Voorstellen,
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jeroen van luik 22 jaar, heb afgelopen vrijdag een dr big aangeschaft en ben er meteen helemaal weg van! wat een mooie machine.
Heb hiervoor een Honda cx 500 gereden en rij nog steeds op een Indian scout 741 uit 1941!
Een forum is voor mij nieuw dus foto's toevoegen en al die gekkigheid snap ik allemaal nog niet.
Ik probeer een foto erbij te zetten van de Dr big maar of dat gaat lukken weet ik niet.
(weet iemand trouwens hoe het komt dat de laser demper zo verkleurt en zo warm word? ontsteking te laat?)
Het lijk me een leuk forum en zou graag een keer een tourrit mee willen rijden!
mvg,
Jeroen
Mijn naam is Jeroen van luik 22 jaar, heb afgelopen vrijdag een dr big aangeschaft en ben er meteen helemaal weg van! wat een mooie machine.
Heb hiervoor een Honda cx 500 gereden en rij nog steeds op een Indian scout 741 uit 1941!
Een forum is voor mij nieuw dus foto's toevoegen en al die gekkigheid snap ik allemaal nog niet.
Ik probeer een foto erbij te zetten van de Dr big maar of dat gaat lukken weet ik niet.
(weet iemand trouwens hoe het komt dat de laser demper zo verkleurt en zo warm word? ontsteking te laat?)
Het lijk me een leuk forum en zou graag een keer een tourrit mee willen rijden!
mvg,
Jeroen
Welkom Jeroen bij de grootste kleinste club van de Benelux,
Je woont bij "de Antrapper" in het dorp zie ik.
Is ene voormalig BIGrijder die we hier maar niet kwijt raken ondanks dat ie nu iets anders rijdt
( geeft het honkvastheidsgehalte aan )
Samengevat:
- BIGgerelateerde vragen = topic opstarten ( die standaard eindigen in onzin )
- Onzin = in BIGcafe posting
- je mag ieder ander merk bespreken en rijden zonder dat je hier over aangevallen wordt
Veel plezier hier !
Je woont bij "de Antrapper" in het dorp zie ik.
Is ene voormalig BIGrijder die we hier maar niet kwijt raken ondanks dat ie nu iets anders rijdt
( geeft het honkvastheidsgehalte aan )
Samengevat:
- BIGgerelateerde vragen = topic opstarten ( die standaard eindigen in onzin )
- Onzin = in BIGcafe posting
- je mag ieder ander merk bespreken en rijden zonder dat je hier over aangevallen wordt
Veel plezier hier !
Hoi Jeroen,
Ben je helemaal vanuit Apeldoorn naar Goes gereden om een BIG op te halen ?! Heel wijs van je .
RVS verkleurt nou eenmaal als het warm wordt, al is jouw ProDuro wel meer dan gemiddeld van kleur verschoten. Nix aan te doen ben ik bang. Brommer ziet er zo te zien netjes uit
Maar hoe plaats JIJ die foto's, want zulke grote plaatjes posten lukt mij niet. Oh ja, haal ajb die Honda sticker van de achterbrug .
Verder van harte welkom natuurlijk op dit leuke forum!
Marco
Ben je helemaal vanuit Apeldoorn naar Goes gereden om een BIG op te halen ?! Heel wijs van je .
RVS verkleurt nou eenmaal als het warm wordt, al is jouw ProDuro wel meer dan gemiddeld van kleur verschoten. Nix aan te doen ben ik bang. Brommer ziet er zo te zien netjes uit
Maar hoe plaats JIJ die foto's, want zulke grote plaatjes posten lukt mij niet. Oh ja, haal ajb die Honda sticker van de achterbrug .
Verder van harte welkom natuurlijk op dit leuke forum!
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
-
mooi ding [ je brommer dus ]
welkom hier!
welkom hier!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Je kan er niX aan doen hoor Jeroen, wilde alleen aangeven dat er een vuiltje op de achterbrug van je strakke BIG zit .Leo schreef:Leo schreef: - je mag ieder ander merk bespreken en rijden zonder dat je hier over aangevallen wordt !Zo, nu weet je gelijk waar je hier aan toe bentLelijke Reus schreef: Oh ja, haal ajb die Honda sticker van de achterbrug .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Welkom! Nu ben ik niet meer het enige "jonkie" hier.
En zo'n big is toch wel een behoorlijke upgrade t.o.v. een Güllepumpe
En zo'n big is toch wel een behoorlijke upgrade t.o.v. een Güllepumpe
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
Heb een paar weken geleden ook een toerrit gedaan, 200 km over de weg is niks met de BIG.Het lijk me een leuk forum en zou graag een keer een tourrit mee willen rijden!
Big hoort in het veld, bruin worden van de uitlaat is perfect voor de camouflage
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
Vinden ze zeker leuk wat in t zand spelen
Haha, zal de foto de volgende keer bewerken zodat je pro link niet meer ziet staam
En yep de dr van apeldoorn met de trein naar middelburg (3,5 uur) om vervolgens via neeltje jans weer richting rotterdam te rijden, utrecht amersfoort en weer naar apeldoorn heerlijk ritje en toen ik de dr big vond op marktplaats wist ik ook meteen dat ik er 1 wou!
Hoe ik die foto zo groot heb gepost weet ik eigenlijk niet meer, heb gewoon vis google gezocht hoe ik een foto moest posten en via deze stappen heb ik ze erop gekregen.
En yep de dr van apeldoorn met de trein naar middelburg (3,5 uur) om vervolgens via neeltje jans weer richting rotterdam te rijden, utrecht amersfoort en weer naar apeldoorn heerlijk ritje en toen ik de dr big vond op marktplaats wist ik ook meteen dat ik er 1 wou!
Hoe ik die foto zo groot heb gepost weet ik eigenlijk niet meer, heb gewoon vis google gezocht hoe ik een foto moest posten en via deze stappen heb ik ze erop gekregen.
Ben begonnen op mijn 16e met een honda mtx, vandaar m,n nickname.thumper schreef:Beter de rest van de motor rood maken, knapt een stuk op !Ouwe Reus schreef:Oh ja, haal ajb die Honda sticker van de achterbrug .
Marco
Geen mtx ?
-
Tja en daarna wil je een echt motor
Welkom Jeroen, (kan) een mooie Big worden, niks verkeerd hoor het ziet er als een meer dan degelijke basis uit, zelf kleuren en originele of eigen idee stickers maken het meestal voor jezelf AF.
Het verkleuren van het rvs hoort bij het warm worden. De Big uitlaat wordt ook echt lekker warm. Als je de motor met een rvs voorbuis even stationair laat lopen in je schuurtje weet je niet wat je ziet.................
Je kan er WEL wat aan doen maar het is erg arbeids intensief maar is daarna wel gemakkelijk bij te houden.
Je gaat als volgt te werk;
demonteer de uitlaat, maak hem echt goed schoon en begin de uitlaat te schuren met waterproof P600 of droog P320 of zo tot alle verkleuringen weg zijn, Daarna ga je het oppervlak steeds verfijnder schuren met dan P800 dan 1000 tot P1200
Dan zoek je een goede polijstpaste
https://www.louis.de/en/artikel/autosol ... st=1256241
en poetsen maar, je krijgt het, als je volhouder bent, zelfs als chroom.
greetz Futurist
PS er zijn setjes voor op de boormachine te koop en die het werk echt versnellen.
Het verkleuren van het rvs hoort bij het warm worden. De Big uitlaat wordt ook echt lekker warm. Als je de motor met een rvs voorbuis even stationair laat lopen in je schuurtje weet je niet wat je ziet.................
Je kan er WEL wat aan doen maar het is erg arbeids intensief maar is daarna wel gemakkelijk bij te houden.
Je gaat als volgt te werk;
demonteer de uitlaat, maak hem echt goed schoon en begin de uitlaat te schuren met waterproof P600 of droog P320 of zo tot alle verkleuringen weg zijn, Daarna ga je het oppervlak steeds verfijnder schuren met dan P800 dan 1000 tot P1200
Dan zoek je een goede polijstpaste
https://www.louis.de/en/artikel/autosol ... st=1256241
en poetsen maar, je krijgt het, als je volhouder bent, zelfs als chroom.
greetz Futurist
PS er zijn setjes voor op de boormachine te koop en die het werk echt versnellen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
Hoi Jeroen,
Van harte welkom hier, er rijden in Apeldoorn nog 3 van die dingen rond geloof ik,
als het er van komt gaan we samen wel eens naar een samenscholing van Biggen.
Heb een paar jaar een Big gehad, en heb wel wat kennis van het ding voor als je vragen hebt,
maar die kun je ook prima kwijt hier op het "Circus" wat ze Bigforum noemen, en Leo memoreerde het al ,een toppic ontaard hier al gauw
in ouwewijven gewauwel, maar daar wen je heel gauw aan
En ik had op mijn kameel altijd de Heidnau K 60 voor en achter, voor een paar centen redelijk met lichte offroad, en prima sturen op straat,
Heb later ook nog een Mefo Explorer 99 gereden, ook een fijne band , is net wat beter offroad, en op straat ook een prima bandje,
Ik heb mijn koffers zelf gebouwd, van een flink stuk alu hoeklijst en een PSU kast, pianoscharnier en een doosje popnagels. Knippen en poppen maar
en voor 20 Euries kun je op reis .
Als je tijd en/of zin hebt kom gerust eens op de koffie
Gr HansD
Van harte welkom hier, er rijden in Apeldoorn nog 3 van die dingen rond geloof ik,
als het er van komt gaan we samen wel eens naar een samenscholing van Biggen.
Heb een paar jaar een Big gehad, en heb wel wat kennis van het ding voor als je vragen hebt,
maar die kun je ook prima kwijt hier op het "Circus" wat ze Bigforum noemen, en Leo memoreerde het al ,een toppic ontaard hier al gauw
in ouwewijven gewauwel, maar daar wen je heel gauw aan
En ik had op mijn kameel altijd de Heidnau K 60 voor en achter, voor een paar centen redelijk met lichte offroad, en prima sturen op straat,
Heb later ook nog een Mefo Explorer 99 gereden, ook een fijne band , is net wat beter offroad, en op straat ook een prima bandje,
Ik heb mijn koffers zelf gebouwd, van een flink stuk alu hoeklijst en een PSU kast, pianoscharnier en een doosje popnagels. Knippen en poppen maar
en voor 20 Euries kun je op reis .
Als je tijd en/of zin hebt kom gerust eens op de koffie
Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Welkom Jeroen!
Iemand jonger dan mij schijnt niet veel voor te komen schijnt
ik ben benieuwd hoe het is om op 200km op een big te rijden want heb die van mij nadat ik hem kocht uit elkaar moeten halen ivm koppelingslager
wel een goede tip, leer je gelijk alles kennen!
iig veel plezier en hopelijk tot op een treffen!
Sven
Iemand jonger dan mij schijnt niet veel voor te komen schijnt
ik ben benieuwd hoe het is om op 200km op een big te rijden want heb die van mij nadat ik hem kocht uit elkaar moeten halen ivm koppelingslager
wel een goede tip, leer je gelijk alles kennen!
iig veel plezier en hopelijk tot op een treffen!
Sven
Hee hans! lijkt me leuk om een keer langs te rijden, heb ook wel wat vragen over de big en wil even zeker weten of alles goed is aan dat ding ik ken de motor natuurlijk nog niet zo goed en heb trouwens die heideknau's besteld!
-
- Contacteer:
De groep <30 wordt steeds groter hier, dat is toch goed voor het gemiddelde
Welkom
Welkom
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
Is dat deze big die te koop staat in Apeldoorn @ MP?
Dan heb je er niet lang plezier van gehad...
Dan heb je er niet lang plezier van gehad...
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Ai dat is zuur!
Hoop dat je snel ander werk vind
Hoop dat je snel ander werk vind
BIG is al minstens een dag gereserveerd. Hoop voor Jeroen dat hij -gezien zijn situatie- zijn BIG daadwerkelijk en tegen een goede prijs verkoopt!Rammelbak schreef:Ik hoop dat je sneller ander werk vindt dan dat je je Big kunt verkopen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Hallo allemaal,
Baal enorm dat ik mijn dr weg moet doen, gisteren mijn laatste werkdag gehad.
nu helaas even de uitkering in en opzoek naar ander werk. Ik heb zaterdag een kijker voor de Big die serieus belangstelling heeft en hem voor een hele nette prijs wil overnemen.
Ik weet nu wat het is een DR big en ga het nu nog even met m,n Africa twin doen maar later komt er zeker weer een DR in de schuur te staan!
Baal enorm dat ik mijn dr weg moet doen, gisteren mijn laatste werkdag gehad.
nu helaas even de uitkering in en opzoek naar ander werk. Ik heb zaterdag een kijker voor de Big die serieus belangstelling heeft en hem voor een hele nette prijs wil overnemen.
Ik weet nu wat het is een DR big en ga het nu nog even met m,n Africa twin doen maar later komt er zeker weer een DR in de schuur te staan!
Echt jammer, je had het juist zo getroffen met je aankoop, succes met de verkoop, ik hoop dat het gaat lukken, enne blijf hier hangen zodat je lekker bij blijft tot de volgende er is
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99