Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
de antrapper

Die Zap, wordt ook echt een gewoon mens, ik wordt er emotioneel van :drinking:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

Bedankt jongens!
de antrapper schreef:Die Zap, wordt ook echt een gewoon mens, ik wordt er emotioneel van :drinking:
Tja ga je echt niet troosten hoor!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus

Hessler heeft de BIG heet gewassen : SUZUKI RM 450 RALLYE Ga maar vast sparen

Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Edwin
Contacteer:

Vandaag met Oude Reus een rondje langs de Zeeuwse kust gemaakt. Het had beter de WinterbikkelZeeuwseKoudeKlauwenDag kunnen heten :? De T zeg, lang geleden dat ik blauw aanliep van de kou.
Had de route prachtig ingeladen in Osmand en aangesloten op een USB-lader die ik aangesloten had op de accu. Helaas is deze USB-lader (Alibaba kwaliteit) in rook opgegaan toen de 7,5A zekering door kortsluiting het had opgegeven, en bij 10A heerlijk begon te smeulen bij het stuur. Dacht nog dat Marco een grapje maakte dat er iets rookte, maar helaas was het Chinees plastic wat mijn USB voor vandaag niet bruikbaar meer maakte. Gelukkig had Marco een beter exemplaar op zijn stuur :lol:
Leuke omgeving, veel Duitsers en te weinig zon maakte het toch een geslaagde dag.

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus

Was een geslaagde rit, en ik begin naast de kachel eindelijk een beetje te ontdooien.

Als je een autoadapter hebt voor je foon, heb ik deze nog voor je liggen: Afbeelding

Oh ja, ga morgen de olie uit voorzorg eens peilen, want ook jij hebt rooksignalen waargenomen :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Leo

Edwin schreef: Helaas is deze USB-lader (Alibaba kwaliteit) in rook opgegaan toen de 7,5A zekering door kortsluiting het had opgegeven, en bij 10A heerlijk begon te smeulen bij het stuur.
:lol: ik zie het helemaal voor me met die rook :mrgreen:
En die Leo maar uitlachen met zijn HVV.

Nog een beetje zeeuwse klei geproefd of alles asfalt ?
Edwin
Contacteer:

@Ouwe reus,
Ik denk dat ik iets ga uitzoeken bij Motorzoom. Wil het zo klein mogelijk houden, maar wel bedankt!

@leo,
Nee, vandaag was een asfalt rit, hoewel we af en toe nog wel wat off-road zijn gegaan, maar dat was mininaal.
Leo

Thoran

Leo schreef:Ook een BIGproject
12345.jpg
Bron : http://drmania.free.fr/phpbb3/viewtopic.php?f=40&t=8498
Ik vind het eindresultaat niet echt wa, maar wel gaaf projectje. 8)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus

Net door een buuf wakker gebeld met de boodschap dat in de parkeergarage een ravage was.
Om een lang verhaal kort te maken: 6 voertuigen krom. Mijn trouwe Citroen is total-loss en ook mijn BIG is een beetje krom :cry: :oops: :schieten:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Edwin
Contacteer:

Hee Marco,

Tja, wat moet je nou zeggen op zo'n bericht :( Gewoon balen en nog eens balen. Auto total loss, en de motor een beetje krom? Weten jullie wel wie het gedaan heeft? Nog wat foto's geschoten van de rampplek Marco. In iedergeval succes met de verdere afwikkeling, en als ik wat kan doen dan hoor ik dat graag van je.

Edwin
john ktm 33

Hallo mede BIG strijders en ander tuig,

Waar zit het knipperlicht relais van de dr800?
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Edwin
Contacteer:

Windschermpje demonteren, en dan zit die aan de zijkant

Edwin
john ktm 33

Bedankt Edwin, contactjes waren vuil alles doet het weer :D
Thoran

Ouwe Reus schreef:Net door een buuf wakker gebeld met de boodschap dat in de parkeergarage een ravage was.
Om een lang verhaal kort te maken: 6 voertuigen krom. Mijn trouwe Citroen is total-loss en ook mijn BIG is een beetje krom :cry: :oops: :schieten:
Wat de fuck, wat voor idioot doet zoiets?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Rammelbak

Ouwe Reus schreef:Net door een buuf wakker gebeld met de boodschap dat in de parkeergarage een ravage was.
?!?!?!?!? Heeft er iemand in een dronken geprobeerd te driften in de garage ofzo ?!?!?!?!?
:zwaaien:
Leo

