Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ja idd, weinig waar je op kan reageren. Zelf ben ik alleen maar bezig met winterbanden. Beetje saai eigenlijk wel.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik ook, maar dan wel op de TTR en niet voor het koekblik op wielen! Het zal mij benieuwen wat het effect is van de Heidenau K60 Silica! Ze zijn in elk geval wel wat grover dan de K60 Scout die om de Big lagen.
Dit weekend hoop ik het projectje af te maken. Het achterwiel van een KTM LC4 620 is pas gemaakt en uitgelijnt, een origineel extra voorwiel op de kop getikt, banden met bandenklemmen er zelf omheen gewipt, één binnenband om zeep geholpen, band eraf, nieuwe binnenband en weer de (...) band er omheen. Banden wisselen met drie kleine lichtertjes gaat wel steeds beter
Alleen het voorwiel moet er eigenlijk nog in, maar dat schiet er elke keer bij in door drukte Binnenkort zal ik weer eens een updatetje plaatsen. Donderdag komt als het goed is ook het Xenon vervangingsset binnen. Plug en play
Dit weekend hoop ik het projectje af te maken. Het achterwiel van een KTM LC4 620 is pas gemaakt en uitgelijnt, een origineel extra voorwiel op de kop getikt, banden met bandenklemmen er zelf omheen gewipt, één binnenband om zeep geholpen, band eraf, nieuwe binnenband en weer de (...) band er omheen. Banden wisselen met drie kleine lichtertjes gaat wel steeds beter
Alleen het voorwiel moet er eigenlijk nog in, maar dat schiet er elke keer bij in door drukte Binnenkort zal ik weer eens een updatetje plaatsen. Donderdag komt als het goed is ook het Xenon vervangingsset binnen. Plug en play
Mijn XS is aan zijn verplichte winterslaap begonnen. Is 32 jaar oud en dus klassiek en dus belastingvrij, maar in de nieuwe regeling mag je er in dec, jan en feb niet mee rijden. Betaal dan ook maar voor 1 kwartaal en mag er dan 3 rijden. Die Heidenau's heb ik om mijn XS liggen. Winterbanden, maar dan mag ik in de winter niet rijden...
OJ
OJ
Is dit niet simpeler ipv Xenon?
Ik zie wel eens motorfietsen met zo'n aftermarket Xenon lamp, dat schijnt alle kanten op. Bij inbouw af-fabriek zit er altijd een lens voor. Die led lamp gebruikt je reflector.
OJ
Ik zie wel eens motorfietsen met zo'n aftermarket Xenon lamp, dat schijnt alle kanten op. Bij inbouw af-fabriek zit er altijd een lens voor. Die led lamp gebruikt je reflector.
OJ
Heb de bi-Xenon pitten er bij mij al lang weer afgehaald. Hoop licht (áls de lampen werken), hoog stroomverbruik en lompe ballasten plus omvormers (die je een plekje moet geven tussen koplamp(en) en cockpit). Bij de LED-pitten schijnt de lichtopbrengst vies tegen te vallen, maar ook hier weer die lompe bijkomende electronica en de LED-lampen zijn zelfs voorzien van ingebouwde ventilator of groot koellichaam. De van fabriek-af gemonteerde lampunits met Xenon zijn ongetwijfeld voorzien van een bepaalde luchtstroming, maar de standaard koplampen zouden wel eens erg warm kunnen worden.....
-----laat deze nieuwe lampen eerst maar wat doorontwikkelen, want heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid.
Voorlopig heb ik Osram "Silverstar" halogeen pitten in de koplampen zitten. Voor de zichtbaarheid (eigen veiligheid) heb ik wel LED toegepast: stadslicht en losse dagrijverlichting.
@Rammelbak: hoop dat jouw set wel OK is en dat ik gewoon een miskleun had.
-----laat deze nieuwe lampen eerst maar wat doorontwikkelen, want heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid.
