hoe zit het met een nicaseal wand

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

als ik een nicaseal wand in me cylinder laat zetten wat voor voordelen heeft dat tegen over een chroom wand of een gietijzeren wand moet ik ook de want verder laten boren als er een nieuwe zuiger in komt of word dat dan weer de zelfde maat als de wand ???
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Als jouw cilinder er beroerd aan toe, en de grootse maat zuigers nodig heeft kun je besluiten om hem weer op de fabrieks waarden te laten nicasilen. Hij gaat dus weer worden zoals hij was toen die af fabriek kwam.
Chromen en nicasilen mag je als het zelfde beschouwen. Nicasilen is een gepatendeerde handelsnaam en mag niet gevoerd worden door andere galvanische bedrijfen. Die zullen dan ook verklaren dat ze weliswaar nicasilen maar daar een andere chemsiche samenstelling voor gebruiken.
Nicasil staat voor nikkel carbide silicon.(edit)
Maar andere bestanddelen kunnen net zo slijtvast zijn.
Het belangrijkste is de firma die het doet. Er zijn er nu een aantal die dit werk naar behoren kunnen uitvoeren.
Laatst gewijzigd door huskie op ma feb 02, 2004 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

ik had een mooie prijsopgave van powerseal gekregen maar ik weet niet of dit prijzig is

Code: Selecteer alles

Prijsopgave PowerSeal® -pakket

PowerSeal® -coating		1x RM 125 ?83 á ? 160,-	:	? 160,00
Bijkomende kosten:		las- demonteerkosten		:	? _ _,_ _

Zuigerprijs			1x 01.3202.A 	á ? 84.47	:	?   84.47
Naaldlager			1x 21.3202	á ?   8.93	:	?     8.93
									                ?   93.67

Korting 10%							             - ?     9.37
		
Prijs excl. 19%BTW 							? 244.30

Prijs incl. 19% BTW							        ? 290.72					 
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

bel even naar dhr hof, www.hardchroomhof.nl
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Of bel eens naar ATM in oirschot.

0499-577293 en vraag naar Wim
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

wat kost het een zo'n beetje gemiddelt en zit er ook verschil in afwerking of levensduur per bedrijf ??
Nico G60

Zelf heb ik uitstekende ervaring met het bedrijf van"t Hof, zeer goed, snel, no nonsence bel ze gewoon op om te vragen wat het kost en breng het even langs.

Let wel het ene bedrijf is niet het andere en met mijn 15 jaar aan cross ervaring weet ik wel waar ik het over heb......
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

ff langs brengen word wat lastig ( ben net 18 dus moet nog met het rijbewijs bezig ) maar wat kost het bij het hof ongeveer
Gast

kost rond de 125 euro voor een 125 cc, maar wanneer je cilinder opgelast moet worden dan komt er een standaardtarief van 50 euro bij want hij stuurt hem dan weer op naar een ander bedrijf en die last dat dan. Of je cilinder opgelast moet worden dat kan ik je niet vertellen.... je moet wel zelf voor een zuiger zorgen enzo want ik geloof niet dat hij die erbij geeft/verkoopt en je cilinder die kan je opsturen kost wel wat maar het kost ook geld om er naar toe te rijden (benzine kostten) dus ja... succes verder
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

125 is niet duur en is er echt een verschil in levensduur tussen die bedrijven ???
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Heb zelf ook m'n cilinder bij PowerSeal laten bewerken (enkel nieuwe wand erin) en deze daarna laten honen door een dealer, en was in totaal met nieuwe Pro-x zuiger ook rond de 300 euro kwijt.

Ben er erg tevreden mee, en loopt nog steeds goed. Wand was erg mooi, en beter als degene die erin zat volgens mij...
Gast

de voordelen hiervan tegenover een chroom of gietijzeren wand? nikasil zal sowieso minder weerstand hebben en het voert de warmte beter af dan een gietijzeren wand, ook moet een gietijzeren wand langer worden ingereden, en de nadelen van een chroomwand zijn dat je er spciale zuigers of zuigerveren voor nodig hebt welke dus minder te koop zijn dan zuigers of veren voor een nikasil wand en nog een nadeel van chroomwand kan zijn dat er wel eens een stukje wand af wil brokkelen..
Plaats reactie