Heb onlangs een JD-Kit in mijn ktm 450 EXC 2008 gepropt.
Reden was stationair lastig starten en motor verslikte zich als gaskraan maximaal geopend was. Niet altijd en direct, maar pas bij mulle weilanden op de rechte stukken (dus de gang zit er dan al in).
Aangezien starten en volgas rijden 99% van de tijd gebeurt bij mij wou ik het probleem wel eens aan pakken met een JD-Kit.
Nou het is opgelost en bovenstaande gebeurt niet meer!
Maar het probleem is verlegt .
Met de standaard JD-kit afstelling wil de motor bij half/driekwart gas zich opnieuw gaan verslikken. Gaskraan max open is er geen probleem.
Ik heb ook het gevoel dat hij zich inhoud bij deze 1/2 a 3/4 stand.
Dit verslikken doet hij alleen onder extreme belasting.
Dus mulle weilanden bocht uitkomend, dan wil het wel eens zijn dat je geleidelijk de kraan opendraait. Dat zijn de lastige momenten voor de motor.
Mijn gevoel zegt me dat ik de gasnaald 1 standje hoger moet zetten. Maar voordat ik ga zitten kloten, hoe denken jullie hierover?
ktm 4takt carb afstellen JD-Kit
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
aha, kan dat alleen al uitsluiten, motorblok is 10u geleden compleet gereviseerd.
Aangezien het probleem gebied is verlegd, denk ik toch dat het in de carb afstelling zit?
Aangezien het probleem gebied is verlegd, denk ik toch dat het in de carb afstelling zit?
verstand op nul en nadenken
Klopt, zaten er ook bij en zijn doorgevoerd, zou zorgen voor een strakkere gas reactie door een sterkere 'veren'.
Zal eens een mailtje in het engels proberen te dichten naar JD. Maar ben er bang voor...
Misschien dat er op dit NF 4takt carb afstel kennis zit.
Zal eens een mailtje in het engels proberen te dichten naar JD. Maar ben er bang voor...
Misschien dat er op dit NF 4takt carb afstel kennis zit.
verstand op nul en nadenken
acc pomp heeft er niks mee te maken.
Volgas werkt de hoofdsproeier. 165-170 is hoofdsproeier genoeg. Veel motoren hebben een 180 of zo gekregen om te proberen voor de originele, te schrale naald. Maar dat kost de motor 'eindschot'. 1/2 tot 3/4 gas wordt het mengsel bepaald door de naald, en dan mn door de naald 'taper'. De JD naalden hebben geloof ik niet een enkele, maar een 'dual taper' hij is bv plaatselijk 1 graad en verderop 1.25 graden.
Zo te horen mag jouw naald inderdaad een standje of zo omhoog (=clipje omlaag, dus rijker)
Welke kleur naald heb je eigenlijk gebruikt ?
En wat zat er voorheen in ?
Volgas werkt de hoofdsproeier. 165-170 is hoofdsproeier genoeg. Veel motoren hebben een 180 of zo gekregen om te proberen voor de originele, te schrale naald. Maar dat kost de motor 'eindschot'. 1/2 tot 3/4 gas wordt het mengsel bepaald door de naald, en dan mn door de naald 'taper'. De JD naalden hebben geloof ik niet een enkele, maar een 'dual taper' hij is bv plaatselijk 1 graad en verderop 1.25 graden.
Zo te horen mag jouw naald inderdaad een standje of zo omhoog (=clipje omlaag, dus rijker)
Welke kleur naald heb je eigenlijk gebruikt ?
En wat zat er voorheen in ?
De Jd kit wordt met blauwe en rode naald geleverd.
Blauw is voor zee niveau en rood voor hogere niveaus. Blauw heb ik er dus in zitten.
Vandaag de gasnaald 1 positie hoger gezet dan origineel JD. Ik ben benieuwd morgen in Markelo!
Blauw is voor zee niveau en rood voor hogere niveaus. Blauw heb ik er dus in zitten.
Vandaag de gasnaald 1 positie hoger gezet dan origineel JD. Ik ben benieuwd morgen in Markelo!
verstand op nul en nadenken
Heb 2x over de handleiding gelezen en daar stond dit zo in beschreven,maar nu begin ik weer te twijfelen. Nog maar een keer lezen dan.
Hoe dan ook, heb na de naald verzetting weer gereden en het verslikken is minder heftig maar nog niet weg.
Er is prima mee te rijden, maar we blijven door gaan met de fijne afstelling
Hoe dan ook, heb na de naald verzetting weer gereden en het verslikken is minder heftig maar nog niet weg.
