Een jaar of wat geleden verkocht ik mijn 1990 DR800, eigenlijk omdat ik 'm te veel Off-Road mishandelde. De bruutste paden in Billstain zijn we op en af geweest. Talloze keren hard gevallen..... dus op een goede dag besloot ik m in te ruilen voor een mooie klx450. Echt fijn bruut ding maar wel een echte crosser/enduro. Ik denk dat ik zo ver ben dat ik moet toegeven dat ik het straat gedeelte mis. De klx vind asfalt echt kut. Ik wil beide; beetje modderpaden pakken en over de weg naar huis. Of gewoon ff een rondje Luxemburg doen en daar af en toe offroad gaan.
De DR kon dat.
De overweging is nog een XL700 Transalp Ofzoiets maar daar hoor je qua Off-Road capaciteiten niet veel goeds over.
Een DR dus....
Wat ik alleen wel geleerd heb was dat ik niet weer een 1990/1991 model moet nemen want dat is met onderdelen ruk.
Kortom; wie weet er een >1992 DR800 voor me te koop staan?
Herintreder?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hey KingCoder, leg later maar uit de herkomst van jouw nickname .
DR staan in NL op dit moment maar twee SR43's op de advertenties-sites. Het grootte aanbod vind je in DE, FR en een beetje BE. Importeren loont de moeite denk ik gezien de prijzen.
Heb een SR43 en een tijd een SR42 erbij gehad, maar qua onderdelen heb ik iig geen problemen gehad met de onderdelen. Het verschil tussen de typen is ook niet zo heel spannend. Nieuwe onderdelen kosten een vermogen en moet je vrij lang wachten, dat klopt. Maar tweedehands is er ook zat te vinden, en dan vooral op Ebay of een plek als het NF. En slijtageonderdelen gewoon bij elke motortoko. De belangrijkste keuze zou moeten zijn welk model je aanspreekt. Ga je er ook mee het slechte pad op, zou ik persoonlijk (toch) kiezen voor een SR41/SR42. De SR43 is toch wat zwaarder en groter en wat meer straat georiënteerd.
DR staan in NL op dit moment maar twee SR43's op de advertenties-sites. Het grootte aanbod vind je in DE, FR en een beetje BE. Importeren loont de moeite denk ik gezien de prijzen.
Heb een SR43 en een tijd een SR42 erbij gehad, maar qua onderdelen heb ik iig geen problemen gehad met de onderdelen. Het verschil tussen de typen is ook niet zo heel spannend. Nieuwe onderdelen kosten een vermogen en moet je vrij lang wachten, dat klopt. Maar tweedehands is er ook zat te vinden, en dan vooral op Ebay of een plek als het NF. En slijtageonderdelen gewoon bij elke motortoko. De belangrijkste keuze zou moeten zijn welk model je aanspreekt. Ga je er ook mee het slechte pad op, zou ik persoonlijk (toch) kiezen voor een SR41/SR42. De SR43 is toch wat zwaarder en groter en wat meer straat georiënteerd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Welkom terug King,
Net zoals ouwe Reus deel ik je mening over de onderdelen niet want op Ebay.de is genoeg te vinden voor alle tiepen BIG.
Maar stel dat ik je over kan halen voor een schitterende aantoonbaar gereviseerde SR41 met extra set wielen die volledig aan jouw wensen voldoet ( denk alleen nieuwe accu vanwege tijdje stilstaan ) zou ik eens in Best gaan kijken.
Net zoals ouwe Reus deel ik je mening over de onderdelen niet want op Ebay.de is genoeg te vinden voor alle tiepen BIG.
Maar stel dat ik je over kan halen voor een schitterende aantoonbaar gereviseerde SR41 met extra set wielen die volledig aan jouw wensen voldoet ( denk alleen nieuwe accu vanwege tijdje stilstaan ) zou ik eens in Best gaan kijken.
Ha ja die nickname.... die heb ik al 100 jaar op mf. Het idee was destijds om mezelf Kingkong te noemen maar die was er al. Ik was toen (half jaar geleden ook nog hoor) programmeur dus zo kwam het. Op mf organiseer ik veel toertjes, weekenden vaak, en word ik meestal als "King" aangesproken.... dat ligt me niet er want dat vind ik zo eigendunkerig. Nou ja. Het leek me handig hier gewoon dezelfde naam aan te nemen.
Dus.
Ik was aan het rondkijken op de Duitse marktplaatsen want daar staan er veel meer. Ik wil liefst een beetje een jonge, zeg 1998 ofzo. Deze bijvoorbeeld: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 1-305-2964
Zou importeren veel gedoe zijn?
Dus.
Ik was aan het rondkijken op de Duitse marktplaatsen want daar staan er veel meer. Ik wil liefst een beetje een jonge, zeg 1998 ofzo. Deze bijvoorbeeld: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 1-305-2964
Zou importeren veel gedoe zijn?
KLX450R '06, XRV750 '02 en ZZR1400 '12
Een ransalp sowieso niet doen, dat zijn karakterloze kutdingen. Een BIG heb je veel meer plezier op.Kingcoder schreef:Een jaar of wat geleden verkocht ik mijn 1990 DR800, eigenlijk omdat ik 'm te veel Off-Road mishandelde. De bruutste paden in Billstain zijn we op en af geweest. Talloze keren hard gevallen..... dus op een goede dag besloot ik m in te ruilen voor een mooie klx450. Echt fijn bruut ding maar wel een echte crosser/enduro. Ik denk dat ik zo ver ben dat ik moet toegeven dat ik het straat gedeelte mis. De klx vind asfalt echt kut. Ik wil beide; beetje modderpaden pakken en over de weg naar huis. Of gewoon ff een rondje Luxemburg doen en daar af en toe offroad gaan.
