Collega's, normaal zit ik niet verlegen met technische problemen maar nu kan ik een beetje onderbouwde hulp gebruiken...............(tja tis wat)
Ik heb van de rode Big (de off road Big) weer de koppeling eruit liggen, sinds vorig jaar Briacon er niet veel meer mee gereden en ook wat met de afstelling liggen prullen wat later gewoon iets van vuil moet zijn geweest want onderweg naar de rit in Wintelre ineens een enorme knal na wat inhouden en hij gaat weer als een raket. Komt meteen een ander probleem weer om de hoek kijken, Hij heeft weer zoveel PK dat de koppeling slipt als ie bij zijn max koppel/PK komt. Als ik hem op het achterwiel wil zetten dat gaat dat gewoon en slipt de koppeling niet, ra ra....maar in 3 4 en 5 is het voorzichtig gas geven. Een paar jaar geleden met een ritje in Belgisch Limburg is dat ook gebeurt weten jullie vast nog wel, toen ben ik er maar net mee thuis gekomen.
Ik weet dat Suzuki's uit die tijd wel eens vaker last hadden met de koppeling, mijn GS 750 had in die jaren ook last na 2 of 3 stoplicht sprintjes..........
Dus nu de vraag, wie heeft er ervaring met de carbon koppeling set van Hessler, is die echt zoveel beter of hebben jullie goede ervaring met ander aftermarkt merk. Of moet ik toch gewoon origineel bestellen.
Futurist
PS nieuwe kabel van vorig jaar voor vertrek Briancon en toe zaten er al versterkte veren op van Lucas.
koppeling
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi Cor,
Had hetzelfde een poosje terug met mn 741 en heb daar de carbon platen van Hessler ingezet met sterkere veren. Heb daar nu een 1200 km mee gereden en geen slipperij gehad. Kan het je aan raden.
Suc6
R
Had hetzelfde een poosje terug met mn 741 en heb daar de carbon platen van Hessler ingezet met sterkere veren. Heb daar nu een 1200 km mee gereden en geen slipperij gehad. Kan het je aan raden.
Suc6
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
Ken het verschijnsel ook bij mijn 1100 Suzuki, imitatieplaten met versterkte veren van Louis. Na 15 minuten goed warm rijden was het over. Originele Suzuki platen weer gemonteerd en alle problemen uit de wereld, ook de originele veren er weer in waardoor koppeling ook weer lekker licht gaat. Voor mij geen imitatie meer of het moet een gerenommeerd merk zijn.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB