Beste mede Biggers,
Ik zoek om mijn SR43 '97 weer als nieuw te krijgen:
origineel stuur, grijs gelakt bij voorkeur nieuwstaat (spuiten is lastig omdat je dat nooit zo goed krijgt als origineel en je al beschadigd bij monteren van handels ed)
rechtse zijkap groen met gele en paarse opdruk ("vlammen" en letters DR) zeer lichte beschadiging is niet erg, dat kan met de nieuwe vernislaag weggewerkt worden. Wel de sticker geheel intakt.
in nieuwstaat verkerende snavel antraciet grijs of paars
duo voetsteun alleen dat deel waar het rubber op zit bij voorkeur nog mooi lichtgrijs verzinkt
een korte (achter) en lange (voor) richtingaanwijzer origineel Suzuki (bij voorkeur geen imitatie, ziet er toch iets anders uit
2 spiegels, met het schuin aan het voetje gemonteerde lange stangetje (niet de korte want dat zijn imitatie spiegels en zijn echt te kort) Ook niet de Suzuki uitvoering waar de stang uit 1 stuk is gebogen naar de spiegle toe.
Ik weet dat ik nogal "eisen" heb maar ik wil hem graag weer uit laten zien als een motor met 8000km. Alle hulp is welkom, ook als jullie ergens delen te koop weten. Eerlijke prijzen altijd ok en dankbaarheid in de vorm van bier en taart oid zal altijd betoond worden bij goede tips.
Futurist
Jammer II (van mijn geliefkoosde Biggetje)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ben er maar aan begonnen, gelijk duidelijk waarom mijn borst zo zeer doet. Het stuur is links (motor is op de rechtse kant geraakt en neergekomen) zo erg verbogen dat het bochtje naar het handvat toe de buis helemaal dicht is gebogen. Daar ben ik deus met mijn torso tegenaan gekomen..........
Alle bouten van de kroonplaten los en de vork nam als bijna vanzelf zijn gewone stand weer aan.....ppfffff das een mee valler.
Dat het frame niet krom is had ik al gezien. Kuipframe is naar zijn gallemiezen. Ik heb er nog een liggen maar die is flink geroest, lakken of laten poedercoaten??
futurist
Alle bouten van de kroonplaten los en de vork nam als bijna vanzelf zijn gewone stand weer aan.....ppfffff das een mee valler.
Dat het frame niet krom is had ik al gezien. Kuipframe is naar zijn gallemiezen. Ik heb er nog een liggen maar die is flink geroest, lakken of laten poedercoaten??
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
[/blondmodus aan]
Hoe kan je "zien" of een frame recht is
[/blondmodus aan]
Jouw eisen tav de jongste BIG van het cluppie hier zijn hoog. Normaal zou framedelen gewoon ontroesten, zinkverf en A.C.tionlak, maar in jouw geval zal het wel neerkomen op poedercoaten FutuPurist
Hoe kan je "zien" of een frame recht is
[/blondmodus aan]
Jouw eisen tav de jongste BIG van het cluppie hier zijn hoog. Normaal zou framedelen gewoon ontroesten, zinkverf en A.C.tionlak, maar in jouw geval zal het wel neerkomen op poedercoaten FutuPurist

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zien kan ik het ook niet hoor, maar met een touwtje kom je een heel eind en met onze fiets is het door het grote voorwiel nog gemakkelijker vast te stellen. (niet op noppen). Je moet je bij "recht" ook weer niet te veel voorstellen hoor. In serie geproduceerde motorfietsen hebben net als bij auto's echt wel toleranties. Tegen dat je met zekerheid merkt dat een motor anders rijd bij bv linkse bochten als met rechter bochten dan is het al ver te laat.
Omdat ik altijd met bedrijven uit de branche te maken heb gehad kan ik ook iets modernere apparatuur lenen waar je op een moderne manier de touwtjes vervangt door laser puntjes maar het touwtje gaf me voldoende uitsluitsel. Ik ben er dan ook van uitgegaan dat velgen met 8000km zonder off road ervaring ook nog recht zijn. Ik kon er tenminste niks aan "zien" (ronddraaien hahaha).
Het gaf de burger iig moed en vanavond even een SR41 stuur er op en een stukje proef rijden.
Futurist
Omdat ik altijd met bedrijven uit de branche te maken heb gehad kan ik ook iets modernere apparatuur lenen waar je op een moderne manier de touwtjes vervangt door laser puntjes maar het touwtje gaf me voldoende uitsluitsel. Ik ben er dan ook van uitgegaan dat velgen met 8000km zonder off road ervaring ook nog recht zijn. Ik kon er tenminste niks aan "zien" (ronddraaien hahaha).
Het gaf de burger iig moed en vanavond even een SR41 stuur er op en een stukje proef rijden.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
Motoren hoog op de poten, en misschien ook nog eens grove banden kunnen wel wat "onrecht "hebben, voordat je
het op straat merkt denk ik.
het op straat merkt denk ik.
Big Bigger Tiger en weer Big