ontstekingsspoel xr 600 laten wikkelen of nieuw??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
hans

Beste crossers,

Heb ontstekingsspoel xr 600 kapot.
Wat is het beste,nalleen het ontstekingsspoeltje laten vervangen of opnieuw laten wikkelen,kosten Euro 95 of een complete nieuwe spoel incl lichtspoel euro 200??

Wie kan mij adviseren??

Groetjes Hans

Tel 06 21277990
LOPKE

Een nieuwe koopen bij carousselie of dae neger van schulz met die platte kuit oet offebek, en dan doorknippen en opnieuw laten wikkelen.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Kijk, dat hoef ik ook niet meer uit te besteden.

Dank je René.

Ro
Afbeelding
Gast

rene schreef:Of zelf doen zie onderstaande link:

http://www.justxr.com/jaw/stator.html

Succes.
Werkt perfect, rolletje koperemailledraad van 0,15 mm (is precies 230 ohm) bij conrad bestellen, uiteinden vlechten en wikkelen maar.
Werkt het beste wanneer je het draad geleid met een tuitje van siliconenspuit, ook eerst ontvetten ivm met de epoxihars, ik gebruikte trouwens jb weld of anders devcon, wel heel voorzichtig aanbrengen om de draad niet te breken. Zo ben je voor een paar euro klaar. bedankt voor de tip! :D
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Hans,

Gewoon laten wikkelen, 102 eurootjes en klaar ben je. Ik heb de mijne laten wikkelen bij www.sevior.nl, in roelofarendsveen, prima vent ook, én er zit 2 jaar lang garantie op.

gr.


Richard
gijssie2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 00:14
Locatie: Beverwijk

Ik ben idd ook bij Sevior geweest voor mijn XR600,en toen de spoel terugkwam was tie weer nieuw!
Ik heb alleen iets minder betaald,ik geloof 55 euro ofzo.Hij geeft ook 2 jaar garantie,en dat werkt prima natuurlijk,hij weet waar die over praat.Ik heb na monteren(1jaar terug) nooit geen ontstekingsproblemen meer gehad..........
Succes,
Gijs.
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

De gehele ontsteking is rond de 100 euro, ik heb ook de lichtspoelen laten wikkelen, die waren ook verrot namelijk. Vandaar het prijsverschil.

Groet,

Richard
Plaats reactie