NAKS veertje

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
dhc6
Berichten: 805
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Op dit moment zit HRT zonder NAKS veertjes, ze zijn in productie, levertijd ??

Edwin zn "mishap" is de zoveelste in de rij.

Voorkomen is beter dan genezen dus ................als je niet zeker weet of er een "goed" veertje in zit,...........vervangen.


R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ik heb er 2 op voorraad, 75euro per stuk hahahahahaha
als ik er iemand mee kan helpen PM

futurist

PS hoe is het eigenlijk in Lapalisse
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Kan het beamen idd. Dit is mijn 2e blok helaas
Assumption is the mother of all fuck ups
DR-Big
Berichten: 1148
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Moeten we niet eens op zoek naar een Reuveriaanse oplossing voor dat k*tveertje, maar dan simpel door iedereen uit te voeren? Gewoon iets met een stevige bout en moer en schroefdraad tappen in dat gat en een wigje om dat schuine op te vangen?


OJ
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vandaag bij Frank geweest in Reuver. Kapotte blok daar gebracht voor revisie. Een jaar geleden met een groupbuy een nieuwe 106 mm Wössner zuiger besteld, en die gaat er nu eindelijk eens in 8) Naks wordt een handmatige, krukaslagers ook maar nieuw erin, en klepzittingen worden opnieuw gefreesd met nieuwe klepgeleiders en kleppen. Nieuwe kettinkjes erin enz enz. De rest laat ik aan de kundige visie over van Frank. Die kerel weet waarover die praat 8) en een mooie uitleg gekregen over techniek en projecten.

Jammer alleen dat die zo ver weg woont hahaha maar wel een toffe peer met mooie verhalen en een goede bak koffie, en dat is de rit meer dan waard.

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

DR-Big schreef:Moeten we niet eens op zoek naar een Reuveriaanse oplossing voor dat k*tveertje, maar dan simpel door iedereen uit te voeren? Gewoon iets met een stevige bout en moer en schroefdraad tappen in dat gat en een wigje om dat schuine op te vangen?
OJ
Bedoel je misschien zoiets waar ik al sinds mijn eerste bezoek aan Reuver in 2012 al reclame voor maak op dit forum ?
Reuver.JPG
spanner.JPG
DR-Big
Berichten: 1148
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ja zoiets dus, ik heb alleen geen freesbank om dat stukje haaks te frezen. Daar zoek ik een simpele oplossing voor.

Maar dit is een mooie oplossing.

Oene
futurist
Berichten: 3442
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

ik heb geprobeert de stift terug te drukken zonder veertje, dat lukt niet dus als het veertje breekt moet het blok toch anders gaan klinken als de ketting niet meer opspant. de spanner ontspant niet plotseling als het veertje breekt, dus de spanner spant niet meer bij hetgeen een langzaam lossere ketting geeft die toch hoorbaar moet zijn. Hoe komt het dan zover dat de boel in de soep loopt?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

DR-Big schreef: Daar zoek ik een simpele oplossing voor. Maar dit is een mooie oplossing.
Oene
Een pb/mailtje naar Frank in Reuver ( misschien heeft Ed zijn 06 ? ) en dan weet je wat de kosten daar zijn.
dhc6
Berichten: 805
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

De NAKS veertjes zijn nog steeds in backorder, HRT zoekt naar een nieuwe producent. Kan nog wel een tijdje duren voor ze weer leverbaar zijn.

Ik heb er evt 1 liggen mocht er ergens "brand" zijn.


R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

@Futurist,
Hoe komt het dan zover dat de boel in de soep loopt?
Het gebeurde 2 keer bij mij, bij het verlaten van de snelweg. Is het logisch om te denken:

Veertje breekt tijdens het rijden op de snelweg, reden voor mij onbekend
Spanner ontspant meer en meer door trillingen
Door de snelheid van de nokkenasketting zal die niet van tijd gaan...zolang je snelheid blijft houden
Je verlaat de snelweg...ketting komt nu los te hangen
Je hebt oordoppen in, je hoort wel wat...je denkt...en TE LAAT!
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 805
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Edwin, je slaat de spijker op zn kop. Wel moet even vermeld worden dat als de schroefdraad van de span pin is beschadigd je dit niet met alleen een veertje oplost, dan moet er een nw spanner in.

Suc6 met je nieuwe blok, daar zit nu zeker een spanbout in?

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Edwin schreef: Het gebeurde 2 keer bij mij, bij het verlaten van de snelweg.
Hier hetzelfde.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ja, heb nu een handmatige spanner erin laten zetten
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 805
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Die spanbout werkt prima, al moest ik wel wat aan de oliekoeler bevestiging doen. De bout steekt door net op een plaats waar de onderste oliekoeler leiding zit, heb daar een plaatje tussen gezet om de koeler iets verder naar voren en omlaag te krijgen.

Suc6

R
Laatst gewijzigd door dhc6 op ma jan 26, 2015 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Yep, dat probleem heb ik dus ook. Het ging bij mij net, maar dat kwam meer dat mijn oliekoeler niet helemaal recht meer is.
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 805
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

leiding L.jpg
leiding L.jpg (106.39 KiB) 1477 keer bekeken
koeler R.jpg
koeler R.jpg (104.03 KiB) 1477 keer bekeken
Bij versie 1 had ik het niet gedaan en dat leverde een lekkende leiding op
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hm, snap het. Van de week nog maar eens goed kijken bij die van mij. Zit ook niet te wachten op een lekke leiding.
Assumption is the mother of all fuck ups
DR-Big
Berichten: 1148
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Voor de duidelijkheid, die handmatige spanner is de reuver oplossing? Dus met haaks vlakken van een stukje cilinder?

OJ
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ja, klopt
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Als de cilinder aan de voorzijde moet worden bewerkt, zou misschien een min-of-meer standaard spanner kunnen worden toegepast.
De spanner op het plaatje wordt zelfs aangeboden als toepasbaar op een DR100/DR250/DRZ400/DR650. Ben bang dat er een gevalletje "ruimtegebrek" is, maar misschien iemand al eens geprobeerd?
Afbeelding
Afbeelding
Ebay
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 805
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Dit zou idd een goede oplossing zijn, echter................

Er is geen mogelijkheid de 2 boutjes te bevestigen
De hoek van het boutgat komt niet uit met het drukpunt van de ketting geleider

Reuver last het boutgat deel op en freest het dan in de goede hoek, draad tappen, de spanbout raakt dan de ketting geleider op het goede punt en de goede hoek.

Dus : alu lassen, frezen, tappen. Iets wat niet iedereen kan of de apparatuur voor heeft.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

dhc6 schreef: Dus : alu lassen, frezen, tappen. Iets wat niet iedereen kan of de apparatuur voor heeft.
Hebbik een multitool voor

Afbeelding
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ja, daar zaag je gaten mee in een benzinetank toch?

Oplassen kan natuurlijk ook met schuine vulplaat, dan blijft nog over 2 gaten boren en draad tappen, maakt het wat simpeler maar nog steeds niet makkelijk.

maar aangezien de cilinder er toch af moet om de oude NAKS te verwijderen....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie