Hoi Gijssie,
ik had een tijdje geleden ook zo'n ding, rijdt super hé
Idd wel op tijd olie verversen, en liefst van zeer goede kwaliteit (volsynthetische 10W40), want tot '99 hadden die blokjes geen oliepompje, waardoor de big-end al eens durft vastlopen.
Rekening houden met een veer

, daar weet ik niks van. Wel moet je af en toe bij 't verversen de koppeling eens verwijderen om te controleren of het reed-valve (een kunststof-klepje dat meehelpt om de spatsmering te bevorderen) dat daar achter gemonteerd zit, nog wel goed is. En natuurlijk moet je het gaasje (met ingebouwde magneet)dat mee op de oliestop zit, goed zuiver maken vooraleer je hem weer monteert.
Nog tips? Bvb je koppelingskabel regelmatig doorsmeren, die krengen maken een zeer scherpe bocht onderaan, en daardoor schuren ze op die plaats gemakkelijk stuk, wat resulteert in een steeds moeilijker in te knijpen koppelingshendel.
Als je veel in de modder rijdt, regelmatig de dichtingen van je wiellagers controleren en op tijd vervangen, dat vermijdt nieuwe lagers (geldt uiteraard voor gelijk welke enduro-moto).
Eigenlijk zijn die dingen vrij onderhoudsvriendelijk hoor
