(il)legaal "trainen" in de achterhoek?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
lompie

Wie kent er nog mooie routes die semi-legaal zijn in de buurt van Lochem, Zutphen, Deventer en waar vind ik de mooiste plekjes.

Ik zoek eigenlijk een mooi rondje met een bijvoorbeeld afgravinkjes waar je even kunt roppen op de zondagmorgen. Moet natuurlijk geen problemen voor 'n club opleveren...
girl with balls!
Fox-kid
Contacteer:

Ik kom zelf ook uit die omgeving. Zelf heb ik ook behoefte aan oefenruimte zeg maar. Ik ken veel binnenwegen en zandwegen, dat is het probleem niet. Maar ik heb behoefte om wat techniek te oefenen. Leuke springbult/schans in het traject. Ik ben bang dat je dan al snel aan de wat ilegalere paden en plekken moet denken. 1 advies, blijf niet te lang hangen.

Ik ben benieuwd of er collega enduristen zijn die op bepaalde plekken afspreken om ff lekker te blaffen. Bijvoorbeel bij WPM Lochem afspreken en dan de omgeving in trekken.
huskie

Je WPM bellen, dan weet je dat. Maar voor het echte werk zul je toch de crossbaan opmoeten.
En wat is daar verkeerd aan? Het is veiliger als je hard eraf gaat, het is legaal, ook met een crosser, en je ziet mede offroaders/crosser wat altijd een leuk gesprekje oplevert. En het is in verhouding niet duur.
Districtslicente(vergeet je pasfoto niet) kost een 30 euro voor een jaar, en daarna betaal je alleen nog iets van 6, 7 , 8 euro per dag entree.
Daarnaast heb je alleen nog een milieumat nodig die de club wel voor je heeft liggen a 20 euro(of zoiets).
Dus echt trainen doe je op een circuit, en offroadrijden is voor het genieten van de mooie omgeving/natuur.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

huskie schreef:Maar voor het echte werk zul je toch de crossbaan opmoeten.
En wat is daar verkeerd aan? Het is veiliger als je hard eraf gaat, het is legaal, ook met een crosser, en je ziet mede offroaders/crosser wat altijd een leuk gesprekje oplevert. En het is in verhouding niet duur.
Districtslicente(vergeet je pasfoto niet) kost een 30 euro voor een jaar, en daarna betaal je alleen nog iets van 6, 7 , 8 euro per dag entree.
Ik ga eenmaal per week trainen in Loenhout Belgie op inderdaad een crossterrein. Vond dit ook een pak veiliger dan op m'n eentje wat offroadritten te gaan rijden. Enneuh dat crossterrein is dat wat de naam zegt pur sang. Niks geen cafetaria, niks buiten het crossterrein dat dan weer wel onderhouden wordt. En voor de prijs moet je het al helemaal niet laten. 65 euro voor een jaar vond ik een koopje waarvoor je dan elke dag van 10 tot 20 uur kan rijden behalve de vrijdag omdat dan het terrein wordt platgestoten.
Gast

lompie schreef:Wie kent er nog mooie routes die semi-legaal zijn in de buurt van Lochem, Zutphen, Deventer en waar vind ik de mooiste plekjes.

Ik zoek eigenlijk een mooi rondje met een bijvoorbeeld afgravinkjes waar je even kunt roppen op de zondagmorgen. Moet natuurlijk geen problemen voor 'n club opleveren...
Zoek het niet in de achterhoek, er is al veel afgesloten, je brengt de clubs in de problemen, ze organiseren legaal en maak hier gebruik van.
Gast
Plaats reactie