Mannen en Ans,
Als ik kijk op Ebay kom ik heel veel steuerkette tegen, maar niet de balansasketting, heeft dat een reden of kijk ik niet goed?
Ook zie ik steuerkette met een "linkslot" zodat je bij vervangen niet de kop hoeft te demonteren. Dat scheelt natuurlijk veel werk bij vervangen van deze ketting, maar is dat ook safe?
Ik weet ook niet of de kettingen van Hessler origineel zijn, de prijzen zijn in iedergeval wel uniek in vergelijking met bijv deze van DID
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=dr+ ... e&_sacat=0
Ik heb in iedergeval de beide kettingen nodig om dadelijk in het gereviseerde blok te hangen, dus Hessler of goedkoper van Ebay.
Tevens nog op zoek naar een kettinggeleider. Van één is de nok afgebroken...weet alleen ff niet meer of het de lange of korte was. Zal zo eens kijken.
Balansas/nokkenas-ketting
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hey Edwin,
Heb hier twee balansaskettingen en twee nokkenaskettingen liggen, nagelnieuw. De nokkenasketting is van BorgWarner en de balansasketting is Suzuki (beide gekocht bij Mr. Hessler). Kettingen zijn zonder schakel natuurlijk! Een set was bedoeld voor mijn rijdende blok, de ander voor mijn reserveblok. Maar de laatste hoeft bij nader inzien helemaal geen nieuwe kettingkies. Dus ik heb een set over....heb je misschien interesse? Ook ook een nieuwe NAKS liggen, in case of need.
Marco
UPDATE: de set die over was, blijft niet liggen op de plank maar komt toch redelijk snel in een ander BIG-blokje terecht
Heb hier twee balansaskettingen en twee nokkenaskettingen liggen, nagelnieuw. De nokkenasketting is van BorgWarner en de balansasketting is Suzuki (beide gekocht bij Mr. Hessler). Kettingen zijn zonder schakel natuurlijk! Een set was bedoeld voor mijn rijdende blok, de ander voor mijn reserveblok. Maar de laatste hoeft bij nader inzien helemaal geen nieuwe kettingkies. Dus ik heb een set over....heb je misschien interesse? Ook ook een nieuwe NAKS liggen, in case of need.
Marco
UPDATE: de set die over was, blijft niet liggen op de plank maar komt toch redelijk snel in een ander BIG-blokje terecht
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op di mei 27, 2014 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zoek ook nog een set
En met sluitschakel (klinken) kan maar de balansas ketting en de NAKS zijn ongeveer gelijktijdig versleten.
En heb nog wel een geleider denk ik..
En met sluitschakel (klinken) kan maar de balansas ketting en de NAKS zijn ongeveer gelijktijdig versleten.
En heb nog wel een geleider denk ik..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
D8 dat jij de handel al besteld had voordat je met vakantie ging . Heb net Mr. Edwin een PB teruggeslingerd.zappa.suzuki schreef:Zoek ook nog een set
En met sluitschakel (klinken) kan maar de balansas ketting en de NAKS zijn ongeveer gelijktijdig versleten.
En heb nog wel een geleider denk ik..
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geeft niks! Bestel ze wel bij mn motorboer
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik koop de kettingen altijd imitatie, geen nadelige gevolgen gemerkt tot nu toe en stukken goedkoper. overigens met een klink schakel??? Beide kettingen kunnen toch zo vervangen? waarom met een risico verhogende sluit schakel werken? Ook voor de nokkenas ketting hoeft de kop er toch niet vanaf? Kleppendeksel oke maar dat is toch geen probleem? Als je daarna maar niet te veel kit gebruikt.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gisteren heeft Leo mij weer aan T twijfelen gebracht, gezien zijn oude blok ook overleden is aan een gebroken NAKS. Mijn reserveblok heeft die NAKS wel, maar het gemonteerde blok nog niet . Een blok van Edwin is hier ook aan kapotgegaan. Cor die de jongste BIG van NL heeft, wil ook een nieuwe NAKS monteren. Begin mij wel een beetje zorgen te maken. Het vreemde is, dat er bij de Suz' dealer niX bekend is over gebreken of modificaties aan dat stomme veertje. Ik dacht zelf ook meer aan een Hoax van HRT om die dure veertjes aan de man te brengen (deze zijn nergens anders te krijgen?!).