Voorlopig heb ik Osram "Silverstar" halogeen pitten in de koplampen zitten. Voor de zichtbaarheid (eigen veiligheid) heb ik wel LED toegepast: stadslicht en losse dagrijverlichting.
@Rammelbak: hoop dat jouw set wel OK is en dat ik gewoon een miskleun had.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Als binnenkort de BIG weer goed loopt, ook het projector-projectje weer een schop geven.
De lichtopbrengst doet niet onder aan een bouwlamp, maar het opgenomen vermogen is maar 15W.
Het zijn illegale pitten, maar altijd handig een beetje extra licht 's-avond op de onverlichte dijk
De lichtopbrengst doet niet onder aan een bouwlamp, maar het opgenomen vermogen is maar 15W.
Het zijn illegale pitten, maar altijd handig een beetje extra licht 's-avond op de onverlichte dijk
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
De LED-H4 vervangens heb ik ook nog alleen maar tegenvallende resultaten over gelezen. Eigenlijk een beetje hetzelfde als bij Xenon-vervangingssetjes. Vaak passen de reflector en het nieuwe type lamp gewoon niet bij elkaar. Maar ach, voor 31 euro wilde ik wel zo'n Xenon setje uitproberen. Eigenlijk vooral omdat een collega al meer dan een jaar rijdt met dit bewuste setje in zijn Fazer. Niet een blokje om maar het hele jaar rond. Dus ik ben benieuwd.
Mocht het tegen vallen, dan ga ik verder met het idee dat ik had met de lampen van VisionX. Een kleine lichtbalk ter vervanging van het stadslicht. Als dat nog niet genoeg is, dan de koplamp gewoon vervangen voor twee LED-units. Het blijft altijd een beetje een gok, maar ik ga maar af op de ervaringen die beschreven worden op het ADVrider-forum.
Nou is het op de TTR niet alleen te doen om meer lichtopbrengst, maar ook om wat vermogen te besparen. De dynamo is maar net toereikend en fikt nog wel eens uit. Xenon bespaart alweer 20 watt.
Hoe heten die lampjes die je op het oog hebt Marco?
Mocht het tegen vallen, dan ga ik verder met het idee dat ik had met de lampen van VisionX. Een kleine lichtbalk ter vervanging van het stadslicht. Als dat nog niet genoeg is, dan de koplamp gewoon vervangen voor twee LED-units. Het blijft altijd een beetje een gok, maar ik ga maar af op de ervaringen die beschreven worden op het ADVrider-forum.
Nou is het op de TTR niet alleen te doen om meer lichtopbrengst, maar ook om wat vermogen te besparen. De dynamo is maar net toereikend en fikt nog wel eens uit. Xenon bespaart alweer 20 watt.
Hoe heten die lampjes die je op het oog hebt Marco?
Ballasten zijn idd 35 W, maar de opstartstroom knalt ff naar de 6-7A.Rammelbak schreef: Nou is het op de TTR niet alleen te doen om meer lichtopbrengst, maar ook om wat vermogen te besparen. De dynamo is maar net toereikend en fikt nog wel eens uit. Xenon bespaart alweer 20 watt.
Zoek ff naar "125 CREE". Heb ze al een keer met een veiling op de kop getikt, wil je ze een keer willen proberen....Rammelbak schreef: Hoe heten die lampjes die je op het oog hebt Marco?
Zijn trouwens voorzien van drie standen: een full beam, low beam en flash (filerijden ?).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus schreef:Ballasten zijn idd 35 W, maar de opstartstroom knalt ff naar de 6-7A.Rammelbak schreef: Nou is het op de TTR niet alleen te doen om meer lichtopbrengst, maar ook om wat vermogen te besparen. De dynamo is maar net toereikend en fikt nog wel eens uit. Xenon bespaart alweer 20 watt.
