Produro

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Jorro
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 28, 2003 17:48
Locatie: Schiedam

Ik wil op mijn nieuwe aanwinst wel een lekker geluidje zetten (Produro demper denk ik). Nu staat op de site van Laser-jama, dat na het monteren van de demper de motor geen nieuwe "tune-up" nodig heeft. Ik dacht altijd dat wanneer je een demper erop zet met minder tegendruk, je dan je afstelling rijker moest zetten.
Heeft er iemand van jullie ervaring met zo'n produro (of andere) demper? Hebben jullie de motor opnieuw afgesteld?
Kep namelijk geen zin om Dyno-runs te moeten maken of iets dergelijks.
Groetjes Joris

http://home.kabelfoon.nl/~fagosens/Dr%2 ... erhout.jpg
Mijn biggie
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Heb geen ervaring met lazer, rij wel met een (volledig inox) Dam-demper: werd op maat gemaakt en de bouwer vertelde me dat opnieuw afstellen in de meeste gevallen niet nodig is. Zou het persoonlijk enkel doen als ik een duidelijke dip in de vermogensafgifte van m'n big moest ondervonden hebben na montage vd nieuwe demper.
Heb me ook laten wijsmaken dat binnenwerk van Lazer niet roestvrij is :?:
Keep on smiling!
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

BSM VAMPIRE is ook niet echt stil :oops:
maar rijd goed zonder aanpassingen :)
have BIG fun

D.F.M.T.
Big Bart
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 11, 2003 10:16

ik heb er ook een ander uitlaatje onder gezet voor een dikkere sound. De motor trek nu werkelijk als een beer bij lage toerentallen. Op topsnelheid heb ik wel wat moeten inleveren (nu max. 150 km/uur).

Ik ben er erg tevreden over :D , alhoewel de buren daar anders over denken :evil:
Rogier
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 20:53
Locatie: Venray
Contacteer:

Ik heb er ook een Laser ProDuro uitlaat aan hangen. Ik heb mijn motor echter met deze demper gekocht, weet dus niet of ie opnieuw afgesteld is. Maar maakt in ieder geval wel een beschaafd en dieper geluidje.

Afbeelding
JerOEN XRV
Berichten: 29
Lid geworden op: di feb 11, 2003 20:16
Locatie: Zaandam

Misschien bedoelen ze op de site van Jama de street-legal uitvoering, de Produro is er namelijk in twee uitvoeringen, een open versie (absorptie demper) en een legale (reflectie demper met schotjes).
Ik heb zelf de legale versie en daarvoor hoef je nix te veranderen. Voor de open versie lijkt het me dat je dat wél moet doen..

De legale versie verkleurt trouwens snel (lelijk) omdat de mantel veel heter wordt dan bij de open versie (daar zit steenwol in).
ATIC#1007 / TCN#397
Plaats reactie