Wat te doen met de groene BIG?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Thoran

Zoals jullie ondertussen vast wel meegekregen hebben heb ik twee niet (zo goed) rijdende BIGs opgekocht en ben nu bezig met ze op te knappen en aan de gang te krijgen. Mijn eerste idee was om de groene (1997, 40.000km) op te lappen met onderdelen van de andere twee en dan te verkopen, maar het ziet er naar uit dat daar nog best wel wat tijd en geld in gaat zitten. Dus nu twijfel ik over wat ik moet gaan doen.
Zal ik de groene opknappen (mist o.a. de snavel en voorschijfbeschermer, het stuur is enorm roestig, etc. etc.) of zal ik em uit elkaar halen en in onderdelen verkopen? Blok gaat namelijk goed rond, carburateurs kan ik ook nog wel ff schoonmaken, rest van het kuipwerk ziet er best goed uit...

Dus wat zouden jullie doen? (Met in je achterhoofd dat ik als ik deze sloop ik nog twee volledige BIGs heb)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus

Als het de moeite niet meer waard is om op te knappen, kan je bepaalde delen gebruiken om andermans BIG wél op te lappen. En waar laat je -in jouw geval- vier motoren?

Een paar jaar geleden had ik zo'n antwoord niet gegeven, maar soms moet je wel realistisch blijven. Zoals je weet heb ik een paar weken geleden een BIG gekocht waarvan ik vooraf al wist dat slopen mijn plan was. En achteraf was dat maar goed ook.... er is heel veel in de kliko verdwenen. Ik heb er een paar mede-BIG'gers mee uit de brand geholpen en zelf een extra blok op de plank. In jouw geval geldt hetzelfde: de waarde van de blokken overtreft jouw aankoop ruimschoots en raak je met gemák binnen en buiten het cluppie kwijt! Gezien jouw voorzichtige reactie: voel je niet bezwaard en slopen die handel :twisted:

Maar hou er wel rekening mee dat je met veel onderdelen zal blijven zitten.
Misschien een idee om een paar foto's te droppen, krijg je vanzelf respons over de onderdelen je er al gericht al af kan halen. Heb je mijn shoppinglist al :oops: :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist

ik heb al meerdere keren gereageerd voor onderdelen..................heb nog steeds geen inhoudelijke reactie gekregen. Ik heb net in een ander draadje daar ook al iets over geschreven. Ik wacht rustig af. Bepaalde delen zijn zelfs urgenter geworden.
Zie Jammer draadje.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

futurist schreef:ik heb al meerdere keren gereageerd voor onderdelen..................heb nog steeds geen inhoudelijke reactie gekregen. Ik heb net in een ander draadje daar ook al iets over geschreven. Ik wacht rustig af. Bepaalde delen zijn zelfs urgenter geworden.
Zie Jammer draadje.

Futurist
Ja, jij kan helaas heel wat onderdelen gebruiken.

Las ik nou dat je voetsteunen kan gebruiken. Die (voorste) voetsteunen wil ik best aan jou overdragen, alleen moet je wel zelf de veren ervan overzetten. En een standaard uitlaatbocht? Hoe staat het met jouw koplamp? Oliekoeler nog intact? Stuur heeft Iwan nog in de aanbieding!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Thoran

Vanmiddag begonnen met het groene beest uit elkaar te slopen (nou ja, vooral lopen vloeken omdat ik de carbs er niet af kreeg omdat ik vergeten was het brandstofpompje los te maken). De eerste foto's zijn naar futurist gegaan. Mochten er nog mensen iets op hun verlanglijstje hebben staan, gooi het maar in dit topic en maak ik een foto van het (nog gemonteerde, vieze) onderdeel.
Zo niet dan maak ik alles waarvan ik denk dat er nog een beetje waarde in zit schoon en zien jullie vanzelf het verkooptopic verschijnen ;)
Ducati 748 & DR BIG
Ouwe Reus

Zoek nog een Hexagonnetje voor de spare-bak :shock:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Thoran

Ouwe Reus schreef:Zoek nog een Hexagonnetje voor de spare-bak :shock:
Een wat?
Ducati 748 & DR BIG
Ouwe Reus

Mikuni Hexagon Fuel Pump, de brandstofpomp waar je mee hebt zitten stoeien :wink:
ehhh Mikuni Pentagon Fuel Pump, zo het het ding officieel, scheelt een hoek :roll:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Thoran

futurist schreef:ik heb al meerdere keren gereageerd voor onderdelen..................heb nog steeds geen inhoudelijke reactie gekregen. Ik heb net in een ander draadje daar ook al iets over geschreven. Ik wacht rustig af. Bepaalde delen zijn zelfs urgenter geworden.
Zie Jammer draadje.

Futurist
Ouwe Reus schreef:Zoek nog een Hexagonnetje voor de spare-bak :shock:
Jullie hebben als het goed is de foto's in pb.
Ducati 748 & DR BIG
futurist

klopt ik ga de fotos bekijken

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran

Zo staat ie er nu bij:

Afbeelding
Ducati 748 & DR BIG
Thoran

Dit is er op dit moment over van de groene:

Afbeelding

Alles is te koop, dus kom maar op met je bestellingen ;)
Nu eerst even een weekje poetsen, en dan open ik ook wel een los draadje met daarin foto's etc.
Ducati 748 & DR BIG
Ouwe Reus

De Biggetjes heb je opgepikt nav de vraag naar een fiets voor de Zwarte Cross....hoe staat het met dat project?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Thoran

Ouwe Reus schreef:De Biggetjes heb je opgepikt nav de vraag naar een fiets voor de Zwarte Cross....hoe staat het met dat project?
De zwarte loopt op eigen kracht (heeft alleen geen accu omdat ik die op het moment deel met de injectiebig), voorrem loopt een klein beetje aan, maar denk dat dat met wat gebruik wel goed komt. Binnenkort eens het stuur (met acerbis handkappen en handvatverwarming) van die op de injectieBig zetten en dan een gaan bedenken wat we doen qua aankleding. Zit er aan te denken om sowieso al het kuipwerk en lichten er af te halen en valbeugels te monteren, maar een echt uiterlijk moeten we met het team nog ff over beslissen. (Waarschijnlijk wordt het iets simpels als de tank in een paar kleurtjes spuiten...)
Ducati 748 & DR BIG
Thoran

De groene ligt ondertussen helemaal uit elkaar en de eerste "offertes" zijn verstuurd ;)
Deze week ga ik nog even bezig met wat onderdeeltjes poetsen, en dan zien jullie het verkooptopic vanzelf wel verschijnen.

Vragen om onderdelen mogen natuurlijk ook altijd in de PB.
Ducati 748 & DR BIG
Plaats reactie