Er is prima mee te rijden, maar we blijven door gaan met de fijne afstelling
verstand op nul en nadenken
Blauwe naald is voor zee niveau. Ik zou de naald nog een standje omhoog zetten. Staat de benzine luchtmengsel schroef wel goedbarry! schreef:Heb 2x over de handleiding gelezen en daar stond dit zo in beschreven,maar nu begin ik weer te twijfelen. Nog maar een keer lezen dan.
Hoe dan ook, heb na de naald verzetting weer gereden en het verslikken is minder heftig maar nog niet weg.
Er is prima mee te rijden, maar we blijven door gaan met de fijne afstelling
Ja, nog een tandje omhoog dan zou ik zeggen.
Ik verander trouwens meestal 2 standjes per keer, anders merk ik vaak niet eens verschil. Merk je teveel verschil dan kun je altijd een tandje terug en weet je dat dat de goede stand is.
Zo werkt het ook een beetje met vering afstellen.
Ik verander trouwens meestal 2 standjes per keer, anders merk ik vaak niet eens verschil. Merk je teveel verschil dan kun je altijd een tandje terug en weet je dat dat de goede stand is.
Zo werkt het ook een beetje met vering afstellen.
Omdat een gasnaaldje verstellen maar 15min werk is, heb ik gisteren de naald nog 1 standje omhoog gedaan. nu totaal 2 standen hoger dan 'origineel jd'.
Ben benieuwd. Morgen in Varsseveld gaat hij zwaar op de kloten krijgen, altijd veel zware weilanden! Precies het vermogen gebied waar de motor het moeilijk had/heeft.
Ben benieuwd. Morgen in Varsseveld gaat hij zwaar op de kloten krijgen, altijd veel zware weilanden! Precies het vermogen gebied waar de motor het moeilijk had/heeft.
verstand op nul en nadenken
ik heb op mijn 520 een carb zitten van een kxf 450 uit 2008 .het is ook een keihin zoals die bij latere modellen van na 2003 bij ktm ook is toegepast. bijna plug en play , moest alleen een flink eind kleiner met de hoofdsproeier omdat hij ging hikken bij plotseling gas geven . de naald is een flink stuk tapser dan de ktm naald . ik gok dat de jetting en settings niet veel verschillen van andere fietsen van die tijd waarbij deze carb is gebruikt . hij loopt er in elk geval flink fel mee van onderuit en eigenlijk gewoon goed op de lange stukken maisplak . als je wilt zoek ik even op welke type naald en welke maat sproeiers er nu in zitten .
4 strokes only !!
Bedankt Joebar, maar dat hoeft niet. Het is bijna goed, maar ben 'tevreden' .
Wederom een verbetering en heeft zich over 2 ronde varsseveld 2x over heel kort verslikt.
En dit eigenlijk door 'oneigenlijk gebruik'
Daarmee bedoel ik, na een scherp bocht in een mul weiland eigenlijk in de 2 of 3 moeten zetten, maar staat nog in de 4. Echter niet terugschakelen en motor van diep onderuit de toeren met gaskraan wagen wijd open op toeren laten komen. Daarbij verslikte hij zich nog heel af en toe kortstondig.
Kortom, dat komt zelden voor die situatie en vind het vooralsnog goed genoeg.
Start koud en warm iig perfect, Heb niet gevoel dat de motor zich nog in houd en loopt ook mooi stationair en daalt prima in toeren bij gas loslaten.
Ik ga het nu meer zoeken in de fijnere afstelling van de mengselschroef. De tijd zal het leren.
Wederom een verbetering en heeft zich over 2 ronde varsseveld 2x over heel kort verslikt.
En dit eigenlijk door 'oneigenlijk gebruik'
Daarmee bedoel ik, na een scherp bocht in een mul weiland eigenlijk in de 2 of 3 moeten zetten, maar staat nog in de 4. Echter niet terugschakelen en motor van diep onderuit de toeren met gaskraan wagen wijd open op toeren laten komen. Daarbij verslikte hij zich nog heel af en toe kortstondig.
Kortom, dat komt zelden voor die situatie en vind het vooralsnog goed genoeg.
Start koud en warm iig perfect, Heb niet gevoel dat de motor zich nog in houd en loopt ook mooi stationair en daalt prima in toeren bij gas loslaten.
Ik ga het nu meer zoeken in de fijnere afstelling van de mengselschroef. De tijd zal het leren.
verstand op nul en nadenken
Kijk maar, genoeg power in de 450
Staand in de bocht met de gaskraan open en voorwieltje van de grond, gaan met die banaan
Staand in de bocht met de gaskraan open en voorwieltje van de grond, gaan met die banaan
verstand op nul en nadenken