Hallo Biggers,
ik ben zopas geregistreerd nieuw lid, maar rijdt al jaaaren met m'n DR Big van ' 90. Vrijwel als enige in België, zo lijkt het wel.
Reeds enige tijd ben ik van plan om m'n strijdros op te kalefateren en nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met anti-roest behandeling van het frame? Zelf dacht ik aan zandstralen, daarna metaliseren (of galvaniseren) en tenslotte poedercoaten. Dat laatste heb ik een paar jaar geleden reeds gedaan, maar de roest komt er alweer door.
Tenslotte nog een aanbod: heb een DR 800 van '91 (rood-wit) in onderdelen liggen. Uitgezonderd motorblok en wielen weliswaar. Laat maar iets weten als je stukken nodig hebt. Eventueel kan ik ze toesturen.
Groetjes,
anti-roest & onderdelen te koop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Nou Bart dat probleem is bij deze verholpen want je bent in iedergeval nr2 die zo`n mooie fiets rijdt in België.Bart M schreef:.....Vrijwel als enige in België, zo lijkt het wel.....
Stefan uit de buurt van Antwerpen was je reeds voor met een SR41.
LEO
Hoi Bart,
neen, jij bent niet de enige Bigger in België, ik in Schilde heb ook zo'n beest-en dan nog de eerste versie van '87 in oranje-wit
qua roest: dat is de bekende DR-ziekte-zandstralen helpt maar is een heel karwei, zelfs heb ik 'Hammertite' gebruikt-eerst ontvetten natuurlijk-en deze verf is keigoe!!!! kost wel wat, maar het resultaat is aanzienlijk...
Groetjes, Stefan
neen, jij bent niet de enige Bigger in België, ik in Schilde heb ook zo'n beest-en dan nog de eerste versie van '87 in oranje-wit
qua roest: dat is de bekende DR-ziekte-zandstralen helpt maar is een heel karwei, zelfs heb ik 'Hammertite' gebruikt-eerst ontvetten natuurlijk-en deze verf is keigoe!!!! kost wel wat, maar het resultaat is aanzienlijk...
Groetjes, Stefan
Hoi Stefan,Stefan schreef:zelfs heb ik 'Hammertite' gebruikt-eerst ontvetten natuurlijk-en deze verf is keigoe!!!! kost wel wat, maar het resultaat is aanzienlijk...
hoe gaat dat juist met die Hammertite-verf: gewoon ontvetten en nieuwe laag over de oude verven, of toch eerst stralen, grondverf en dan Hammertite of wat ?
Dat wij niet de enige Big-rijders van België zijn is mij wel duidelijk-kijk maar eens in de Moto-Koopjeskrant- maar op straat tegenkomen gebeurt toch erg zelden, en zeker jouw oranje-witte model !
-
hallo bart
desert rat is de naam uit leuven en een bigger ben je nooit alleen
storm zelf rond op dr sr41 maar met 800 motor plus de bijhorende
electrisch toestanden
om in te gaan op uw aanbod van onderdelen
ben op zoek naar regelaar plus cdi box
als je die zou hebben wil je iets laten weten dan kunnen wij
verder afspreken
dank bij voorbaat
desert rat[/quote]
desert rat is de naam uit leuven en een bigger ben je nooit alleen
storm zelf rond op dr sr41 maar met 800 motor plus de bijhorende
electrisch toestanden
om in te gaan op uw aanbod van onderdelen
ben op zoek naar regelaar plus cdi box
als je die zou hebben wil je iets laten weten dan kunnen wij
verder afspreken
dank bij voorbaat
desert rat[/quote]
Hoi desert rat,
aha, iemand van +- uit de buurt met een big, da's goe nieuws. Kunnen we misschien eens samen naar een bijeenkomst ofzo. Momenteel staat m'n Big wel op non-actief, wegens te weinig tijd en mogelijkheden, maar wie weet in de zomer...
Hoog(big)achtend,
Bart
aha, iemand van +- uit de buurt met een big, da's goe nieuws. Kunnen we misschien eens samen naar een bijeenkomst ofzo. Momenteel staat m'n Big wel op non-actief, wegens te weinig tijd en mogelijkheden, maar wie weet in de zomer...
Electronica dan maar: spijtig genoeg kan ik je niet helpen, wegens niks elektronisch voorhanden (buiten een toerenteller/kilometerteller misschien). Post eens op het forum van de duitse DR-Big.de site, daar kan men je waarschijnlijk wel helpen.desert rat schreef:ben op zoek naar regelaar plus cdi box
Hoog(big)achtend,
Bart
Keep on smiling!
Het spijt me, Big Bek, geen gashendel meer over. Kan je niet gewoon een standaard cross-gashendel erop monteren, dat kost 2 keer niks en werkt primaBIG BEK schreef:Bart,
ik ben zelf vorig jaar wat ongelukkig neergekomen op het asfalt. daarbij is mijn "gashendel" beschadigd. heb jij deze nog over van je oude big?
Bart M
die ooit eens het gashendel van z'n XR vervangen heeft met zo'n cross-ding
Keep on smiling!