Hoi Biggers,
Toen de eerste BIG uitkwam waren volgens mij net de O-ringen ontdekt en reed iedereen met een 520 O-ring de hele wereld rond.
Rijdt u daar ook nog mee rond of bent u inmiddels overgestapt op een exotische 520 versie ?
De DID geeft voor de BIG nu de 520 (Z)VM2 voor straat en 520 ERV3 bij enduro gebruik.
Welke aandrijfketting gebruikt u ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
De goedkoopste DID oring en dan goed smeren en na 10k voortandwiel vervangen.
Big Bigger Tiger en weer Big 

DID 520VX, maar volgende wordt een 525 na berichten op het Britse forum van knappende exemplaren.
Maar hier nog niemand gehoord over een brekende ketting. Bijna elke rit spuit ik wel even de ketting in met kettingvet waardoor de boel minder snel slijt en minder wrijving oplevert, maar breken vind ik toch heel bijzonder. Een keer een eindeloze ketting gemonteerd, was een heel karwei. Daarna alleen maar van die "visjes" gebruikt, en wees gerust: onze Hessler gebruikt ze ook op zijn ralleybak.
Maar hier nog niemand gehoord over een brekende ketting. Bijna elke rit spuit ik wel even de ketting in met kettingvet waardoor de boel minder snel slijt en minder wrijving oplevert, maar breken vind ik toch heel bijzonder. Een keer een eindeloze ketting gemonteerd, was een heel karwei. Daarna alleen maar van die "visjes" gebruikt, en wees gerust: onze Hessler gebruikt ze ook op zijn ralleybak.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gebruik de 520vm op de big en ktm, die van Edwin is sterker en misschien iets slijt vaster.
Hessler gebruikt misschien een visje maar zeker niet de originele ketting geleider.
Die geeft de ketting zo veel zijdelingse speling dat dat zeker problemen geeft.
Gebruik op de big een klinksluiting!
Hessler gebruikt misschien een visje maar zeker niet de originele ketting geleider.
Die geeft de ketting zo veel zijdelingse speling dat dat zeker problemen geeft.
Gebruik op de big een klinksluiting!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ps. De DID tabel gaat uit van een moderne motor.
Een moderne 450 sleurt harder aan een ketting dan een Dr 800
Een moderne 450 sleurt harder aan een ketting dan een Dr 800

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
In dat geval gaat er overal de 520VM op voortaan.zappa.suzuki schreef:Ps. De DID tabel gaat uit van een moderne motor.
Een moderne 450 sleurt harder aan een ketting dan een Dr 800
Die komt in alle tabellen als goed uit de bus ( de ketting van Ed is de king op asfalt maar die kost ook een duitje

THX ! voor de info allen en ik ben eruit.
Ik heb er gewoon de ketting op gegooid die jossmitmotoren voorstelde (aanrader voor goedkope kettingsets, die site)
Volgens: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d1130 ... r800s.html een DID 520VX2
Volgens: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d1130 ... r800s.html een DID 520VX2
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Rete duur maar na de gebruikservaringen van Edwin heb ik ook zo'n ketting om de Big gelegd. Geweldig ding die ik nooit strakker heb hoeven zetten in 10.000 kilometer! Wel geklonken overigens...Edwin schreef:De beste ketting ooit gekocht voor mijn DR was een DID 520ZVM-X G&G. Top ketting

ik gebruikm op al mijn fietsen een scott oiler, nooit een gebroken ketting gehad. Wel met een big eens een visje dat er vanaf was gesprongen, echt waar 100 meter van de motorzaak waar ik toen niet moest zijn maar alleen voorbij ging. Wel ooit een gebroken ketting gehad op mijn RSV Mille circuitfiets. geen gat in het blok maar wel achteraan alle tupperware kapot en 3 weken een pijnlijke enkel (motorlaars). Bleek de vorige eigenaar (prutser) de sluitschakel niet goed geklonken te hebben en die kon de aanstaande wheelie niet aan. Ik mointeer wat me uitkomt, wel een keer de ketting gemixt met de tandwielen van de andere maat. alles was gebruit spul en dat sleet wel snel..........Voor onze Big kan je eigenlijk geen slechte kettingen meer kopen. een duurdere geeft misschien meer levensduur maar onderhoud doet meer aan de leeftijd. O ring is prima en idd halverwege het voortandwiel wisselen. Ik heb op mijn Bandit met stevig rijden en scottoiler wel eens 50000km gehaald.........
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06