Gaat dit werken?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR-Big
Contacteer:

Ik heb maar weer eens nieuwe caburateurs gescoord op e-Bay. Bij de eerste brak iets af, de tweede zuipen als een tempelier, dus weer andere gekocht. Ze werden aangeprezen als van een SR42, maar volgens mij zijn ze van een SR41.

Denk even mee: choke handmatig met een uittrekknop en dus geen kabel, hoofdsproeier 120 ipv 117,5. Twee kenmerken van een SR41.

Nou komt de vraag, gaat dit werken op een SR42? (waar inmiddels een SR43 cilinder op zit :-) )

OJ
Leo

Over een paar uurtjes in het voorjaars zonnetje een uurtje schroeven en je weet het ( handchoke is even zoeken maar wen je snel aan )
Ouwe Reus

DR-Big schreef:Ik heb maar weer eens nieuwe caburateurs gescoord op e-Bay. Bij de eerste brak iets af, de tweede zuipen als een tempelier, dus weer andere gekocht. Ze werden aangeprezen als van een SR42, maar volgens mij zijn ze van een SR41.

Denk even mee: choke handmatig met een uittrekknop en dus geen kabel, hoofdsproeier 120 ipv 117,5. Twee kenmerken van een SR41.

Nou komt de vraag, gaat dit werken op een SR42? (waar inmiddels een SR43 cilinder op zit :-) )

OJ
Ja hoor, gaat gewoon werken. De aftapdoppen in de vlotterbakjes en de overloopjes ontbreken ook zeker?
De handchoke kan je trouwens ombouwen naar een kabelbediende choke, zolang er maar één "choke plunger" wordt bediend. Volgens mij kan je zelfs de oude choke-kabel gewoon gebruiken op jouw laatste carbs :).

BTW: wat is afgebroken bij de eerste set en heb je de tweede set geen grote beurt gegeven ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki

En het vaciumslangetje van je benzinepomp komt op de linker carb ipv rechts
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Contacteer:

Tweede setje heeft een revisiebeurt gehad, maar had geen effect. Oude carbs liepen 1:20, tweede set loopt 1:11...

Vacuumslangetje zit nu ook al op de linker.

Bij het originele setje is een hoekje van de bovenkant afgebroken. In een poging het boutje van de deksel los te krijgen (met een hamertje...) brak het hoekje af. Later heb ik zo'n moertangetje gekocht, daarmee gaat het beter :-)

Derde setje ziet er schoon uit. Alle boutjes zijn vervangen door imbus, van binnen is het schoon. Ik blaas ze nog wel even door met remmenreiniger en perslucht.

OJ
Ouwe Reus

DR-Big schreef:Tweede setje heeft een revisiebeurt gehad, maar had geen effect.
Ook de O-ring vervangen van de sproeierbuis (door eerst het grijze kunststof blok uit de carbs te halen) ? En de zit de behuizing van de vlotternaald VAST?
DR-Big schreef: Oude carbs liepen 1:20, tweede set loopt 1:11...
Zou toch zeggen dat brandstof niet helemaal goed wordt verneveld, een LUCHT sproeier is verstopt, choke een beetje smokkelt of gewoon veel te rijk afgesteld
DR-Big schreef:Vacuumslangetje zit nu ook al op de linker.
Macht kein flauss aus, zolang er maar een op de brandstofpomp is aangesloten EN de ander afgedopt ivm vuilaanzuiging.
DR-Big schreef: Bij het originele setje is een hoekje van de bovenkant afgebroken. In een poging het boutje van de deksel los te krijgen (met een hamertje...) brak het hoekje af. Later heb ik zo'n moertangetje gekocht, daarmee gaat het beter :-)

Derde setje ziet er schoon uit. Alle boutjes zijn vervangen door imbus, van binnen is het schoon. Ik blaas ze nog wel even door met remmenreiniger en perslucht.
Tik op de (bout)kop is vaak een goede oplossing, maar soms heb je pech. Zelf boor ik bij die kleine etterbakkies de kop eraf :lol:.

Hopen dat driemaal scheepsrecht is bij jou :). Kunnen wij volgend jaar weer een Dijkenrit/ Kustrit maken :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
DR-Big
Contacteer:

En het werkt dus. Vandaag vervangen (ha ha, kan ik met mijn ogen dicht...)

Accu was een beetje dood, dus op de autoaccu gestart en ik één keer lopen (na maanden stilstand). Meteen mooi stationair. Even afstellen en daarna de accu opladen. Daarna starten en slecht lopen, ploffen, afslaan, wat nou weer? Gelukkig, vacuümslang van de benzinepomp was losgeschoten. Das ook lekker monteren in zo'n loeiheet blok.

Maar het zit erop. Geen tijd voor een proefrit, was al donker en ik moest weg. Komt van de week wel.

OJ
DR-Big
Contacteer:

Eindelijk proefgereden. Lekker zonnetje, blauwe lucht :-)

Motor loopt weer als vanouds. Trekt lekker door in de versnellingen, geen gehik, loopt mooi stationair. Ik ben blij. Ik weet niet wat die fransoos met die andere carbs gedaan had, maar die hebben nooit echt lekker gelopen. Deze voelen meteen weer goed aan.

OJ
futurist

:lol: :lol: :lol:
kijk das goed nieuws, nu alleen nog het olie verbruik wat verminderen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie