BIG doet z'n naam eer aan....

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Sikmans

Ok, ik rijd hem nog niet zo heel lang....

Vandaag een beetje trucjes oefenen op een breed modderpad, iets zoals dit: Klik!
En ja hoor, daar lag ik opeens met m'n smoel in de modder :roll: Iets te enthousiast en mijn voorwiel schoof te ver naar de zijkant.
Gelukkig niks aan de hand, maar wat viel het mij tegen om hem weer op z'n pootjes te krijgen :!:

De theorie kende ik ( Klik! ), maar de praktijk is wel ff want anders....
Leo

Sikmans schreef: De theorie kende ik ( Klik! ), maar de praktijk is wel ff want anders....
Je hebt de theorie voor brommers geleerd maar je had de theorie voor echte motoren moeten leren :lol:
de antrapper

Ik denk als je "Clinton" op een 235kg zwaar varken zet, heeftie in 5 sec het rubber boven :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Sikmans

Leo schreef:
Sikmans schreef: De theorie kende ik ( Klik! ), maar de praktijk is wel ff want anders....
Je hebt de theorie voor brommers geleerd maar je had de theorie voor echte motoren moeten leren :lol:
Sinds wanneer zijn kamelen echte motoren? :D :D

Maar inderdaad, qua gewicht zullen ze elkaar wel niet veel ontlopen,haha! Die crossbrommer weegt inderdaad zo 100kg minder dan onze BIG, dus de tip van onze kamelenrijder is zo gek nog niet. Ik ga het maar eens uitproberen als ik nog eens in de modder lig :lol:
Leo

Sikmans schreef: Ik ga het maar eens uitproberen als ik nog eens in de modder lig
:lol: Daar zien we graag filmpjes van !
Ook leuk zijn de filmpjes van deze manier van tillen waarbij ze ne iets te ver doorzetten en achterover weer mee met de motor de andere kant op klappen :mrgreen:

De beste tip die ik je kan geven is om NOOIT ALLEEN offroad te gaan rijden
1 voordeel daarvan is ook dat je de BIG met minimaal 2 man kan tillen ( als de rest niet als een kip zonder kop door rijdt ) en dan wordt i al een stuk handelbaarder
Thoran

Leo schreef:
Sikmans schreef: Ik ga het maar eens uitproberen als ik nog eens in de modder lig
:lol: Daar zien we graag filmpjes van !
Ook leuk zijn de filmpjes van deze manier van tillen waarbij ze ne iets te ver doorzetten en achterover weer mee met de motor de andere kant op klappen :mrgreen:

De beste tip die ik je kan geven is om NOOIT ALLEEN offroad te gaan rijden
1 voordeel daarvan is ook dat je de BIG met minimaal 2 man kan tillen ( als de rest niet als een kip zonder kop door rijdt ) en dan wordt i al een stuk handelbaarder
Eén van de redenen dat ik gestopt ben met offroad rijden, ik werd moeier van de hele tijd dat zware kutding oprapen dan van het rijden zelf...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
zappa.suzuki

Tja je had ook kunnen leren beter te rijden.. dan hoef je ook niet meer te tillen :wink:

En alleen rijden doe ik vaker dan samen maar dan wel in gebied waar wel regelmatig iemand komt en een geladen mobiel en GPS mee en een EHBO set + wat andere zooi die handig kan zijn :wink:

Gewoon lekker blijven oefenen, en je begint goed door lekker te gaan klooien op een pad met leren remmen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sikmans

Tja, ik vind het juist heerlijk om in m'n eentje te gaan rijden. Telefoon inderdaad altijd opgeladen bij me, dus ook GPS :D
Een EHBO kit heb ik niet bij me, dat is nog wel een goede tip om die standaard mee te nemen!
Leo

Sikmans schreef:Tja, ik vind het juist heerlijk om in m'n eentje te gaan rijden. Telefoon inderdaad altijd opgeladen bij me,
Wij hebben er ooit eentje met 2 gebroken polsen en een verbrijzelde knie in de groep gehad.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij zijn telefoon had willen pakken om daarna uit te leggen in welk bos i lag.......als i al bereik had daar.

En trouwens met meer dan 1 is ook gezelliger op het terras vind ik.
zappa.suzuki

Toen ik 8 was ofzo zag ik een oude dame over de stoep lopen voor t huis, struikelt over een opstaand stoep randje en sterft..
Toch durf ik nog steeds op de stoep te lopen..

Er zijn een boel enge verhalen in deze wereld maar hoop dat we van t leven mogen blijven genieten :wink:
de antrapper

Ik ben zelf al eng genoeg, daar heb ik geen verhalen voor nodig. :slaan:
Leo

zappa.suzuki schreef:Toen ik 8 was
In jouw verhaal kijk je alleen naar een ervaren 10 kamper die alle ritten met 55 tot 60 gemiddeld doet en je vergeet je naar Sikmans te kijken die net met atletiek begonnen is.
zappa.suzuki

Maar ik ben ook zo begonnen :wink:
Leo

Dan laten we het vanaf hier aan Sikmans over :toost:
Sikmans

Leo schreef:
Wij hebben er ooit eentje met 2 gebroken polsen en een verbrijzelde knie in de groep gehad.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij zijn telefoon had willen pakken om daarna uit te leggen in welk bos i lag.......als i al bereik had daar.
Ik heb 10 jaar op een racemotor gereden, en meestal in m'n eentje. Toen had ook veel kunnen gebeuren.....

Ik blijf gewoon lekker oefenen, ervaring opdoen, en in m'n eentje het bos induiken wanneer ik wil ontspannen. Eerst maar eens op de oprit oefenen om de BIG weer op te tillen, haha!
Een tip van een collega: Endomondo sporttracker aanzetten op je telefoon. Wanneer je niet thuiskomt, kan altijd iemand inloggen op de site van Endomondo en zo zien waar je op dat moment bent!

Als je niet wilt dat je vrouw weet waar je bent, is dit natuurlijk geen goede tip 8)
de antrapper

Zolang je niet met 140 over een zandpad jaagt ,zal het wel meevallen. :mrgreen:
Plaats reactie