Opknappen DR BIG800 ruud

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

RuudDR schreef:Voor mijn lambda te meten gebruik ik gewoon een voltage display. Lambda sonde geeft een waarde van 0.1 tot ongeveer 0.9 volt. Een redelijke verbranding zal rond de 0,4-0,5 volt liggen. Ik weet ook nog niet of dit gaat werken, en waar hij het beste mee afgesteld zou staan. Is gewoon een beetje hobby, eens kijken of dit wat kan worden.
Ik kan het niet echt uit dit stukje aflezen, maar zoals ik het lees gebruik je een narrowband lambda. Op zich kan je niet zo super veel aflezen uit een narrowband. Enkel of je boven (arm) of onder (rijk) stoichiometrisch (AFR van 14.7 voor benzine) draait. Voor een duidelijk beeld wat precies je AFR is heb je een wideband lambda nodig (met daarbij een dure controller die o.a. de lambda sonde voorverwarmd).
Zelf ben ik op dit moment aan het tunen van een AFR waarde van 13 over de hele range.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

De bedoeling van deze sonde is dat ik de verschillen in toerentallen kan zien. Het is ook een voorverwarmde sonde, maar dit ga ik niet gebruiken omdatde sonde 300 graden moet zijn, en de sonde 30 cm na de cilinder al geplaatst zit. Deze temperatuur heb ik daar zo bereikt. Ik wil weten of ik verschil zie tussen 2000, 3000, 4000 toeren etc. Voor mij is dit een nieuwe hobby techniek, en waarschijnlijk zal dit ook niet meteen goed gaan werken. Dat is voor mij nu net de hobby. Ik ga vandaag een stukje rijden, en dan weet ik weer iets meer.
Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

toch wel interessant die hobby van jou.............
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

Gisteren even een testritje gemaakt, motor rijd echt een stuk beter nu de choke er helemaal vanaf kan. Ook stationair is perfect af te stellen. Kan hem zelfs op 1000 toeten netjes laten lopen zonder dat ie ook maar 1 keer afgeslagen is. Heb hem nu op 1300 toeren gezet, dat us volgens mij de waarde wat het wph voorschrijft. Ook ben ik ideeen op aant doen wat ik met de lak wil. Waarschijnlijk word het iets zoals in de afbeelding, alleen dan niet zwart oranje, maar zwart met lich en donker zilver.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (150.1 KiB) 1935 keer bekeken
Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

RuudDR schreef:Gisteren even een testritje gemaakt, motor rijd echt een stuk beter nu de choke er helemaal vanaf kan. Ook stationair is perfect af te stellen. Kan hem zelfs op 1000 toeten netjes laten lopen zonder dat ie ook maar 1 keer afgeslagen is. Heb hem nu op 1300 toeren gezet, dat us volgens mij de waarde wat het wph voorschrijft. Ook ben ik ideeen op aant doen wat ik met de lak wil. Waarschijnlijk word het iets zoals in de afbeelding, alleen dan niet zwart oranje, maar zwart met lich en donker zilver.
Je hebt een hele eigen look gecreëerd met die striping, heeft zeker wat :)

Mijn biggetje draait ook mooi stationair op 1000rpm. Vond voorheen het stationair toerental wat in het WPHB staat en op het blok zelf staat (sticker), een beetje hoog, MAAR er iets waar je bij stil moet staan. Bij de "inloop" instructies van een nieuwe nokkenas wordt met klem aangeraden de motor tussen 2000 en 3500 rpm te houden. Los van de dan lagere druk op de nokken, is de olietoevoer dan kennelijk optimaal. Anders beredeneerd: met een te laag toerental warm laten draaien, zeker als deze op de jiffy staat (schuin) zou dat wel eens de smering van de kop kunnen belemmeren!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

Na een paar weekjes niet al te veel te hebben gedaan, toch weer aan het hobby-e geslagen...
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (140.97 KiB) 1894 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (147.99 KiB) 1894 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (124.99 KiB) 1894 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (94.3 KiB) 1894 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (94.72 KiB) 1894 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (119.03 KiB) 1894 keer bekeken
Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

Tadaa
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (134.33 KiB) 1872 keer bekeken
Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Jij hebt eer van je werk, mooi gelukt.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoi Ruud,

Ziet er goed uit, zeker met die dubbele pit :) . DR is geen tweede met deze look te vinden!
Hoe bevalt het blok en heb je nog plannen tav de velgen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ziet er strak uit!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

Hoi Ruud,

Fiets is mooi geworden, top.
Wat betreft toerental stationair toerental, uit ervaring weet ik dat als de motor warm is (70-80 graden) mijn olielampje begint te knipperen. bij 1300 rpm heb ik weer volledige druk.
Ik heb een druksensor van 0,7 bar geplaatst op mijn straat fiets als ook op de beide racers.
Wat betreft mengselverhouding, ik heb een logger met geheugen via de lambda sonde.
Dmv toerental, en temperatuur kan ik zo perfect de carb afstellen.
Het is wel een hels karwei om het uit te lezen.
Momenteel is de logger terug voor aanpassingen.

Groet,
Frank
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

Hey Frank,

Heb mijn wachtwoord weer gevonden. Leuk je van de week gesproken te hebben en ik kom zeker een keer buurten binnenkort. Een oliedruksensor ga ik zeker nog plaatsen, zal eens bij de brezan gaan vragen een dezer dagen. Mijn motor rijd 1/12.5 op dit moment, zoals verwacht nog steeds te rijk. Voor mijn lambda sonde aan het werk te krijgen heb ik nog iets van een V versterker nodig, omdat mijn display dit signaal uitput. Her ga ik nog voor zoeken op de chinese site's, is vast iets voor te krijgen. Dan ga ik kijken of ik er iets mee kan op mijn fiets. De afgelopen 2 maanden weinig tijd gehad voor te sleutelen, wel heb ik een i-phone houder gemaakt voor boven mijn klok en luidsprekers in mijn helm gebouwd. Verder echt een leuke fiets de Dr, op zijn mooist met flink wal blubber van de bossen eraan. Als ik verder ga zal ik zeker weer posten.
Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
RuudDR
Berichten: 34
Lid geworden op: di mei 20, 2014 17:20
Locatie: Blerick

Jammer genoeg ga ik mijn DR weg doen. Ik ga kijken voor een nieuw projectje, en heb helaas niet zoveel plaats dat ik 2 motoren kan houden. Uiteraard zijn er meer fotos te vinden op dit forum.http://www.speurders.nl/lopend/dr800-big-151716457.html
Soms is ut baeter iets moeis te verleeze, baeter verleeze dan desse ut noeits hes gehad
Plaats reactie