tot wanneer ik het revisiesetje ontvangen heb?
Anders rijd ik nu nog een week rond met een druiper..
Nou ben ik even in de war. Klopt je topictitel nou nog wel? Je hebt nu toch een SR42 motorfiets met een SR43 blok er in?
Vanmiddag een ander pompje op gezet, terug lekvrij.
Nu vind ik dat hij wat te loom is, als ik gas openzet denk ik dat hij meer in zijn macht moet hebben. Ik hoor het ook. Hoe leg ik dat nu uit
Hij is wat te sloom, alsof hij nu wat te arm loopt?
Alsof hij hem lichtjes wat inhoud, maar het toch wel doet..
Nu vind ik dat hij wat te loom is, als ik gas openzet denk ik dat hij meer in zijn macht moet hebben. Ik hoor het ook. Hoe leg ik dat nu uit
Hij is wat te sloom, alsof hij nu wat te arm loopt?
Alsof hij hem lichtjes wat inhoud, maar het toch wel doet..
Weet iemand waar ik juiste sproeiers kan vinden?
Er zijn zo veel verschillende, maar overal staat erbij voor bv rs carbs enz, maar nooit bst..
Liefst iets dat snel verzend, dat ik bv maandag al eens kan testen.. zou een 120 en/of 122,5 willen testen
Er zijn zo veel verschillende, maar overal staat erbij voor bv rs carbs enz, maar nooit bst..
Liefst iets dat snel verzend, dat ik bv maandag al eens kan testen.. zou een 120 en/of 122,5 willen testen
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik bestel ze altijd hier
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... 32_864_867
Maar voor maandag gaat dat niet meer lukken ben ik bang. Mijn test setje sproeiers begint bij 125 en hoger, dus daar kan ik je ook niet mee helpen.
Succes weer.
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... 32_864_867
Maar voor maandag gaat dat niet meer lukken ben ik bang. Mijn test setje sproeiers begint bij 125 en hoger, dus daar kan ik je ook niet mee helpen.
Succes weer.
Assumption is the mother of all fuck ups
Mijn SR42 had dat ook. Wanneer ik heel goed oplette, dan merkte ik dat het vooral rond 1/4 gas was. Daar speelt je stationairsproeier ook nog een grote rol! Misschien helpt het om die een maatje groter te nemen. Ook kan je nog spelen met de naald. Speelt het verschijnsel alleen op wanneer je vol gas geeft, dan speelt de hoofdsproeier de grootste rol.
Had deze tip van Edwin verwacht:japser11 schreef:Weet iemand waar ik juiste sproeiers kan vinden?
Er zijn zo veel verschillende, maar overal staat erbij voor bv rs carbs enz, maar nooit bst..
Liefst iets dat snel verzend, dat ik bv maandag al eens kan testen.. zou een 120 en/of 122,5 willen testen
een sproeier #117,5 en een #130 is gemiddeld #123-#124
(dus in linker en rechter carb een andere sproeier)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Al geprobeerd,
het werd slechter..
Heb terug alletwee de 117,5 sproeiers erin gestoken, en hij rijd nu in alle toerentallen,
maar volgas komt hij wat macht te kort, hij doet het, maar "bwaaaaaap" dus hou ik hem wat in toeren en schakel ik sneller een vitessje naar beneden,
heb er ondertussen vrede mee genomen, spijtig genoeg
Ik hoop alleen dat hij het zo 6000 km vol houd
het werd slechter..
Heb terug alletwee de 117,5 sproeiers erin gestoken, en hij rijd nu in alle toerentallen,
maar volgas komt hij wat macht te kort, hij doet het, maar "bwaaaaaap" dus hou ik hem wat in toeren en schakel ik sneller een vitessje naar beneden,
heb er ondertussen vrede mee genomen, spijtig genoeg
Ik hoop alleen dat hij het zo 6000 km vol houd
Hoi jongens!
Al een paar dagen in Roemenië nu,
DR rijd helemaal perfect. Nog geen problemen gehad buiten een paar losgestrilde boutjes.
Offroad perfect, baan perfect, niets op aan te merken.
Mijn broer zijn tenere is niet in orde geraakt en is achter gekomen uit noodzaak met een r100rs van jaren 70,
Wat offroad al wat moeilijker maakt, maar meestal kunnen we wel 2 banen nemen en even splitsen voor een uurtje of 2.
Wel al veel meegemaakt dat een grote baan op kaart hier een mini wegeltje is puur offroadplezier.
Al een aantal big's tegengekomen, waaronder een blauwe met een stuk zwart dat ik meen te herkennen van ergens, maar kan verkeerd zijn.
Ik kan geen on the spot verslag maken aangezien internet gebanned is uit de reis ( buiten noodzaak uiteraard )
Enkel de achterband, een nieuwe dunlop tourmax, is nu al helemaal op. Achter 3500 km...
Slijten banden bij iedereen zijn big zo hard? Zal hier nog ergens een nieuwe band moeten fixen.
Ik post dit even omdat ik het zonder jullie dr big club dit nooit had kunnen doen. Ik post achteraf wat foto's en verslagen!
Belgische groeten uit Satu Mare!
Al een paar dagen in Roemenië nu,
DR rijd helemaal perfect. Nog geen problemen gehad buiten een paar losgestrilde boutjes.
Offroad perfect, baan perfect, niets op aan te merken.
Mijn broer zijn tenere is niet in orde geraakt en is achter gekomen uit noodzaak met een r100rs van jaren 70,
Wat offroad al wat moeilijker maakt, maar meestal kunnen we wel 2 banen nemen en even splitsen voor een uurtje of 2.
Wel al veel meegemaakt dat een grote baan op kaart hier een mini wegeltje is puur offroadplezier.
Al een aantal big's tegengekomen, waaronder een blauwe met een stuk zwart dat ik meen te herkennen van ergens, maar kan verkeerd zijn.
Ik kan geen on the spot verslag maken aangezien internet gebanned is uit de reis ( buiten noodzaak uiteraard )
Enkel de achterband, een nieuwe dunlop tourmax, is nu al helemaal op. Achter 3500 km...
Slijten banden bij iedereen zijn big zo hard? Zal hier nog ergens een nieuwe band moeten fixen.
Ik post dit even omdat ik het zonder jullie dr big club dit nooit had kunnen doen. Ik post achteraf wat foto's en verslagen!
Belgische groeten uit Satu Mare!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoi,
Goed te horen dat t goed gaat! jammer dat je broer niet lekker mee kan bollen offroad..
En achterbanden gaan bij mij ook hard [ dikke 1 cilinders vreten banden ] maar 3500km is wel erg snel, wil je een goede offroad band kijk dan naar een mitas E09
Goed te horen dat t goed gaat! jammer dat je broer niet lekker mee kan bollen offroad..
En achterbanden gaan bij mij ook hard [ dikke 1 cilinders vreten banden ] maar 3500km is wel erg snel, wil je een goede offroad band kijk dan naar een mitas E09
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997