Dromen (zijn bedrog?)

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

joebar2dakar

de antrapper schreef:zaten vorig jaar wel wat pittige stukjes in :evil:
Nee hoor dah was dieje meh dieje Honda die wel ander leuk paadje wist te vinden :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Rammelbak

de antrapper schreef:
is dit teveel beginners?

http://www.motorvision.nl/warmesjokotoer.html
Geen idee eigenlijk, ik weet niet wat mijn niveau is :oops: Een beetje gravel op vakantie naar Letland en door een kapot geslagen achterschokbreker maar een halve rit via dit forum. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Maar mijn voorkeur gaat sowieso uit naar gewoon een kein clubje mensen van dit forum. Ik heb het idee dat ik er veel meer van leer dan bij een grootschalige rit.

Is het al bijna weekend :?: :!: :?: :!: :toost:
:zwaaien:
de antrapper

8) wees gerust, met die Yammie kun je alle allroad ritjes met gemakt rijden.
Je moet alleen oppassen voor sommige mensen hier van het forum die verleiden je
soms tot baggerpaden, gelukkig hebben ze de aanstichter zijn motor laten verkopen, en zijn
nieuwe is nog niet af. :mrgreen:

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
frankn

Nog lang niet. :roll:
Door alle concessies gaat-ie wel steeds meer op een originele big lijken...

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo

Helaas niet de pegels / tijd om er ene project van te maken a la Spgoesdakar wat 150 kg leeg weegt dus om mij hoef je je dus niet druk te maken de komende tijd dat ik je in de weg rij met mijn standaard BIG vooraan in de groep.
Rammelbak

Zo, de TTR staat in de garage. Ik ben bang dat dit wel echt een "artikel 5" motortje wordt. Wat een geweldig leuk speeltje!! :verliefd: Klein, licht, wendbaar maar wel meer dan genoeg vermogen. Het is vast niet vergelijkbaar met KTM, maar in vergelijking met de Big knalt dit dingetje van zijn plek :mrgreen:
Nou is de Big sinds gister ook weer goed rijdend, dus ik heb ze meteen even na elkaar geprobeerd. Wat meteen opvalt is dat de zitpositie van de Big een stuk beter is. Een meer ontspannen kniehoek en een hoger stuur. Dat zal in de toekosmt dus nog aangepast worden bij de TTR.

Wat me meevalt is dat de Big niet echt veel moeilijker te manouvreren is. Op de weg is het eigenlijk bijna gelijkwaardig. Het kost enkel iets meer spierkracht. Het grote verschil zit hem vooral in onverhard rijden. Er wordt in de buurt van mijn garage veel verbouwd waardoor er genoeg omgeploegde veldjes en zandvlaktes liggen. Met de Big ben ik voor de gein met zijn K60 banden wel eens het zand in gevlogen, maar dat viel nog vies tegen. Geen grip, glijden en vooral een ongelofelijk zwaar looiig gevoel. Met de TTR op Pirelli M21 banden vloog ik zonder na te denken de plaggen in. Een verdwaalde stoeprand bracht de motor niet van zijn stuk en alle kuilen en hobbels maakte eigenlijk ook niets uit. Heerlijk :mrgreen:

De Big blijft dus toch nog even. In elk geval nog één seizoen. De TTR laat ik namelijk op noppen staan, dat is veel beter voor het behoud van mijn rijbewijs :twisted: En leuk voor ritjes over het onverhard. Voorlopig zullen ritten met een routerol/navigatie nog niet gebeuren. Er is niet veel plek om deze op te sleutelen, dus ik moet nog even puzzelen waar wat kan.

Als ik vanmiddag tijd heb, zal ik wat plaatjes schieten.
Leo

Rammelbak schreef: dus ik moet nog even puzzelen waar wat kan.
Ik gok op je linker stuurhelft met P, ( G H I ) en A :mrgreen:
all_RAM_mount_partsbig.jpg
de antrapper

Moest ff zoeken maar, gevonden, was een heel erg leuk daggie zou een mooie dag zijn om je TTR uit te laten, tot minuut 29 tenminste,

http://www.youtube.com/watch?v=1s5kS2Xw ... e=youtu.be

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

:lol: skon D-tour ofnie ?
Ouwe Reus

Don't tell Mama I've gone to Mongolia
Met jouw nieuwe materiaal moet het een "peuleschil" zijn :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak

Ha Marco, het duurde even maar ik heb de film nu pas bekeken. Prachtig avontuur, ik zie mezelf al helemaal gaan :mrgreen: Het filmpje gaf meteen weer nieuwe inspiratie en daarom is de kogel nu definitief door de kerk: de Big gaat eruit zodat ik me tenminste helemaal concentreer op de TT600R. Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat ik hier nog gedoogd wordt :roll: Ookal doe ik het nu met 200cc minder, ik hoop toch nog zo nu en dan een ritje met jullie mee te kunnen pikken, of een BBQ ofzo :mrgreen: :toost:

Nu vraag ik me eigenlijk af, wat zou een fatsoenlijke prijs zijn om voor de Big te vragen? Het is geen schoonheid en hij heeft veel kilometers. Nou heeft hij wel veel en groot onderhoud gehad, met als beloning dat hij me nog nooit heeft laten staan. Ik zie alleen soms nogal verschillende prijzen voorbij komen op Marktplaats. Zelf zat ik te denken aan een vraagprijs van 950 en verkopen voor minimaal 1 euro per cc. Of zit ik nu echt te laag?

Afgelopen vrijdag heb ik voor de gelegenheid de Big na 2 jaar eens gewassen. Daarom staat hij nu nog niet op Marktplaats, want toen ik zijn ware verschijning weer eens gade sloeg kreeg ik toch weer kriebels :verliefd: Maar goed, niet alle beslissingen zijn leuk, dus hij moet echt de deur uit...

Afbeelding

Afbeelding

Mijn uitzicht van de afgelopen twee jaar...
Afbeelding

En het meest karakteristieke beeld wat ik toch wel echt een beetje ga missen...
Afbeelding

Voor mezelf, en natuurlijk voor de verkoop, heb ik even op een rijtje gezet wat voor aandacht de Big nou eigenlijk de afgelopen twee jaar heeft gehad. Das toch al snel een waslijst :roll:

tweedehands zuiger en cilinder geplaatst
nieuwe zuigerveren
nieuwe balansasketting
nieuwe nokkenasketting
nieuwe nokkenasketting spanner veertje
nieuwe nokkenasketting geleiders
nieuwe klepseals
kleppen geslepen
slijtagedelen in de cilinderkop beoordeeld en goed bevonden
verse olie en filter
nieuw luchtfilter
choke op carburateur (in plaats van op het stuur)

stalen voorremleiding voor
Brembo voorrempomp
nieuwe remblokken voor en achter
verse remolie voor en achter
nieuw kogellager in tandwielhouder
wiellagers hoefde nog niet vervangen te worden

linksysteem van de achterschokbreker helemaal gereviseerd
achterschokbreker gereviseerd en aangepast door Jan Droog (sterkere veer en veel betere ingaande- en uitgaande demping)

zelf gemaakte beugel net achter de kuipruit voor bevestiging van navigatie
handvatverwarming
valbeugel
handbeschermers met aluminium verstevigd
middenbok verstevigd op de kritische punten
hoger en breder stuur
12 volt plug
hele foute stickers met doodshoofden ;-)
Leo

Rammelbak schreef: Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat ik hier nog gedoogd wordt
Daar moeten we nog eens goed over vergaderen want we hebben in die 15 jaar nog nooit iemand gehad die overstapte van een BIG op een TTR600. :shock:

We hebben wel BIGrijders gehad die overstapte op : een triempf, ktm`s in alle maten, bmw`s van klein naar groot, de hele honda serie, auto`s, een camping in France, een andere vrouw, een fiets, en die mochten hier allemaal nog komen maar jij bent wel een heel apart verhaal hoor met je TTR :wink:

Rammelbak schreef:Nu vraag ik me eigenlijk af, wat zou een fatsoenlijke prijs zijn om voor de Big te vragen?
Ik merk dat je r zeker niet de hoofdprijs voor wilt dus ik zou zeggen : zet hem op Speurders en zet erbij bieden ( vanaf .... euro ) en ga ondertussen lekker ttr`en en kijk af en toe eens wat er al geboden is.

Heel veel plezier met de grote reis en laat wat van je horen onderweg !
Rammelbak

Bedankt voor de bemoedigende woorden Leo, ik heb mezelf altijd al een beetje apart gevonden :wink:

Ik heb je raad maar meteen opgevolgd, en de Big dan toch echt te koop gezet. Like, share, deel, tweet of weet ik veel wat er tegenwoordig allemaal kan, zolang zoveel mogelijk mensen maar weten dat hij te koop is. Het zal mij benieuwen wat er nog voor gegeven wordt.
bert55

Jammer peter dat de big de deur uit gaat,ik zou zeggen zet hem in een hoekje van de schuur ,doek er over en wie weet ben je over een aantal jaar er heeeeeeeeel blij mee.
Het is dat er hier al twee staan maar anders……..
Rammelbak

Zo heb ik nog een leuke Moto Guzzi in een hoek staan Bert :wink: En ik weet dat ik zwak ben, dus als de Big er nog staat kan ik het toch niet laten om er op te rijden, er aan te sleutelen en er geld aan uit te geven wat ik eigenlijk in de TTR wil stoppen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook al een mooie stabilisator van HRT gekocht :oops: Kan ik die hier meteen kwijt? Hij is voor een 41mm voorvork (dus een SR41 of SR42) en nog nooit gemonteerd geweest. Nieuwprijs 160 euro, nu 100 euro voor de snelle beslisser.

