weet iemand hoe het er aan toe gaat bij de offroad rit in Dour ?
is het qua regels hetzelfde als de ritjes in NL ?
wordt er nog naar de banden gekeken > (fim) ?
Dour
Moderator: ghulst
Papieren, frame nummer en de verlichting werden gecontroleerd in het verleden.
Banden werd niet naar gekeken.
Je mag geen hoogtevrees hebben anders ontstaat er een probleem op de kolenberg!
Banden werd niet naar gekeken.
Je mag geen hoogtevrees hebben anders ontstaat er een probleem op de kolenberg!
Zeer mooie rit,
Ga het deze keer helaas niet redden .
Volgend jaar wel weer!
Ga het deze keer helaas niet redden .
Volgend jaar wel weer!
verstand op nul en nadenken
leuke rit , wel jammer van het iets te veel asfalt , maar ik snap dat het onmogelijk is om alle parcours in onverhard aan elkaar te breien .
erg leuk is het klimmen en afdalen , wel jammer is dat veel rijders daar moeite mee hadden en dus flink in de weg lagen , met lange files als gevolg .
banden , remmen , verlichting en geluid wordt niet naar gekeken , kentekenplaat mag een zelfmaak zijn , alleen kentekenbewijs en groenekaart werden gecontroleerd.
zeker de moeite om het weer over te doen volgend jaar !!
erg leuk is het klimmen en afdalen , wel jammer is dat veel rijders daar moeite mee hadden en dus flink in de weg lagen , met lange files als gevolg .
banden , remmen , verlichting en geluid wordt niet naar gekeken , kentekenplaat mag een zelfmaak zijn , alleen kentekenbewijs en groenekaart werden gecontroleerd.
4 strokes only !!
-
Ik heb Dour nu 5 of 6 keer gereden. Altijd leuk, vooral in de ochtend. 'S middags altijd even oppassen met de lange banen en valgevaar door aflatende concentratie. Ik ben dit jaar vroeg gestart om niet teveel te hoeven wachten. Vorig jaar was ik juist laat maar dat doe ik echt nooit meer. Veel te lange rijen overal. Vooral op nietszeggende punten met 1 boomwortel waar ze dan allemaal hun achterband staan op te roken. Hilarisch!JoeBaR schreef:leuke rit , wel jammer van het iets te veel asfalt , maar ik snap dat het onmogelijk is om alle parcours in onverhard aan elkaar te breien .
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
Ja, inderdaad.. vooral veel kokende motoren. Machtig gevoel ook als je al die mensen bang ziet kijken en je er zelf zo doorheen kunt rollen met minimaal power een een slippend koppelingetje. Gewoon lekker op tractie er doorheen. Dan voel je jezelf best de koning.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
klopt , dat soort dingen is goed voor je zelfvertrouwen alle steile klimmen en modderbaden doorstaan met mn oude ktm 520 en mn nog oudere kenda trackmaster achterband die ik bijna als slick kan verkopen . heerlijk om een ander dan zo te zien kloten ... hey volgend jaar ff noppenforum stickers mee nemen ? dan herkennen wij forummers elkaar beter lijkt me..
4 strokes only !!
pb je adres maar doos dan zal ik ze opsturen. ik heb ze nog liggen
Weten jullie wanneer de inschrijving start? Ik zie op de site, max 400 inschrijvingen..
En het is toch gewoon een rit zonder wedstrijdelement?
Omdat je op youtube ook veel filmpjes tegenkomt van een enduro wedstrijd in Dour?
Alvast bedankt!
En het is toch gewoon een rit zonder wedstrijdelement?
Omdat je op youtube ook veel filmpjes tegenkomt van een enduro wedstrijd in Dour?
Alvast bedankt!
het is gewoon een otr rit , met wat klimmen en dalen die we in NL niet hebben , verder is het een rit van ong. 120 km , met mogelijkheden om op tijd te kunnen tanken.
de inschrijving is naar mijn weten al begonnen want wij hebben de uitnodiging al reeds ontvangen.
mooi systeem dat je 50,- euro "borg" betaalt en als je je gedraagt krijg je die terug einde van de rit .
voor de overige 65,- mag je meedoen en zitten er diverse bonnen bij voor vreet en zuupwerk onderweg.
motorkeuring stelt niks voor , let wel op dat je rijbewijs , verzekeringspapieren en kentekenbewijs worden gevraagd.
wij gaan de dag voor de rit al richting Belgie en zoeken daar een plekje op het kampeer terrein , bbq mee en misschien wat kleine pilsjes om de nacht mee door te komen.
de inschrijving is naar mijn weten al begonnen want wij hebben de uitnodiging al reeds ontvangen.
mooi systeem dat je 50,- euro "borg" betaalt en als je je gedraagt krijg je die terug einde van de rit .
voor de overige 65,- mag je meedoen en zitten er diverse bonnen bij voor vreet en zuupwerk onderweg.
motorkeuring stelt niks voor , let wel op dat je rijbewijs , verzekeringspapieren en kentekenbewijs worden gevraagd.
wij gaan de dag voor de rit al richting Belgie en zoeken daar een plekje op het kampeer terrein , bbq mee en misschien wat kleine pilsjes om de nacht mee door te komen.
4 strokes only !!
Op parc ferme (weiland) staan veel nederlanders die zaterdag middag/avond aankomen en in hun auto/bus slapen of een tentje op zetten.
Vervolgens barbeknooien en biertje drinken tegen de gezonde spanning
Er is een toiletgebouw aanwezig, geen douche voorziening.
Vergeet niet je motor goed op slot te zetten voor in de nacht.
Vervolgens barbeknooien en biertje drinken tegen de gezonde spanning
Er is een toiletgebouw aanwezig, geen douche voorziening.
Vergeet niet je motor goed op slot te zetten voor in de nacht.
verstand op nul en nadenken
tenzij je een spiksplinternieuwe KTM 500 exc in sixdays uitvoering hebt , die kun je gratis bij ons in de bus zetten zodat ie de hele nacht veilig staat .
zo de bus geladen , motors , pakken , helmen , en vreet en een gezond kleinbietje zuupwerk mee .
VERGEET NIET JE MOTOR PAPIEREN MEE TE NEMEN !!!
zo de bus geladen , motors , pakken , helmen , en vreet en een gezond kleinbietje zuupwerk mee .
VERGEET NIET JE MOTOR PAPIEREN MEE TE NEMEN !!!
4 strokes only !!