Aanpassen filter wr426f??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fox-kid
Contacteer:

Onlangs een WR gekocht. Nu een nieuw Twin-air filter gehaald die ik er in wil zetten....

Ik heb gelezen dat de wr's vanwege geluidsmaatregelen wat vermogen hebben moeten inleveren. Voorbeelden zijn de einddemper die extra geknepen is en een deksel op het luchtfilter, direct onder het zadel.

Over het luchtfilter schrijft men dat je het deksel (meteen) moet verwijderen.

De boel los gehaald:

Op het filterhuis zit inderdaad een deksel met aan de bovenzijde een soort venturi naar het spons vn het filter. Als het ware een vierkant kanaal dat op het spons eindigd. Na het verwijderen van het eigenlijke filter trof ik vocht aan (een klein plasje water, voorbij het filter). In het frame waar je de spons omheen trekt zit een extra filter van ijzergaas.

Eerst dacht ik dat het vocht wellicht afkomstig was van condensvorming van dat gaasje. Later bedacht ik me dat het zou kunnen zijn dat er water onder het zadel terecht is gekomen dat in dat vierkante kanaal boven op het filter blijft staan, net zolang dat het er door is gelekt.

Mijn vraag:

Ik ben zuinig op mijn spul en wil de boel goed voor elkaar hebben. Dus wat te doen, origineel laten of......

Zal ik het deksel verwijderen? Hierdoor meer lucht bovendien kan water gemakkelijk van het filter lekken en onderin de box weglopen?

Wat doet dat gaasje nog eens achter het sponzenfilter. Zeker bedoeld voor offroadrs waarvan Yamaha dacht dat die eens per jaar een filter wassen?

Zal ik dit gaasje uit het frame snijden??

Stel dat het verschil maakt in de zin van luchttoevoer: dien ik de luchtafstelling aan te passen??
john b

ik heb geen klepje /kapje erop zitten en dat werkt zeer goed mijn filter tenminste niet zo snel smerig en voor de rest heb ik alleen een twin air erop en dat voldoet bij mij prima
de motor wordt niet ontzien en douw m elk spoortje bagger in :D
doe wat je niet laten kunt
adje

Dat gaasje is bedoeld om je luchtfilter te beschermen tegen het in brand vliegen bij een backfire door je carburateur ( ik hoop dat ik het zo goed uitleg)
Twin air maakt tegenwoordig luchtfilters met een vuurbestendige laag aan de binnenkant dus dan kun je eventueel het gaas verwijderen.
Ik heb op mijn honda crf 450 een speciaal door twin air ontwikkeld luchtfilterkit wat bestaat uit een aluminium luchtfilterrekje zonder gaas en een luchtfilter met die vuurbestendige laag , misschien hebben ze dat ook voor een yamaha.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Fox-kid
Contacteer:

Backfire is een goede verklaring voor het gaasje. Niet aan gedacht.

En voor dat deksel lijkt het me ook wel duidelijk. Weg met die handel!

zou dit voor de afstelling uithalen??
xr-manu

Kijk voor afsteltips op www.Thumpertalk.com :wink:
Plaats reactie