De DR kon dat.
De overweging is nog een XL700 Transalp Ofzoiets maar daar hoor je qua Off-Road capaciteiten niet veel goeds over.
Een DR dus....
Wat ik alleen wel geleerd heb was dat ik niet weer een 1990/1991 model moet nemen want dat is met onderdelen ruk.
Kortom; wie weet er een >1992 DR800 voor me te koop staan?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Als de advertentie van jouw beoogde Duitse brommer tevens aangeeft wat jouw budget is, kan je in Nederland ook gewoon slagen.Kingcoder schreef: Ik was aan het rondkijken op de Duitse marktplaatsen want daar staan er veel meer. Ik wil liefst een beetje een jonge, zeg 1998 ofzo. Deze bijvoorbeeld: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 1-305-2964
Zou importeren veel gedoe zijn?
Te Koop SUZUKI Off Road motor
Suzuki Dr Big 800 cc 1 cilinder in perfecte staat
De Duitse brommer heeft trouwens een vermogensrestrictie, daar zou ik zelf niet zo blij mee zijn. Om de wat hogere kilometerstand zou ik mij totaal geen zorgen maken !
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ja qua budget niet direct zorgen; Ik moet eerst de KLX verkopen (zeg 2500 á 3000) en ik moet de ER5 van mijn vrouw verkopen (die rijdt toch niet meer) en die staat te koop voor 1000 euro. Dus dat en wat spaargeld heb ik te besteden zeg maar.Ouwe Reus schreef:Als de advertentie van jouw beoogde Duitse brommer tevens aangeeft wat jouw budget is, kan je in Nederland ook gewoon slagen.Kingcoder schreef: Ik was aan het rondkijken op de Duitse marktplaatsen want daar staan er veel meer. Ik wil liefst een beetje een jonge, zeg 1998 ofzo. Deze bijvoorbeeld: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 1-305-2964
Zou importeren veel gedoe zijn?
(plaatje van een rode)
(plaatje van een blauwe)
De Duitse brommer heeft trouwens een vermogensrestrictie, daar zou ik zelf niet zo blij mee zijn. Om de wat hogere kilometerstand zou ik mij totaal geen zorgen maken !
Maar goed; ik moet ze eerst kwijt natuurlijk
Maar die Duitse vermogensrestrictie; dat is in het hierboven ingelinkte voorbeeld middels restrictie op de gasschuif gedaan; dat is er zo weer uit natuurlijk
Het is vooral het gedoe met importeren wat me tegen houd, dus als met name die rode over een paar weken nog te koop staat dan is dat zeker een kandidaat!
KLX450R '06, XRV750 '02 en ZZR1400 '12
Motor importeren uit Duitsland - beknopte handleidingKingcoder schreef:
Zou importeren veel gedoe zijn?
Als ik ff snel de te dragen BPM bereken, is de rest-BPM bij een 98'er te verwaarlozen. De meeste zijn ouder en dan heb je helemaal geen BPM. Zou dan gaan om transport, RDW kosten à 100 euro en een kentekenplaat. Ga ik zelluf ook eens goed over nadenken over een Duits varkentje
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Welcom back!
KTM LC4 1998 met een nieuw waarde 2.5 x zo hoog als de Big dik 3 jaar geleden op NL kenteken laten zetten, rest waarde toen onder de e50 en e100 voor RDW.
Naar binnen rollen, wielbasis gemeten, motor + kenteken nummer genoteerd, papieren in geleverd en gewogen, contactsleutel is niet aangeraakt [ had hem origineel opgebouwd met delen van een vriends motor, was niet nodig geweest]
KTM LC4 1998 met een nieuw waarde 2.5 x zo hoog als de Big dik 3 jaar geleden op NL kenteken laten zetten, rest waarde toen onder de e50 en e100 voor RDW.
Naar binnen rollen, wielbasis gemeten, motor + kenteken nummer genoteerd, papieren in geleverd en gewogen, contactsleutel is niet aangeraakt [ had hem origineel opgebouwd met delen van een vriends motor, was niet nodig geweest]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Wie is de gelukkige ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Na lang twijfelen en proefritten op verschillende kandidaten is het een..... (roffelderoffel) Africa Twin geworden..
Bouwjaar 2002. Ect een leuk geval. Ik ben er mee naar Luxemburg geweest inmiddels en behalve dat ik moet vaststellen dat het zadel nogal spartaans is, is dat erg goed bevallen.
Bouwjaar 2002. Ect een leuk geval. Ik ben er mee naar Luxemburg geweest inmiddels en behalve dat ik moet vaststellen dat het zadel nogal spartaans is, is dat erg goed bevallen.
KLX450R '06, XRV750 '02 en ZZR1400 '12
Ha ja dat kan wel ja. Ik ben daar altijd v ooral bezig mensen mee te krijgen op toerrritjes: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... tie-1.htmlkantelaar schreef:Hallo en welkom terug "king"
Heb jouw nick wel eens voorbij zien snorren op mf
KLX450R '06, XRV750 '02 en ZZR1400 '12