Handmatige decompresseur op een SR43

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heeft iemand nog een steun voor de kabel van de handmatige decompresseur?
image024 - kopie.jpg
image024 - kopie.jpg (72.91 KiB) 824 keer bekeken
Zoek er een, want ik ga de automaat eraf knikkeren. Kan er wel eentje zelf maken, maar misschien ligt er wel een bij jullie een in de grabbelbak?
Vond die handmatige decompresseur sowieso fijner, en blok uitzetten met de decompresseur is beter dan met het contact.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op za dec 13, 2014 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: en blok uitzetten met de decompresseur is beter dan met het contact.
Because ?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Read on the English BIG club: "when shutting off the engine ALWAYS use the decompression lever, this will avoid piston kick-back against the starter mechanism (loud knocking)". Rene had het er ook over, en da's zonder twijfel de allerbeste "Franse vraagbaak" hier :D . Bij een kick-back krijgen ook de kettingen plus NAKS-veer een bepaalde tegengestelde kracht te verwerken. Worst case scenario: distributieriem verschiet een tandje. Met de decompresseur zet je de boel een stuk gecontroleerder stil, zonder de bekende SR43-ták :? Wist je trouwens dat die magneetklep op de decompresseur is afgezekerd met 20A?!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leuk stukje: How to eliminate electronic decompressor

Op de derde bladzijde wordt (terecht) gesteld dat de SR43 is voorzien van een torque limiter op de tandwielen, maar ze gaan voorbij aan de (tegengestelde) belasting op de nokkenasketting bij het uitzetten van de motor. Is het echt nodig de boel op te bouwen?
Nee, waarschijnlijk niet. Maar heb zelf het gevoel dat het minder belastend is voor de motor, dus .....

Inmiddels zit er een mooi draadgad (M8) in het kleppendeksel (orginele blok) en heb ik ook de steun voor de decompresseur al klaar. En als decompresseur-bediening een remgreep van een BMX in een "flitsend" kleurtje. Bij gelegenheid eens kijken wat er aan de elektra zou moeten gebeuren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb een ouderwets choke of gasmanet (heet dat geloof ik) gebruikt. lekker compact en onopvallend te monteren.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie