Achterkantlampjes

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sjokske

Iemand toevallig op de hoogte van het bestaan van Hufterproof (lees : schokbestendige) achterlampjes 12V- 21/5W met bajonetsluiting (dus achterlicht en remlicht in een) ?
Bij Vermijs wel van dit soort lampjes gezien in 24V-versie (verstevigingshaakje om gloeispiraaltje binnen het glazen bolletje welke het op en neer zwiepen van het gloeispiraaltje zou moeten begrenzen), maar tot op heden nog geen 12V-versie gevonden (voor Honda XR schijnt zoiets te bestaan).

Lieve Mona, please hellup :cry:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Joop

Sjoske,

In mijn KTM zitten altijd standaard 12 - 21/5 W lampen en die blijven gewoon heel tijdens het crossen en enduro / offroad rijden. Als ze bij jou doorbranden denk ik dat er iets anders aan de hand is (bijv. spanningsregelaar die niet goed werkt).
Sjokske

Joop schreef:Sjoske,

In mijn KTM zitten altijd standaard 12 - 21/5 W lampen en die blijven gewoon heel tijdens het crossen en enduro / offroad rijden. Als ze bij jou doorbranden denk ik dat er iets anders aan de hand is (bijv. spanningsregelaar die niet goed werkt).
Brandt niet door maar trilt kapot, remlichtgloeidraadje blijft wel heel (okee, brandt minder lang als achterlicht, als je tenminste met lichten aan rijdt, maar zelfs als ik zonder verlichting rijdt trilt het nog wel eens naar de @#$%^&*)
Niet alleen mijn probleem trouwens, ook bij de diverse clubcollega's.
Surfroy01

Je hebt ze ook in LED uitvoering. Zelfde afmeting als een normaal bolletje, rem/achterlicht in1 met bajonetsluiting. Van horen zeggen gaan deze absoluut niet kapot.

Roy GS300/748 (met in beide fietsen gloeidraden die niet kapot gaan).
Jo VdB

Deze 12 V lampjes zijn van Japans fabricaat.
De gloeidraad wordt ipv met 2 "stukjes" met 3 "stukjes" vastgehouden (dus ook in het midden van de gloeidraad).

KTM heeft ze in het assortiment. (vraag echter naar de originele KTM vervanglampjes !!) Ze zijn wel duurder , ik dacht zo'n 10 €/Stuk.

Bij mijn EXC zit er nog steeds het 1ste lampje in sinds 11/2000 !!
Ik had uit voorzorg 2 reservelampjes gekocht : die liggen hier dus nog steeds ... :D

Enne, bij Honda kan je die ook krijgen :wink:

Jo VdB
Rogier
Contacteer:

Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n LED lamp gemonteerd (verlichting/remlicht). Werkt prima. Alleen je reflector doet z'n werk niet meer. Als je lamp dwars op je motor gemonteerd staat, dan is die niet (erg goed) meer zichtbaar.

Als de lamp recht naar achter wijst is de lichtopbrengst prima. Bij mij trilt de lamp niet meer kapot.

Overigens heb ik deze gewoon bij een Motoport zaak gehaalt.

Afbeelding
KTMZ©
Contacteer:

[ka'el-ics] schreef:Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n LED lamp gemonteerd (verlichting/remlicht). Werkt prima. Alleen je reflector doet z'n werk niet meer. Als je lamp dwars op je motor gemonteerd staat, dan is die niet (erg goed) meer zichtbaar.

Als de lamp recht naar achter wijst is de lichtopbrengst prima. Bij mij trilt de lamp niet meer kapot.

Afbeelding
Ik heb bij de eerste de beste autozaak zo'n led-lampje gekocht. Kost maar 7,50 euro en geeft goed licht. Alleen je nummerplaatverlichting is waardeloos als die door datzelfde lampje gedaan wordt, want hij straalt nauwelijks naar beneden. So what....
Twente Rulez!
Sjokske

KTMZ© schreef:
[ka'el-ics] schreef:Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n LED lamp gemonteerd (verlichting/remlicht). Werkt prima. Alleen je reflector doet z'n werk niet meer. Als je lamp dwars op je motor gemonteerd staat, dan is die niet (erg goed) meer zichtbaar.

Afbeelding
Alleen je nummerplaatverlichting is waardeloos als die door datzelfde lampje gedaan wordt, want hij straalt nauwelijks naar beneden. So what....
Oftewel, niet kapot gaan en als bijkomend voordeel ook nog slecht leesbaar voor de lokale veldwachter (die achter op z'n varken ook geen licht heeft) :idea:
Ideaal dus :!:
Robje

Inderdaad een goede oplossing. Ik heb er een gemaakt voor mijn oude CR, nooit meer problemen en wel zo goedkoop. Een nadeel..... ze zijn niet toegestaan voor op de weg. Dus bij een eventuele aanhouding nog een punt waar ze je op kunnen pakken. (Of nog harder wegrijden...)
Succes
gassen

Hoezo niet toegestaan?

Er staat toch geen E-keurmerk op de lamp maar alleen op de reflector?
Plaats reactie