Papieren, kader met papieren of opknapper gezocht

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
japser11

Hoi,

Ik ben op zoek achter papieren of een kader met papieren ( liefst belgisch.. )
Maar een opknapper met papieren voor een zacht prijsje kan ook van pas komen!

Als iemand iets liggen heeft, papieren,kader, of nog een opknappertje staan heeft,
laat me gerust iets weten!

Grtz
japser11

Niemand die papieren, kader met papieren of een opknapper heeft staan? :(
Ouwe Reus

Eerste reactie: wat wil je met papieren alleen beginnen, wordt ik toch achterdochtig van.

Tweede reactie: een half jaar geleden heeft iemand lopen leuren met een jong SR43 frame op Marktplaats en uiteindelijk te geef op dit forum. Ben bang dat het frame inmiddels bij oud ijzer ligt. Zou het proberen bij offroadcentrum want die sloopt geregeld een BIG. Kijk anders eens op de Duitse Ebay, keuze zat !
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
japser11

Hoi,

Omdat ik mijn DR gekocht had met duitse papieren, maar de vorige vorige vorige, ... eigenaar was er ooit al eens mee naar de douane geweest,
waardoor ik hem niet ingeschreven krijg in België. Nu moet ik de zoveelste vorige eigenaar zien terug te vinden, dié moet dan naar de douane opnieuw enzovoort,
onbegonnen werk, vorige eigenaars zijn nagenoeg onvindbaar..

Dus liever geen duitse papieren, nederlandse papieren of belgische zijn geen probleem!

En 300 euro voor een kader met papieren vind ik vrij veel geld.. ( op internet aangeboden. )
Ouwe Reus

Hoi Jasper,

Je hebt dus eigenlijk een motor zonder de juiste papieren gekocht als ik het goed begrijp. Motor is dus feitelijk niet officieel ingevoerd en dus niet te verzekeren en dergelijke. Is de motor wel officieel op jouw naam overgeschreven?

Maar met alleen "papieren" kom je er niet, want het typeplaatje en ingeslagen framenummer (balhoofd), zullen nooit overeenstemmen met de papieren van een andere BIG. Aannemende dat je ter goeder trouw hebt gehandeld (en nog steeds handelt), ben je mooi de pisang. Enige wat je dan kan doen is idd alles overbouwen naar een "zuiver" frame. 300 euro is veel te veel geld voor een frame, tenzij deze net in de kleur van jouw wens uit de poedercoat-oven komt. Welk type BIG heb je het trouwens over?

OR
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
japser11

Ouwe Reus schreef:Hoi Jasper,

Je hebt dus eigenlijk een motor zonder de juiste papieren gekocht als ik het goed begrijp. Motor is dus feitelijk niet officieel ingevoerd en dus niet te verzekeren en dergelijke. Is de motor wel officieel op jouw naam overgeschreven?

Maar met alleen "papieren" kom je er niet, want het typeplaatje en ingeslagen framenummer (balhoofd), zullen nooit overeenstemmen met de papieren van een andere BIG. Aannemende dat je ter goeder trouw hebt gehandeld (en nog steeds handelt), ben je mooi de pisang. Enige wat je dan kan doen is idd alles overbouwen naar een "zuiver" frame. 300 euro is veel te veel geld voor een frame, tenzij deze net in de kleur van jouw wens uit de poedercoat-oven komt. Welk type BIG heb je het trouwens over?

OR
Hoi,

Ja inderdaad, maar hier in België schrijf je hem niet meteen over op je eigen naam.
Hier heb je een inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest. Normaal gezien als je hem koopt krijg je deze beiden.
Daarmee kan je gewoon naar de verzekeraar en 1 dag later heb je je nummerplaat en een inschrijvingsbewijs op jouw naam.

Nu, als het buitenlandse papieren zijn, moet je langs de douane. Daar vraag je een 'aanvraag tot inschrijving aan' , maar daarvoor moet je alle papieren kunnen voorleggen zoals aankoopbewijs, gelijkvormigheidsattest, enz.. Daar krijg je dan je aanvraag tot inschrijving, daarmee ga je naar je verzekeraar, en dan krijg je je nummerplaat en inschrijvingsbewijs op jouw naam. MAAR, het is verplicht een belgisch gelijkvormigheidsattest te hebben, en via de verzekering en div vraag je dit automatisch aan als je hem wil verzekeren met een aanvraag tot inschrijvingen. Alleen kan het soms maanden duren tegen dat je alles ontvangt.

