Heb wel eens gelezen dat bij het terugplaatsen van de linker carterhelft, de draadjes van de stator soms worden "afgeknepen" bij een iets te enthousiaste montage.
Nou heb ik hier zo'n gevalletje liggen, een stator die er goed uitziet, maar er zit nog maar één draadje......
Kan je de kabel inkorten, de boel solderen en voorzien van "gewone" krimpkous als de nieuwe verbinding zich bevind in het oliebad ?
Stator repareren nog mogelijk?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Contacteer:
Het antwoord is ja.
Heb helaas de laatste keer dezelfde stomme fout gemaakt. Heb de boel eerst goed ontvet, en omdat ze heel dicht bij het rubber blokje waren afgeklemd, heb ik er een nieuw stukje draad ertussen gezet en dan krimpkous erover. Dit deel komt dan pp deze manier niet in de olie te liggen Hij zit nu op het reviseerde blok, en geen problemen ondervonden van mijn soldeerwerk.

Heb helaas de laatste keer dezelfde stomme fout gemaakt. Heb de boel eerst goed ontvet, en omdat ze heel dicht bij het rubber blokje waren afgeklemd, heb ik er een nieuw stukje draad ertussen gezet en dan krimpkous erover. Dit deel komt dan pp deze manier niet in de olie te liggen Hij zit nu op het reviseerde blok, en geen problemen ondervonden van mijn soldeerwerk.

Assumption is the mother of all fuck ups
-
Ja kan, beste is om het te solderen en daarna van dat krimpkous te gebruiken dat een lijmlaag heeft aan de binnenkant
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat laatste is een hele goeie tip, wat ik je ook nog als raad kan geven id datje echt zo zuinig mogelijk moet proberen te solderen (het moet wel vast zitten natuurlijk) en de draad niet te heet te maken, soldeer vet gebruiken zodat het solderen snel lukt, want als de draad te heet wordt en er te veel soldeer in de draad kan kruipen wordt de verbinding steeds kwetsbaarder.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bij electronica geen soldeervet gebruiken. Het zijn geen koperen pijpen
Gewoon dun (0,7mm) harskern soldeer gebruiken en een licht soldeerboutje. Ik heb een boutje van 15 watt. Even de draadjes vertinnen, daarna tegen elkaar houden en solderen.
OJ

OJ
Het betreft geen electronica en de soldeerdraad met harskern bevat.........? Het soldeervet bevordert het goede solderen zonder het te warm moeten maken en ik heb dit soort reparaties al veel gedaan enne de draden daar die zijn niet bepaald vetvrij.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bedankt voor de reacties mannen
Was in eerste instantie bang dat het gebruik van gewone krimpkous op de een of andere manier toch niet vloeistofdicht zou zijn. En ook al geleid olie in principe geen stroom (evt. kortsluiting), ik was er niet helemaal gerust om (de stator zit niet voor nix in de hars). Intussen de krimpkous met lijm en krimpfactor 3:1 besteld. Voordat de soldeerbout wordt opgestookt, zal ik nog wel even de multimeter erbij pakken, want ik heb geen idee of de stator zelf nog oké is
. Maar ben vol goede hoop.

Was in eerste instantie bang dat het gebruik van gewone krimpkous op de een of andere manier toch niet vloeistofdicht zou zijn. En ook al geleid olie in principe geen stroom (evt. kortsluiting), ik was er niet helemaal gerust om (de stator zit niet voor nix in de hars). Intussen de krimpkous met lijm en krimpfactor 3:1 besteld. Voordat de soldeerbout wordt opgestookt, zal ik nog wel even de multimeter erbij pakken, want ik heb geen idee of de stator zelf nog oké is

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Hey mannen,
de stator is gerepareerd en alle weerstanden liggen mooi binnen de waarden welke het WPHB voorschrijft. Ben er intussen ook 8er dan het een stator betreft van een model van vóór 91, dus de SR'en 41 en 42. Iemand interesse? En hier geldt: niet goed, geld terug
de stator is gerepareerd en alle weerstanden liggen mooi binnen de waarden welke het WPHB voorschrijft. Ben er intussen ook 8er dan het een stator betreft van een model van vóór 91, dus de SR'en 41 en 42. Iemand interesse? En hier geldt: niet goed, geld terug

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.