Mannen,
na een tijdje proefrijden met mijn herstelde blok heb ik nog wat euvels:
Mn BIG bokt namelijk flink bij wegrijden / lage toerentallen met een onprettig 'klonkend' geluid.
Ook rijdend in wat lager in de toeren (<3500rpm) heeft hij moeite met mooi constant kracht geven.
Evt. opvallende dingen: hij geeft bij starten vaak een subtiel rookwolkje en de bougies zijn gelig met zwart nat schroefdraad...
Is dit afstelling (en waarvan) of vinden jullie het normaal om flink toeren te maken?
Want heb hiervoor amper op BIG gereden dus heb geen vergelijkingsmateriaal...
Hoor graag jullie meningen!
Sven
Ook bij lage toeren lol?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heeey Sven, langs niets van je vernomen.
Veel toeren maken is wel eens lekker, maar wegrijden kan ook zonder al te veel problemen in de tweede/derde versnelling. Wij hebben immers niet voor nix zo'n grote stamper aan het werk onder de tank . Natte bougies kan wijzen op een te rijk mengsel. Bougies wel OK? Mengselschroef volgens WPHB? Maat sproeier icm demper/lufi? Bokkig/onregelmatig rijden deed mijn zwarte ook, maar het bleek dat de chokekabel geknikt was net voor het "tonnetje"...
Klonkend geluid, licht dat eens toe
Veel toeren maken is wel eens lekker, maar wegrijden kan ook zonder al te veel problemen in de tweede/derde versnelling. Wij hebben immers niet voor nix zo'n grote stamper aan het werk onder de tank . Natte bougies kan wijzen op een te rijk mengsel. Bougies wel OK? Mengselschroef volgens WPHB? Maat sproeier icm demper/lufi? Bokkig/onregelmatig rijden deed mijn zwarte ook, maar het bleek dat de chokekabel geknikt was net voor het "tonnetje"...
Klonkend geluid, licht dat eens toe
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik denk dat zoals Ouwe Reus zegt je afstelling wat te rijk staat. Mijn BIG (met lang geen perfecte afstelling) heeft vanaf 2500 tot ~4500 redelijk wat kracht en gaat daarna als een speer tot de 8000 toeren. Ook idd je klepspeling checken kan wel eens helpen, net als de spanning van je ketting.
Rookwolkje is redelijk normaal, betekent dat ie ietsjes olie verbruikt, verklaart ook het zwarte randje aan je bougies. Heb je toevallig een foto'tje van je bougies? Dan kan je redelijk snel zijn of hij te rijk/arm staat, of dat er iets anders aan de hand is.
Rookwolkje is redelijk normaal, betekent dat ie ietsjes olie verbruikt, verklaart ook het zwarte randje aan je bougies. Heb je toevallig een foto'tje van je bougies? Dan kan je redelijk snel zijn of hij te rijk/arm staat, of dat er iets anders aan de hand is.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bij het weg rijden in de lage versnellingen moet gewoon kunnen van af 2000rpm, 'klonk" is niet goed, klinkt als een vonk probleem of ver gezocht maar mogelijk timing nokkenasketting niet goed.
je beschrijving is summier dus hoop dat je wat duidelijker kan zijn
je beschrijving is summier dus hoop dat je wat duidelijker kan zijn
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik denk dat je nokkenas niet goed getimed staat. Misschien staat hij een tandje verschoven. Heb ik ook gehad met vergelijkbare symptomen.
OJ
OJ