Als ik kijk bij CMS, is de originele NAKS van zowel de SR41 als SR42 "superseded", dwz het originele Suz' stocknumber 0944310035 is vervangen door 0944310040 (tot aan model '97). Wat ik hieruit opmaak, is dat de originele NAKS van de SR43 nooit is vervangen/ gemodificeerd
Is het originele SR43 NAKS echt een drama of kan je rustig een ton halen ?
Als ik kijk bij CMS, is de originele NAKS van zowel de SR41 als SR42 "superseded", dwz het originele Suz' stocknumber 0944310035 is vervangen door 0944310040 (tot aan model '97). Wat ik hieruit opmaak, is dat de originele NAKS van de SR43 nooit is vervangen/ gemodificeerd
Is het originele SR43 NAKS echt een drama of kan je rustig een ton halen ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Met je eens.pjlaurens schreef:Beste biggers,
Volgens mij blijven originele kettingen voor de nok en ballans het beste....
Greets peter
Vroeg mij al eerder af of jij op jouw monster een originele veer op de spanner van de nokkenasketting of versterkte veer van Hessler gebruikt?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
pjlaurens schreef:Beste biggers,
Volgens mij blijven originele kettingen voor de nok en ballans het beste....
Greets peter
Dacht je echt dat Suzuki die ketinkjes zelf maakt? Echt niet, dat zijn allemaal onderdelen die bij toeleverings fabrikanten worden gekocht, wat is dan eigenlijk origineel?. De nokkenas kettingen soms die in Peugeot en BMW motoren bij de bosjes kapot gaan of op rekken zodat mensen net na de garantie met een schade post zitten van € 2000,= omdat er een nieuwe wel goede (aftermarket) ketting in moet.........lol
Futurist
PS Ik heb zelf al eens een NAKS kapot gehad zonder motor schade. enne als de originele kettinkjes alleen maar goed zouden zijn waarom is het originele NAKS dan niet goed???
heeft gewoon met pech, verkeerde serie, slechte construktie, achterstallig onderhoud en nog meer factoren te maken waarom het ene ok en het andere soms slechter uit pakt. Ik kan het veertje niet controleren en moet dan ook maar hopen dat het NAKS veertje van Hessller beter is......afgelopen week de Dr off road 4 daagjes in Noord Frankrijk uitgelaten en flink op zijn donder gehad, veertje heeft het gehouden evenals de kettinkejes..................(omkeer tandwieltje van de startmoter however helaas niet. 700km naar huis voor een andere starter en tandwieltjes).
Laatst gewijzigd door futurist op za sep 06, 2014 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Door dom geluk kwam ik er ook achter dat mijn NAKS-veertje gaar was. De ketting rammelde een beetje, en ter controle wilde ik hem door het inspectiegat een keer helemaal aanspannen (ketting los) om te kijken of hij nog helemaal terug kwam (ketting gespannen). Bij het aanspannen hoorde ik een geluid en de veer deed het niet meer. Gelukkig dus in de garagebox in plaats van tijdens het rijden. Mijn motor had er toen iets van 85.000km op zitten.
Persoonlijk voel ik me nu toch meer op mijn gemak met een veertje van Hessler. Maar zoals pjlaurens zegt, iedereen heeft daar dan weer zijn eigen ervaringen in...
Persoonlijk voel ik me nu toch meer op mijn gemak met een veertje van Hessler. Maar zoals pjlaurens zegt, iedereen heeft daar dan weer zijn eigen ervaringen in...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
1 blok 100.000 niks geen probleem met de veer, 2e blok 80.000km geen probleem, 3e blok 70.000 geen probleem en 4e blok 70.000 ook geen probleem..
Maar als er een cilinder af gaat vervang ik wel de veer
Maar als er een cilinder af gaat vervang ik wel de veer
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Je komt een berg berichten tegen op het Duitse chapter gewijd aan het beruchte veertje, en ook op het Engelse en Amerikaanse chapter kom je het tegen. Doorrijden met een originele veer geeft niet een heel zeker gevoel (meer), en gevolgen kunnen dramatisch zijn. Maar Zappa is een goed voorbeeld dat het niet altijd ellende hoeft te zijn, zal wel aan zijn rijstijl liggen .
Het is een beetje als "voor het zingen de kerk uit gaan". Kan goed gaan, maar voor hetzelfde geld zit je met de gebakken peren.
Daarom is bij mij de "kogel door de kerk".
Het is een beetje als "voor het zingen de kerk uit gaan". Kan goed gaan, maar voor hetzelfde geld zit je met de gebakken peren.
Daarom is bij mij de "kogel door de kerk".
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.