Help, verlichting wr426 doet het niet meer!!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fox-kid
Contacteer:

Ik heb zojuist een digitale km teller (die van trailtech) gemonteerd. De bestaande teller was voorzien van drie lampjes (richting, verlichting en groot licht). Ik heb de lampjes uit de stekkers van de kabelboom verwijderd en deze netjes afgetaped. De bestaande teller en tellerkabel heb ik vervolgens weggehaald. Toen ik net ging testrijden zag ik dat de digitale teller prima werkt. Alleen mijn verlichting doet het niet meer (voor en achter). Ook het remlicht werk niet meer. Wat is hier aan de hand??

Enige wat veranderd is, is dat de cockpitverlichting is weggehaald. Verder heb ik wat kabels (rem en koppeling en kleplichter verlegd om een beter beeld op teller te krijgen. Ik zie zo geen (massa)draadje los hangen.

Help!!
Jo VdB

Ik gok erop dat er ergens iets mis is met een massa-kabeltje ...

Jo VdB
Fox-kid
Contacteer:

als ik de lichtschakelaar op nul zet, dan doet het remlicht weer. Schakel ik naar dimlicht of grootlicht dan werkt niets. Ook het remlicht niet.
jeroen1

Als dit van die kleine lampjes zijn die je als het ware in de kabelboom steekt, denk ik dat je de tape te strak hebt waardoor je de twee contact punten tegen elkaar drukt. Gevolg is dus korsluiting. Wat gebeurt er als je de tape eraf haalt, brand alles dan wel?
Fox-kid
Contacteer:

goeie tip jeroen. Ik heb inderdaad strak getaped. Zal controleren of dat de oorzaak is!
Fox-kid
Contacteer:

Bedenk me net: het is een enkeldraadje. Kan er dan wel sprake van kortsluiting zijn?? Volgens mij is het alleen een plusje :roll:
lompie

heb je de accu al doorgemeten?
girl with balls!
Fox-kid
Contacteer:

heb je de accu al doorgemeten?

Vrouwen en techniek..... :shock:
lompie

een man en zijn domme vragen :roll: je kunt toch wel een lampje laten branden :?
girl with balls!
JoeBaR

:idea: .. alsjeblieft :D

ist niet makkelijker om een stroomschema te vragen bij de motorzaak?..of mischien is er ene op het Inet te vinden ...
4 strokes only !!
huskie

Blijkbaar heb je de hoofddraad afgesneden. Bij mij hebben al de stekers een doorlopende draadboom(of hoe zeg je zoiets?) zodat als een lampje stukgaat hij niet de stroom of massa onderbreekt. Maar tevens loopt er een doorlopende massadraad en ik denk dat je daar ergens fout bent gegaan. Blauw is aarde(bij mij in iedergeval) rood en geel zijn plus en eventueel wit. Groen is + achterlicht. Maar een schema is handig.
Anders plug je alles gewoon weer in en kijk of ie het dan weer doet :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
jeroen1

Ben je er al uit wat de oorzaak was?
Fox-kid
Contacteer:

Was inderaad de te strak afgetapete stekkers. Hierdoor ontstaat kortsluiting. Er zittwen toch twee draadjes aan het fittinkje. Als het lamje er dan uit wordt gehaald raken ze elkaar al bijna. Met de tape er omheen is het verhaal compleet. Ik heb er nu een geïsoleerd stroomdraadje dubbel tussen gestoken en vervolgens weer netjes afgeplakt. Probleem opgelost. Nog bedankt Jeroen! :!:
jeroen1

Graag gedaan (het is mij ook overkomen, vandaar! :oops: )
Plaats reactie