hallo
Ik ben toe aan een nieuwe broek voor de off the road ritten.
maar nu vroeg ik mij af wat is het verschil tussen een enduro en crossbroek.
hiervoor had ik een cross broek van sinisalo. die was erg dun en dus had ik snel last van schuur plekken.
Nu is mijn oog gevallen op de alpinestars venture. maar is een enduro broek iets dikker dan een cross broek? vooral bij de billen lijkt me.
of zie ik dat verkeerd.
alvast bedankt.
henkie
verschil cross en enduro broek
Moderator: ghulst
Ik rijd de Off The Road-ritten (OTR) met een 'endurobroek'.
Ook bij de cross gebruik ik die.
Weegt (van wat ik me herinner van mijn crossbroeken van 25+ jaar terug) wel wat méér maar daarentegen heeft ie (voor mij) véél meer voordelen.
Broekspijpen OVER je laarzen; belangrijk bij de OTR; je laarzen komen niet helemaal vol modder. Onderin de broekspijp zit een ritssluiting (daaronder weer afgedicht met extra flap) voor makkelijk aan/uittrekken.
VEEL zakken. Poetsdoekjes voor je bril (OTR=modder), papieren, sleutels enz Vooral zak achterop nét boven je kont is makkelijk.
Genoeg ruimte voor grote kniekappen zonder dat ie trekt, knelt of schuurt.
Dikkere stof; véél robuuster (en daarom zwaarder)
Ook bij de cross gebruik ik die.
Weegt (van wat ik me herinner van mijn crossbroeken van 25+ jaar terug) wel wat méér maar daarentegen heeft ie (voor mij) véél meer voordelen.
Broekspijpen OVER je laarzen; belangrijk bij de OTR; je laarzen komen niet helemaal vol modder. Onderin de broekspijp zit een ritssluiting (daaronder weer afgedicht met extra flap) voor makkelijk aan/uittrekken.
VEEL zakken. Poetsdoekjes voor je bril (OTR=modder), papieren, sleutels enz Vooral zak achterop nét boven je kont is makkelijk.
Genoeg ruimte voor grote kniekappen zonder dat ie trekt, knelt of schuurt.
Dikkere stof; véél robuuster (en daarom zwaarder)
You never know how fast you can go, until you fall down...
lekker goedkoop crossbroekie van Jopa of Kenny of iets dergelijks , om de modder uit de laarzen te houden tijden de baggerritten gebruik ik een zilverkleurige ducttape .
voorheen altijd voor de duurdere kleding gegaan , maar als je zo nu en dan op je bek gaat dan gaan ook de dure broeken gewoon stuk . je zit teveel op je buddyseat als je broeken doorslijten bij de kont ,meer staan dus !
uiteraard kun je beter even een broek gaan passen in de winkel (neem je knie kappen mee) dan zomaar wat moois op het net bestellen dat misschien niet lekker zit
1 goedkopere crossbroek per OTR seizoen is voor mij prima.
voorheen altijd voor de duurdere kleding gegaan , maar als je zo nu en dan op je bek gaat dan gaan ook de dure broeken gewoon stuk . je zit teveel op je buddyseat als je broeken doorslijten bij de kont ,meer staan dus !
uiteraard kun je beter even een broek gaan passen in de winkel (neem je knie kappen mee) dan zomaar wat moois op het net bestellen dat misschien niet lekker zit
1 goedkopere crossbroek per OTR seizoen is voor mij prima.
4 strokes only !!
hallo
bedankt voor de reacties.
misschien net wat je zegt joe ik kan beter even gaan passen in een zaak.
alleen hier in de buurt is zo 123 geen motor zaak.
En verder ik moet ook meer staan. alleen met bijna 2 meter sta je niet lekker.
ook al is mijn stuur en buddy verhoogd.
mvg
henkie
bedankt voor de reacties.
misschien net wat je zegt joe ik kan beter even gaan passen in een zaak.
alleen hier in de buurt is zo 123 geen motor zaak.
En verder ik moet ook meer staan. alleen met bijna 2 meter sta je niet lekker.
ook al is mijn stuur en buddy verhoogd.
mvg
henkie
Na jarenlang Sinisalo gereden te hebben, 100% waterdicht, ben ik nu geswitched naar Thor.
Voordeel: veel minder duur, gewoon te koop via eBay in de UK, en bijna 100% waterdicht.
Prima ruimte voor kniebraces en zeer stevige stof. Trekt niet, maar valt wel twee maten te klein, dus ruim bestellen!
Voordeel: veel minder duur, gewoon te koop via eBay in de UK, en bijna 100% waterdicht.
Prima ruimte voor kniebraces en zeer stevige stof. Trekt niet, maar valt wel twee maten te klein, dus ruim bestellen!
Ik heb een Fox 360 crossbroek en een fox (type weet ik niet meer) enduro broek.
Voor beiden valt wat te zeggen. Fijnste vind ik de crossbroek omdat deze meer ventileert maar is dan ook niet echter water afstotend.
Dus tijdens de droge ritten is de crossbroek en de natte ritten de endurobroek .
Kwaliteit verschilt per merk en hoe je er zelf mee omgaat. Kan ik verder weinig over zeggen.
Voor beiden valt wat te zeggen. Fijnste vind ik de crossbroek omdat deze meer ventileert maar is dan ook niet echter water afstotend.
Dus tijdens de droge ritten is de crossbroek en de natte ritten de endurobroek .
Kwaliteit verschilt per merk en hoe je er zelf mee omgaat. Kan ik verder weinig over zeggen.
verstand op nul en nadenken
Ik heb een Klim en een Husaberg crossbroek met mooie inzetstukken van leer op de knieen. Zit inderdaad heerlijk, maar is in de herfst al snel te koud en vaak al helemaal te nat met grote plassen. Dus temperatuur onder de 12C, dan gaat standaard de endurobroek aan.
Maar bij de ANWB verkopen ze een soort afrolbaar fietsregenbroekje dat je als een rolletje om je middel draagt. Hiermee kan je dan toch langere ritten met 'voorspeld goed weer' rijden, maar zit er dan toch een buitje tussen of wordt het koud dan twee drukkertjes los, twee bandjes vast en 2 minuutjes later kan je weer rijden. Zelfs bij een stevige regen van voren is je onderbroekje dan niet drijfnat maar lekker droog en warm
Maar bij de ANWB verkopen ze een soort afrolbaar fietsregenbroekje dat je als een rolletje om je middel draagt. Hiermee kan je dan toch langere ritten met 'voorspeld goed weer' rijden, maar zit er dan toch een buitje tussen of wordt het koud dan twee drukkertjes los, twee bandjes vast en 2 minuutjes later kan je weer rijden. Zelfs bij een stevige regen van voren is je onderbroekje dan niet drijfnat maar lekker droog en warm