Batterie verstorben und jetzt ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik denk dat er met zo'n accu wel spanning tussen die oren zit, daar zal ze voor gevallen zijn
Big Bigger Tiger en weer Big
Gisteren gaf bij mij de accu ook de geest. Gelukkig was ik bij een kennis die mij naar huis kon brengen. geen start, geen lampje die het nog deed. helemaal dood. Heb vandaag bij mlmparts.nl de Yuasa YTX14-BS Onderhoudsvrij besteld (€ 62,- en een beetje incl verzenden) . Accu zal morgen binnenkomen.
.
.
.
.
Fout Gaston,
Batterij wordt droog verstuurd met het zuur apart, als het zuur later in de accu wordt geheveld is "vullen" de juiste term.
Gr
R
Batterij wordt droog verstuurd met het zuur apart, als het zuur later in de accu wordt geheveld is "vullen" de juiste term.
Gr
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Renew heeft een niet onderhoudsvrije Yuasa, de motobatt wordt gewoon afgevuld afgeleverd (volgens mij hoefde ik die van mij zelfs niet op te laden)Leo schreef:Hoop wel dat i snel weer een ander plaatje geeft maar je avatar is geweldig
Ik had bij MLM op de site gekeken en daar stond :
Fabriek af gevuld - plug and play!
Geen gedoe met zuur bron
Vandaar mijn vraag.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
De Yuasa en vergelijkbare accu's worden droog geladen geleverd. Afvullen voor monteren met een zuur pakket. Een vertegenwoordiger van Yuasa heeft me ooit verzekerd dat een Yuasa sterker blijft en langer leeft als ie na het vullen en monteren even wordt "wakker" geladen, dus even een blokkie om van 15 min. De Motobatt wordt "geladen" geleverd omdzt ef geen zuur in zit maar een gel, officieel heet die gel/vlies accu. Gebruiks klaar idd.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Om nog meer te mierenneuken, eigenlijk is het een AGM (Absorbed Glass Matt) accu. In plaats van vloeistof tussen de loodplaten zit er een glasvezel plak tussen de loodplaten, waar een stof in opgenomen is die ionen kan verplaatsen. Dit is één van de redenen waarom een motobatt meer Ampereuur heeft dan een vergelijkbare accu. In een AGM accu kunnen de platen namelijk dichter tegen elkaar aan zitten dan in een accu waar accuzuur in zit.
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_batte ... ass_mat.29
(En http://www.motobatt.com/FAQ-MotoBatt-Battery&p=62&b=59)
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_batte ... ass_mat.29
(En http://www.motobatt.com/FAQ-MotoBatt-Battery&p=62&b=59)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Wij van WC-Eend...futurist schreef:De Yuasa en vergelijkbare accu's worden droog geladen geleverd. Afvullen voor monteren met een zuur pakket. Een vertegenwoordiger van Yuasa heeft me ooit verzekerd dat een Yuasa sterker blijft en langer leeft als ie na het vullen en monteren even wordt "wakker" geladen, dus even een blokkie om van 15 min. De Motobatt wordt "geladen" geleverd omdzt ef geen zuur in zit maar een gel, officieel heet die gel/vlies accu. Gebruiks klaar idd.
futurist
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ik heb liever een lege accu (is dus echt nieuw en niet gebruikt of heeft maanden gevuld in voorraad gestaan)
Vullen is erg simpel. Er wordt een kunststof houder, met zuur, die op de accu past bijgeleverd (zit in de doos van de accu). De seal druk je door, door de houder op de accu te drukken, geen gesmeer en geen gevaar. 20 minuten laten staan zodat het zuur de in accu inloopt. Daarna de houder verwijderen en weggooien (plastic), Afdekplaatje erop drukken en klaar. Het zuur en lood reageren op een of andere manier zodat er stroom gemaakt en opgeslagen wordt. Oftewel hij gaat doen wat hij moet doen.
Na het vullen inbouwen en starten maar.
Daarna even een stukje gereden om het opladen een beetje te "helpen".
itssesimpel.
Vullen is erg simpel. Er wordt een kunststof houder, met zuur, die op de accu past bijgeleverd (zit in de doos van de accu). De seal druk je door, door de houder op de accu te drukken, geen gesmeer en geen gevaar. 20 minuten laten staan zodat het zuur de in accu inloopt. Daarna de houder verwijderen en weggooien (plastic), Afdekplaatje erop drukken en klaar. Het zuur en lood reageren op een of andere manier zodat er stroom gemaakt en opgeslagen wordt. Oftewel hij gaat doen wat hij moet doen.
Na het vullen inbouwen en starten maar.
Daarna even een stukje gereden om het opladen een beetje te "helpen".
itssesimpel.