Nog een speciaal dopje op de kop getikt...(in het kader van revisie reserveblok incl. krukaslagers)
Special tool
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Mannen,
Deze dop zit niet in mijn verzameling. Als ik zo meet, dan is het 36mm ongeveer. Kan iemand bevestigen of dit juist is, voordat ik zo'n dop koop. En voor het splitten van de 2 helften, krukastrekker of lukt dat met een rubberen hamer ook?
Deze dop zit niet in mijn verzameling. Als ik zo meet, dan is het 36mm ongeveer. Kan iemand bevestigen of dit juist is, voordat ik zo'n dop koop. En voor het splitten van de 2 helften, krukastrekker of lukt dat met een rubberen hamer ook?
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik heb hem ooit los gehad en grootste dop die ik heb is 36 maar weet t dus niet zeker.
En rubber hamer gaat prima...
En rubber hamer gaat prima...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bedoel je de dunne moer op je foto? Dan kan je gewoon de maat tussen twee parallelle vlakken opmeten met een schuifmaat. Dat is meteen je sleutelwijdte (en dus ook maat dop).
Volgens mij heb ik pas dop 36 gekocht voor de naafmoer van mn autootje. Ik kan morgen in mn garage wel even kijken of dat klopt. Kan je lenen als het de juiste maat blijkt te zijn. Ik heb de auto toch niet meer
Volgens mij heb ik pas dop 36 gekocht voor de naafmoer van mn autootje. Ik kan morgen in mn garage wel even kijken of dat klopt. Kan je lenen als het de juiste maat blijkt te zijn. Ik heb de auto toch niet meer


- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
@Rammelbak, thx, heb even 2 kleine imbussen er langs gelegd, is idd dan 36mm. Mijn doppendoos gaat niet verder dan 32mm op 1/2". Zal een krachtdop 36'er (schijnbaar een populaire maat, ook bij auto's ivm wielnaven) bestellen met verloopje van 1/2" naar 3/4", kost niet veel bij Datona, en nog gratis bezorgd ook. Lenen is ook tof, maar verzendkosten heen/terug zijn bijna evenveel als aanschaf. Splitsen met rubber hamertje moet lukken.
thx
thx
Assumption is the mother of all fuck ups
splitsen zodat "alles" in het rechter carter blijft zitten is het handigste, vergeet niet het boutje achter het bovenste balansas tandwiel. moer van het tandwiel los zodat je het wat naar buiten kan schuiven en een klein dopje 10 (6 mm boutje) een beetje aanpassen en je krijgt het boutje los. verder is a piece of cake.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
@dwin
moer heeft linkse draad, moet straks met 140Nm weer vast en borg vloeistof gebruiken
futurist
moer heeft linkse draad, moet straks met 140Nm weer vast en borg vloeistof gebruiken
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Thx Cor,
Maar het blok moet voorzien worden van nieuwe kettingen, dus alles moet er toch uit aan die kant, en met behulp van die special tool ging het allemaal heel makkelijk. Blok is gesplitst met behulp van dopje 36, en ga vanavond eens op mijn gemak kijken hoe het allemaal aan de binnenkant werkt en of er beschadigingen zijn. Blok binnenkort even naar Frank voor de nieuwe zuiger en of het blok nog doorgaat voor de volgende ronde.
Maar het blok moet voorzien worden van nieuwe kettingen, dus alles moet er toch uit aan die kant, en met behulp van die special tool ging het allemaal heel makkelijk. Blok is gesplitst met behulp van dopje 36, en ga vanavond eens op mijn gemak kijken hoe het allemaal aan de binnenkant werkt en of er beschadigingen zijn. Blok binnenkort even naar Frank voor de nieuwe zuiger en of het blok nog doorgaat voor de volgende ronde.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ey laat ff weten wanneer je naar Frank gaat dan probeer ik ook ff te komen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hahaha...een andere Frank bedoelen we Frankn
Is goed Zappa, laat het je zeker weten. Haal ik je op en rijden we door naar Reuver. Kan nog wel wat technisch onderwijs gebruiken
Is goed Zappa, laat het je zeker weten. Haal ik je op en rijden we door naar Reuver. Kan nog wel wat technisch onderwijs gebruiken

Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik ook 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Afijn, trek je de 2 helften van elkaar, lekker beetje spelen met de versnellingen en kijken hoe het werkt...dan hoor je plop en dan ineens hou je 2 onderdelen over. 1 lijkt er op zo'n dowel... maar hij is kleiner dan die in de blokranden zitten...en het andere...ff nog geen idee hahaha. Morgen weer verder kijken
- Bijlagen
-
- Waar horen die nou toch
- 20140612_214504.jpg (191.47 KiB) 821 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ai dat weet ik ook zo niet.. succes!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997