Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Timo, 20 jaar oud en sinds enkele weken eigenaar van een ktm 640 adventure uit 2007.
Aangezien het vandaag redelijk mooi weer was wilde ik samen met wat vrienden een stukje gaan rijden.
De ktm uit de garage gehaald, aangezien de accu slecht is wilde ik deze met de kickstarter starten.
Eerst een paar keer netjes rondgetrapt met de decompressie hendel in.
Hierna geprobeerd te starten, bij de 2e poging kwam er echter een vreemde tik uit het blok.
Nu heb ik het probleem dat wanneer ik de kickstarter probeer te gebruiken of de motor in de versnelling vooruit duw er een gierend/ratelend geluid uit de motor komt. Het is
net alsof er iets over elkaar rammelt.
Nu heb ik het vermoeden dat dit met het kickstarter mechanise te maken heeft en dat de starterkranzen misschien over elkaar heen rammelen.
Heeft iemand van jullie enig idee of mijn vermoeden klopt?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Timo
Ktm LC4 640 adv. kickstarter probleem
Moderator: ghulst
Hallo,
Bedankt voor alle hulp tot zover, er is bij mij echter nog wat onduidelijkheid.
Als ik op de foto's in de repair manual van het lc4 blok kijk lijkt het dat het karter gesplitst moet worden voordat het kickstarter mechanisme eruit kan.
Is dit inderdaad zo of vergis ik me hierin en is het gewoon een los "Deksel" wat eraf gehaald kan worden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Timo
Bedankt voor alle hulp tot zover, er is bij mij echter nog wat onduidelijkheid.
Als ik op de foto's in de repair manual van het lc4 blok kijk lijkt het dat het karter gesplitst moet worden voordat het kickstarter mechanisme eruit kan.
Is dit inderdaad zo of vergis ik me hierin en is het gewoon een los "Deksel" wat eraf gehaald kan worden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Timo
Hallo,
Heb gister het koppelingsdeksel los gehad, hier was niks bijzonders te zien.
Het leek alsof het geluid meer van de startmotor afkomstig was, deze gedemonteerd waarna het geluid verdwenen was, het kickstart mechanisme is dus niet de schuldige.
Ik verdenk nu de starter clutch als veroorzaker van het ratelende geluid of is er nog iets anders in het tandwielstelsel van de startmotor wat een ratelend geluid zou kunnen maken?
Ik ga in de komende dagen het deksel aan de ontstekingskant eens losmaken en kijken hoe het er daar aan toe is.
Timo
Heb gister het koppelingsdeksel los gehad, hier was niks bijzonders te zien.
Het leek alsof het geluid meer van de startmotor afkomstig was, deze gedemonteerd waarna het geluid verdwenen was, het kickstart mechanisme is dus niet de schuldige.
Ik verdenk nu de starter clutch als veroorzaker van het ratelende geluid of is er nog iets anders in het tandwielstelsel van de startmotor wat een ratelend geluid zou kunnen maken?
Ik ga in de komende dagen het deksel aan de ontstekingskant eens losmaken en kijken hoe het er daar aan toe is.
Timo
excuus , ik verwarde het LC4 blok even met de RFS blokken , het kickstart mechaniek zit inderdaad tussen de middencarters , een minder handige constructie vind ik .
is het niet dat de startmotor mee blijft draaien ?
is het niet dat de startmotor mee blijft draaien ?
BIERTAKT crossen en zuupn