kleppen stellen KLX 650-C
Moderator: ghulst
Een vriend van me heeft een KLX 650-C bj. '94 waarvan de kleppen gesteld moeten worden, nou was mijn vraag,is dat een beetje zelf te doen? Zo ja, hoe ga ik dan te werk en wat is de klepspeling?
het blijft wel akelig stil ...............blijkt maar weer dat het toch een exclusieve fiets is (of niemand WIL op zo'n tank rijden natuurlijk )Maar goed..ik hoop toch wel dat er een reactie komt want anders moet hij weggebracht worden en dat zou zonde van het geld zijn...
Ik weet niet hoe het moet bij een KLX, maar ik heb het geleerd uit het werkplaatshandboek van m'n moto (toen een XR600), dus ik zou zeggen: koop eerst het boek en ga dan pas aan het sleutelen!
Keep on smiling!
Ik meen me te herinneren dat het alleszins stelvijsjes waren bij de KLX om de kleppen te regelen, dus veel speciaal gereedschap is er niet vereist. Je neemt gewoon de twee kleppendeksletje af, op BDP zetten (niet op "schommelen ven de kleppen uiteraard) en kontroleren maar en dus ook ev. afstellen.
klepspeling inlaat: 0.10-0.20mm
klepspeling uitlaat:0.15-0.25mm
klepspeling inlaat: 0.10-0.20mm
klepspeling uitlaat:0.15-0.25mm
Sorry hoor. ....Maar wat bedoel je precies met BDP?
Ik heb laatst ook gelezen dat de zuiger op een bepaald punt moet staan, in de compressieslag ofzo? (dat is toch het moment dat de zuiger naar boven gaat?) Hoe kontroleer ik of de cilinder goed staat en hoe zet ik hem het beste in positie zonder kickstarter (die zit er nl. af fabriek niet op).
Ik heb laatst ook gelezen dat de zuiger op een bepaald punt moet staan, in de compressieslag ofzo? (dat is toch het moment dat de zuiger naar boven gaat?) Hoe kontroleer ik of de cilinder goed staat en hoe zet ik hem het beste in positie zonder kickstarter (die zit er nl. af fabriek niet op).
BDP = Bovenste Dode Punt (in de compressieslag)jofa schreef:BDP?
Punt waarop de zuiger dus op zijn bovenste punt in de cylinder is.
Jo VdB
OK...hartstikke bedankt heren..hier gaan we het mee maken.
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Zorg in ieder geval voor de standaard afstellingen zodat je precieze afstelling weet, want met ongeveer dit of dat schiet je niks op het gaat juist om dat kleine beetje speling meer of minder, wanneer je klepspelling te groot of te klein is kan je klepoverlapping te groot of te klein worden en dat is nadelig voor je vermogen van de motor en hij zal er ook slechter door lopen.
Normaal gezien kun je aan je vliegwiel een dekseltje verwijderen, waarna je een dopsleutel op een bout op je vliegwiel kunt plaatsen en zo kan je je vliegwiel verdraaien.jofa schreef: Hoe kontroleer ik of de cilinder goed staat en hoe zet ik hem het beste in positie zonder kickstarter (die zit er nl. af fabriek niet op).