Het probleem is dus dat de moto al bij de douane geweest is, maar nooit is verzekerd geweest. Dus zou er een aanvraag tot inschrijving moeten zijn.
Spijtig genoeg heeft de vorige eigenaar dit ook niet, hij heeft hem ook nooit ingeschreven. Ik heb die aanvraag tot inschrijving nodig, want een duplicaat aanvragen kan enkel diegene die het aangevraagd heeft. En zo keren we 2 eigenaars terug, en die kerel is onvindbaar. Daar zit hem het probleem. M.a.w. ik krijg mijn DR nooit op mijn naam ingeschreven en dus nooit verzekerd.. :cry:

Mijn DR is volledig inorde en proper,
en dus wil ik geen vuil frame overbouwen voor veel te veel geld..

Als het écht écht niet anders kan, sla ik de nummers enzovoort wel over, maar dus liever een frame of een opknapper..

Hoop dat er hier iemand kan helpen..
Ouwe Reus

Snap jouw probleem, maar kan je niet helpen aan een los frame.
Zelfstandig een nieuw framenummer inslaan, zou ik zeker niet doen. Da's vragen om ellende, want dat is een misdrijf ("omkatten").
Als ik jouw oude berichten teruglees, gaat het over een blauwe SR43.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
japser11

Ouwe Reus schreef:Snap jouw probleem, maar kan je niet helpen aan een los frame.
Zelfstandig een nieuw framenummer inslaan, zou ik zeker niet doen. Da's vragen om ellende, want dat is een misdrijf ("omkatten").
Als ik jouw oude berichten teruglees, gaat het over een blauwe SR43.
Klopt helemaal!
Dusja, eigenlijk zou een leuke opknapper ideaal zijn,
maar een kader met papieren is ook welkom, maar daar heb 'k geen 300 euro voor over.. :lol:

Nu, omkatten wil ik sowieso het minst graag van al doen, aangezien hij deze zomer gebruikt zal worden om richting Wit-Rusland en Ukraïne te gaan,
en de douanes zijn daar nogal streng blijkbaar. Vorige reis in Servië, Bosnië, enz waren de douanes vrij mild. Maar wil 't risico niet nemen :P
BIG88

Hallo Japser11 (waar staat dat voor ?)
Hier één van de minder trouwe lezers van dit losgeslagen forum :lol:
Als ik jouw verhaal zo lees ben je flink de ...........
Ik heb nog wel een SR43 frame of kader liggen en als het goed is kan ik daar ook nog de nl papieren bij terug vinden, maar geen gelijkvormigheidsattest.
En het is natuurlijk niet moeders mooiste, dus je moet nog wel wat opkuisen.
Evt. te verkrijgen tegen vorstelijke vergoeding van genoeg echt lekkere Belgische biertjes om iedereen op het komende DR BIG meeting er één te laten drinken.
En een vrijwaring natuurlijk.
have BIG fun

D.F.M.T.
japser11

BIG88 schreef:Hallo Japser11 (waar staat dat voor ?)
Hier één van de minder trouwe lezers van dit losgeslagen forum :lol:
Als ik jouw verhaal zo lees ben je flink de ...........
Ik heb nog wel een SR43 frame of kader liggen en als het goed is kan ik daar ook nog de nl papieren bij terug vinden, maar geen gelijkvormigheidsattest.
En het is natuurlijk niet moeders mooiste, dus je moet nog wel wat opkuisen.
Evt. te verkrijgen tegen vorstelijke vergoeding van genoeg echt lekkere Belgische biertjes om iedereen op het komende DR BIG meeting er één te laten drinken.
En een vrijwaring natuurlijk.
Hoi!

Dat lijkt me een deal! :toost:
Je hebt de 3delige nederlandse papieren? Dat is al dat ik nodig heb normaal gezien!
heel heel heel heel heel erg bedankt al :D

( Oja, japser11 ben ik ooit beginnen gebruiken op mijn 11 jaar, dus maar zo blijven doen :lol: )
Leo

BIG88 schreef: te verkrijgen tegen vorstelijke vergoeding van genoeg echt lekkere Belgische biertjes om iedereen op het komende DR BIG meeting er één te laten drinken.
:toost: das dan 250 lekkere biertjes want de aanmeldingen blijven maar binnenstromen :toost:
Edwin
Contacteer:

Mijn buren komen nu ook...
volle bus.jpg
volle bus.jpg (12.1 KiB) 1259 keer bekeken
:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaats reactie