Bedoel je daarmee echt aan de voeding vanaf de motor?! In dat geval moet ik toch even kijken hoe dat af te vlakken valt, anders frituur ik alsnog de dynamo
Cree (LM) 125 is een type hoog vermogend LEDje. Ik kom er niet echt uit hoe het één en ander zich tot elkaar verhoud. Dat ding dat ik op het oog heb maakt blijkbaar gebruik van Cree XML T6. Geen idee wat nou wat is, maar de plaatjes van beide zien er indrukwekkend uit
Peter, de hoge stroom is maar een paar seconden hoor. Weet niet of je een accu hebt of alleen een spoel voor de boordprik. Zou je even standalone moeten meten wat jouw Xenon precies aan stroom trekt. Weet wel dat ik mijn zekering er destijds uitvloog als ik beide pitten tegelijk "voorgloeide"
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Jo Antrapper, ze hebben ok un klupske opgericht voor jouw fiets
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Bedankt voor de tip, ben ik niet de enige stumper op de T400
edit, hem heb ik mijn 19"voorwiel verkocht,
hij heeft een paar Tigers in Spanje staan en gaat met clubjes offroad rijden op de Spaanse hoogvlaktes, https://www.youtube.com/watch?v=Hvz5O4PiCBc
( wordt tijd dat ik meer vrijetijd krijg )
Kortom hij is nog schaarser als een Big
edit, hem heb ik mijn 19"voorwiel verkocht,
hij heeft een paar Tigers in Spanje staan en gaat met clubjes offroad rijden op de Spaanse hoogvlaktes, https://www.youtube.com/watch?v=Hvz5O4PiCBc
( wordt tijd dat ik meer vrijetijd krijg )
Kortom hij is nog schaarser als een Big
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik ook niet
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Standaard 19" moest toch een offroad achtige look hebben , heb bij mij een naaf laten omspaken naar 21" ,
en zelfs ik merkte het verschil, nou moet ik zeggen dat ik al 25 jaar brommers met 21"voorwiel heb,
dus als het kleiner wordt vindt ik het al gauw nerveus
Plan was eerst om 21"voor in het zand en 19"op straat, is onzin gebleken, dus 21"
Is dit te volgen?
Ik was vandaag bij de fa Blom, BH dealer, die had een open dagje "Triumph Offroad" gratis bruinebonensoep en hotdog, dus ik erheen natuurlijk.
Een showroom vol glimmende brommers sommige wel een jaar oud , en in een hoekje 2 smerige brommer die op reis geweest zijn, bagage , koffer en smerig, bleek die man in juni naar Ijsland geweest te zijn, blijkbaar speciaal zijn motor niet gewassen voor deze show .
enige echte vieze brommer had ik weer bij me
Heb vandaag het Triumph forum maar opgezegd
ik ben geen poetser .
resultaat, ik zit op het Dr Big forum en heb geen Big, en zit op het GS forum en heb geen GS.
Dus allemaal prettige feestdagen en dit alles in gepaste dronkenschap, en mijn wens voor 2015 is
om de hele bende eens bij elkaar te krijgen voor een BBQ, met of zonder ritje.
en zelfs ik merkte het verschil, nou moet ik zeggen dat ik al 25 jaar brommers met 21"voorwiel heb,
dus als het kleiner wordt vindt ik het al gauw nerveus
Plan was eerst om 21"voor in het zand en 19"op straat, is onzin gebleken, dus 21"
Is dit te volgen?
Ik was vandaag bij de fa Blom, BH dealer, die had een open dagje "Triumph Offroad" gratis bruinebonensoep en hotdog, dus ik erheen natuurlijk.
Een showroom vol glimmende brommers sommige wel een jaar oud , en in een hoekje 2 smerige brommer die op reis geweest zijn, bagage , koffer en smerig, bleek die man in juni naar Ijsland geweest te zijn, blijkbaar speciaal zijn motor niet gewassen voor deze show .
enige echte vieze brommer had ik weer bij me
Heb vandaag het Triumph forum maar opgezegd
ik ben geen poetser .
resultaat, ik zit op het Dr Big forum en heb geen Big, en zit op het GS forum en heb geen GS.