Afbeelding
Ouwe Reus

PS_0167W_THINKING_PATIENT.jpg
PS_0167W_THINKING_PATIENT.jpg (25.87 KiB) 2336 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
bert55

OK Marco was eerst , als hij afhaakt schuif ik aan in de rij :) ,zal eerst morgen even kijken of hij op mijn project kan…….
Ouwe Reus

bert55 schreef:OK Marco was eerst , als hij afhaakt schuif ik aan in de rij :) ,zal eerst morgen even kijken of hij op mijn project kan…….
Bert, heb je het voornemen om BIG's te sparen of zo :toost:
Het was een plaatje van de voortgang van Peter zijn gedachten, want op een dag krijgt hij spijt :drinking:
Dusssss jij bent vóór mij, maar ná de bieder op Speurders :wink: .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
bert55

Nee marco het gaat mij alleen om de stabilisator,dacht dat jij ook interesse had.
Je krijgt op dit moment zo weinig voor een motorfiets dat je hem beter in de schuur weg kan zetten,aan de andere kant kan je ook weer niet alles bewaren,keuze's keuze's :(
Zit er aan te denken om ook mijn eerste big te gaan voorzien van een verbouwde achter veerring net zoals de tweede,als je alleen op de weg ermee rijd dan vind ik dat een super verbetering (gaat er wel steeds gekkere dingen van doen :D ).
MROE

Ik zeg tjonge, het gaat bij mij ook weer kriebelen. :oops:
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Rammelbak

Heren, de stabilisator is vergeven aan een snelle reactie per email. En wel naar iemand in Algerije 8) Rene, hij staat voor je gereserveerd! Sorry Bert, ik gun hem iedereen evenveel, en daarom houd ik heel strikt 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' aan :oops:

Ja Marco je hebt me wel aardig door. Ook nu nog stopt dat denken niet :slaan: Maar op een gegeven moment moeten er toch echt knopen worden door gehakt. De doorslag was de aanschaf van de stabilisator. Als ik die er op plaats, dan moeten de voorvorkpoten even los. Als ik dat doe, dan kan ik ze net zo goed even naar Jan Droog brengen. Hij kan op de binnenpoot op de juiste plek een dunne conische bus solderen waardoor de demping progressief wordt. Als ik dan ook meteen even een setje progressieve voorvorkveren koop, dan is de voorkant niet meer terug te herkennen en net zo goed als de achterkant. Als ik dan meteen netjes even een nieuw balhoofdlager monteer natuurlijk. En ach ja, als ik dan toch bezig ben...

Of te wel, na aanschaf van de voorvorkbrug viel het kwartje dat de motor echt weg moet :mrgreen: Wie weet kan MROE bovenstaande gedachten uitvoeren... :wink: De bieder op Speurders heeft trouwens zijn bod nog aantrekkelijker gemaakt door er een aanvulling in natura bij te bieden die ik eigenlijk wel heel interessant vindt en waar ik echt wat aan heb :verliefd: Ik ga daar toch even serieus over nadenken.

De TTR maakt het toekomstig verlies van de Big trouwens wel een beetje goed. Na het monteren van de nieuwe banden en het goed instellen van de vering is de hele motor veranderd. Hij is giftig, snel, pittig, licht, heel stabiel. De gok dat een bijna 50kg lichtere motor mij beter zou passen heeft aardig goed uitgepakt. Alleen jammer dat ik er kort van kon genieten. Na een dag bleek dat ik bij het wisselen van de banden, de achterband toch heb lek gestoken :oops: Leermomentje. Binnenkort dus maar weer een uurtje worstelen :twisted:
bert55

Stabilisator is rene gegund hoor peter,lijkt me ook wel leuk om zo een ding zelf te maken (winter project).
Succes met de verkoop van de big,bij dat "natura"komen hier hele vreemde beelden boven drijven ………. :oops:
Leo

Rammelbak schreef: En wel naar iemand in Algerije 8)
Ik heb een aanhanger klaar staan met spullen die die kant op gaan. Misschien kan ik het erbij mikken ?

Rammelbak schreef: De bieder op Speurders heeft een aanvulling in natura gedaan...............
:shock: uhhhhhhhhhh.....
Rammelbak

Leo schreef:
Rammelbak schreef: En wel naar iemand in Algerije 8)
Ik heb een aanhanger klaar staan met spullen die die kant op gaan. Misschien kan ik het erbij mikken ?
Als de aanhanger naar Frankrijk gaat wel. Als de aanhanger naar Algerije gaat dan stuur ik de stabilisator liever per post :mrgreen:

Leo schreef:
Rammelbak schreef: De bieder op Speurders heeft een aanvulling in natura gedaan...............
:shock: uhhhhhhhhhh.....
Alles wat u post in DRBIG club holland forum wordt volledig uit zijn context gehaald en zal als bewijs tegen u gebruikt worden :slaan:
Leo

Rammelbak schreef: Alles wat u post in DRBIG club holland forum wordt volledig uit zijn context gehaald en zal als bewijs tegen u gebruikt worden
:mrgreen:

Aanhanger komt ook door France dus als Rene het goed vind dat het via deze weg komt hoor ik het wel via de PB / mail.
Plaats reactie