Welke demper?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gert
Berichten: 29
Lid geworden op: zo apr 11, 2004 12:06

Kan iemand mij vertellen welke demper ik rechtstreeks kan aansluiten op de originele uitlaatbocht? Ik wil af van de dubbele demper en vooral van het verroeste tussenstuk dat tussen de dempers en de uitlaatkromme zit. Het is een dr800 van 1996.

Gert
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Elke aftermarket uitlaatdemper voor een DR800 zou moeten passen, en als je nog de originele set sigaren hebt, gaat je dat ook nog eens een hoop gewicht besparen.

Het gros rijd met een enkele (legale) laser produro, maar zijn nieuw behoorlijk prijzig. GPR heeft ook een paar mooie, zowel in alu als RVS (maar neem geen carbon, want die scheurt heel waarschijnlijk kapot door klappen van de BIG). De GPR is helaas wel gevuld met dempermateriaal ("wol") wat je eigenlijk om de zoveel tijd moet vervangen. Ook Marvin levert uitlaatdempers, zowel een enkele als een dubbele.
Veel meer keus heb je niet als je een "slip-on" demper zoekt, tenzij je zelf het lasapparaat ter hand neemt :wink:.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gert
Berichten: 29
Lid geworden op: zo apr 11, 2004 12:06

Bedankt voor je snelle reactie.
Is dat dempermateriaal dan eenvoudig zelf te vervangen bij die gpr?

Gert
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Gert schreef: Is dat dempermateriaal dan eenvoudig zelf te vervangen bij die gpr?
Heb de noodzaak van "verversen" van dempermateriaal ooit gelezen op de Duits BIG club in een bijdrage van Mr Hessler himself. Ik denk dat de potnagels moeten worden uitgeboord, waarna de demper uit elkaar kan worden gehaald. Hessler verkoop dempermateriaal in zijn Webshop, maar is imo een universeel materiaal. Met de Produro hoeft dat volgens mij niet.

Aanbod tweedhands is helaas niet heel groot, maar je zou hier een poging kunnen wagen of heel veel geduld hebben en hier of hier of hier kunnen rondneuzen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Gert,

Futurist en ik hebben deze demper op MP gescoord :
IMGP7342.JPG
En die kwam zonder tussenstuk en als je dan naar een lasser gaat kan die er dit voor maken
IMG-20141018-WA0001A.jpg
Waardoor het allemaal wat beter past op de voorbocht
IMG-20141018-WA0003A.jpg
En dan krijg je dit
Foto-DCHMNSLD-D.jpg
Kweet niet waar je woont maar FrankN is een van de lassers binnen de club die je misschien kan helpen. Je moet dan wel mee helpen verhuizen vrees ik :lol:
mtxjeroen
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 20, 2014 20:29
Locatie: Apeldoorn

Ik ben ook opzoek naar een demper, iemand toevallig nog wat liggen? De orginele komt amper geluid uit dus mag best een knalpijp zijn!
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

'k Heb een Husqvarna (met E keur en nw demperwol) met passende tussenpijp liggen, kan de 21ste mee naar NL. Kan op weg van Zeeland naar Almere gedropped worden op de 22ste.

Motard prijs.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
mtxjeroen
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 20, 2014 20:29
Locatie: Apeldoorn

Heb wel intresse, wat moet hij kosten?
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

50 Euro af Almere. Zit voor 16 Euro nw demper materiaal in.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
mtxjeroen
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 20, 2014 20:29
Locatie: Apeldoorn

Dus de 22e af te halen in almere lijkt me goed?heb je misschien een mail adres of een 06 nr om af te stemmen hoe of wat. Hoe ziet zon demper eruit?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

mtxjeroen schreef: Hoe ziet zon demper eruit?
Volgens mij is het deze
husq demper.jpg
Gert
Berichten: 29
Lid geworden op: zo apr 11, 2004 12:06

Leo schreef:Hoi Gert,

Futurist en ik hebben deze demper op MP gescoord :
IMGP7342.JPG
En die kwam zonder tussenstuk en als je dan naar een lasser gaat kan die er dit voor maken
IMG-20141018-WA0001A.jpg
Waardoor het allemaal wat beter past op de voorbocht
IMG-20141018-WA0003A.jpg
En dan krijg je dit
Foto-DCHMNSLD-D.jpg
Kweet niet waar je woont maar FrankN is een van de lassers binnen de club die je misschien kan helpen. Je moet dan wel mee helpen verhuizen vrees ik :lol:
Ik woon een 30km ten Z van Brussel, dus wel eventjes rijden. Maar ik denk dat ik toch maar voor een demper zal gaan die zonder aanpassingen past op de originele kromme. Al ziet die demper van jou er wel leuk uit..

Gert
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Gert schreef: Ik woon een 30km ten Z van Brussel
Dan woon je dichterbij Erembodegem dan ik :wink: en daar zit 2motors
De eigenaar heet Manu en weet wel raad met afwijkende opdrachten.
Misschien hem een berichtje doen wat de mogelijkheden zijn ?
Gert
Berichten: 29
Lid geworden op: zo apr 11, 2004 12:06

Dat is inderdaad maar een half uurtje rijden, bedankt voor de tip!
Plaats reactie