Dus allemaal prettige feestdagen en dit alles in gepaste dronkenschap, en mijn wens voor 2015 is
om de hele bende eens bij elkaar te krijgen voor een BBQ, met of zonder ritje.
Laatst gewijzigd door de antrapper op zo dec 14, 2014 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big
Dankzij het redelijke weer alle moed verzameld om een stukje te gaan rijden, en dat ging!!
Wat een genot !!
Op de kop af 4 maanden na die rotklap, weliswaar met wat pijntjes her en der maar dat mocht de pret niet drukken.
R
Wat een genot !!
Op de kop af 4 maanden na die rotklap, weliswaar met wat pijntjes her en der maar dat mocht de pret niet drukken.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
We zijn aan je gewend en je mag blijven, sterker nog we zouden je missen. Trouwens ik heb zelf ook 2 Joris driepitters. Ooit een Triumph, altijd een Triumph. Ooit aan de 3 cilinder verslingerd raak je er nooit meer vanaf al is het een Suzuki Alto.
ons forum is voor echte in hart en nieren motorrijders en niet van die confectie juppen. Volgende keer weer eens bij jou op de veluwe komen rijden zodat je niet vervreemd van ons met die nep off road ritjes bij GS en Truimph winkeltjes.
greetz Futurist
ons forum is voor echte in hart en nieren motorrijders en niet van die confectie juppen. Volgende keer weer eens bij jou op de veluwe komen rijden zodat je niet vervreemd van ons met die nep off road ritjes bij GS en Truimph winkeltjes.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Dhc6
Lekker man, voorzichtig zodat het lijntje niet breekt.
Nou heb je het gevoel weer een beetje, je blijft voorlopig (of voor altijd) toch voorzichtiger en dat kan geen kwaad.
Het gevoel om op een brommer te zitten is zo ........ weet niet hoe ik het noemen moet.
Als je dat weer hebt gehad kijk je weer lekker uit naar het voorjaar.
Hoe was het ook alweer? rij nooit sneller als je beschermengel kan vliegen?
Lekker man, voorzichtig zodat het lijntje niet breekt.
Nou heb je het gevoel weer een beetje, je blijft voorlopig (of voor altijd) toch voorzichtiger en dat kan geen kwaad.
Het gevoel om op een brommer te zitten is zo ........ weet niet hoe ik het noemen moet.
Als je dat weer hebt gehad kijk je weer lekker uit naar het voorjaar.
Hoe was het ook alweer? rij nooit sneller als je beschermengel kan vliegen?
Laatst gewijzigd door de antrapper op zo dec 14, 2014 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
He Futurist,
ik kan nieteens ff rustig typen, ik moet zeggen van alle plekken is het hier toch wel erg ........... erg
Zit hier al een tijdje, maar we moeten die Brabo's eens flink opstoken dat ze in het voorjaar eens een BBQ in elkaar zetten,
want die hebben altijd het meest te melden, zodat we de hele bende eens bij elkaar hebben, lijkt me prachtig.
Gr
ik kan nieteens ff rustig typen, ik moet zeggen van alle plekken is het hier toch wel erg ........... erg
Zit hier al een tijdje, maar we moeten die Brabo's eens flink opstoken dat ze in het voorjaar eens een BBQ in elkaar zetten,
want die hebben altijd het meest te melden, zodat we de hele bende eens bij elkaar hebben, lijkt me prachtig.
Gr
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Zit ff te kijken, de meeste zijn hier toch 50+ of zien er zo uit
Big Bigger Tiger en weer Big
Is dit dan de toekomst van het cluppie hier?de antrapper schreef:Zit ff te kijken, de meeste zijn hier toch 50+ of zien er zo uit
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.