Ouwe Reus schreef:Net door een buuf wakker gebeld.....
Tot hier wassut nog een leuk en spannend verhaal .........
Ouwe Reus schreef:met de boodschap dat in de parkeergarage een ravage was.
Maar hier was het diep triest. Ik denk meteen aan een zatte aap / bejaarde die de verkeerde pedaal te pakken heeft.
Ik hoop voor je dat er nog wat geld uitgekeerd gaat worden vanuit een bepaald potje en dat je weer snel vervoer kan kopen.
Ouwe Reus

Volgens mij heeft er idd iemand een poging gedaan om in de parkeergarage te driften.
Zie hier een foto van de situatie. Caddy stond naast de Skoda en naast de skoda staat mijn kart. Voor de skoda stond de scooter, en de BIG staat geklemd tussen mijn kart en de betonnen bult. De caddy is trouwens nog verderop tegen een andere auto gereden, maar kennelijk door de veroorzaker geprobeerd terug te duwen.
DSC07236.JPG
DSC07236.JPG (114.91 KiB) 1848 keer bekeken
DSC07235.JPG
DSC07235.JPG (106.51 KiB) 1848 keer bekeken
De BIG is met een nieuw stuur weer het mannetje, maar mijn plaatwerk en portier van mijn kart zijn volledig afgeschreven. Portier gaat met veel moeite open, maar het geluid wat je daarbij hoort is "verschrikkelijk".
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
john ktm 33

God gloeiende gloeiende god..... :2gunfire:
bert55

Marco als je wat nodig hebt voor jouw big hoor ik het wel,stuur heb ik in ieder geval en kan je als je wil op komen halen.
zappa.suzuki

Wat een ....@$#&*
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

Marco, wat een shit man. Gelukkig is er een auto achtergebleven die de "dader" is. dwz er is een verzekeraar die moet gaan dokken. wie of wat er aan het stuur zat is hun zaak. Wel zit je klote met de dagwwaarde van kart. Als er een expert is geweest nooit direct tekenen ook eventueel je garage of schade bedrijf niet het `af` laten maken ze dus niet laten tekenen. Ik heb er aardig ervaring mee om er wat redenen voor te vinden zodat ze bijna altijd iets meer willen betalen. Ook moet je kijken dat de restwaarde laag wordt geschat want dan kan je met behoud van het wrak zelf gaan repareren en dan kan je met 2 e hands en imitatie veel bereiken. Als je wil dat ik eens langs kom om te kijken dan moet je maar mailen. Van foto's is het moeilijk schatten maar het belangrijkste lijkt me of je lv wiel ophanging het heeft overleeft. de rest is "blikschade` en daar kan je vaak alle kanten mee op. Als ik op wat voor manier iets voor je kan diooen dan hoor ik het wel.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

De auto van de dader heb ik helaas nooit gezien, die had hij vannacht zelf al laten afslepen. De Caddy stond voor de klapper netjes geparkeerd IN een parkeervak (da's dus niet de auto van de dader).

Net op één na alle betrokkenen over de vloer gehad incl dader. Zijn verhaal rammelt aan alle kanten. Heb een foto gezien van een kapotte koplamp van zijn auto, maar geen overzichtsfoto's of foto van zijn complete auto. Maar wie laat nou een auto afslepen wanneer de koplamp kapot is ? En hoe verklaar je dat er een hele wielkast in de garage ligt? Vage antwoorden. Hij zweert dat er een auto ná hem de schade moet hebben toegebracht, toen hij in het centrum pen&papier ging scoren. Hij blijft bij een lichte schade. Ik weet nu wél hoe die gozer er uitziet en heb zijn personalia, maar blijft een ongeloofwaardig geheel.

Het goede nieuwe is dat ik mijn buren beter heb leren kennen, en dinsdag gaan wij collectief aangifte doen bij Plisie.

Wielophanging is denk ik in orde. Kunststof wieldop is wel beschadigd, maar niet gebroken. Auto rijd ook nog als vanouds. Wielkast en portier moeten echt worden vervangen, achterbumper geloof ik wel. Grote nadeel is de km stand van mijn "geliefde" kart, waardoor deze economisch gezien nog een Happy Meal waard is.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Plaats reactie