Mijn maat heeft een XR600 uit '87 die heel moeilijk aan de praat te krijgen is. Na 20 minuten trappen begint ie steeds even te lopen en valt dan weer weg. Choke aan of uit lijkt niks uit te maken. Uiteindelijk blijft ie aan en loopt ie, ook helemaal warm, verder prima. Warme start is dan ook goed. Bougie vonkt goed en is al een keer vervangen. Carburateur is uit elkaar gehaald en leek in orde.
Heeft iemand enig idee waarom de koude start zó moeizaam is?
Zeer moeilijk startende XR600
Moderator: ghulst
de choke ff uit spuiten lijkt een vuiltje in te zitten
Check je ontsteking. Als hij een maal warm is zal hij wel goed starten neem ik aan. Ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad, Bovendien had ik vermogen verlies. Na een andere ontstekeing te hebben gemonteerd was het probleem verholpen en liep mijn XR weer als nieuw.
Jelo
Jelo
Goh laat dit nou mijn XR zijn
Warm start hij probleemloos in een kick en dan loopt hij dus verder ook gewoon goed. Aan de choke kan het niet echt liggen want dat is gewoon een schuifje dat je ervoor zet. Verder verzuipt hij met choke aan vrijwel direct. Dus heb ik naar de sproeiers gekeken maar die zijn de voorgeschreven maten. Er valt ook niet veel af te stellen ofzo. Als hij na 20 min kicken langzaam aan wakker wordt, loopt hij een paar seconde om dan uit te vallen. Met gas kan je hem dan maar moeilijk 'oppakken'.
Verder heb ik mijn kleppen al gesteld en bougie vervangen. Het is trouwens een Xr uit uit '89 met dus de enkele caburateur.
Wie o wie kan mij verder helpen?
Warm start hij probleemloos in een kick en dan loopt hij dus verder ook gewoon goed. Aan de choke kan het niet echt liggen want dat is gewoon een schuifje dat je ervoor zet. Verder verzuipt hij met choke aan vrijwel direct. Dus heb ik naar de sproeiers gekeken maar die zijn de voorgeschreven maten. Er valt ook niet veel af te stellen ofzo. Als hij na 20 min kicken langzaam aan wakker wordt, loopt hij een paar seconde om dan uit te vallen. Met gas kan je hem dan maar moeilijk 'oppakken'.
Verder heb ik mijn kleppen al gesteld en bougie vervangen. Het is trouwens een Xr uit uit '89 met dus de enkele caburateur.
Wie o wie kan mij verder helpen?
Is de chokeklep niet afgebroken? Komt vaak voor bij een XR600...
Defecte alternator of slechte aarding?
Stationair sproeier: liefst 62 of 65
Defecte alternator of slechte aarding?
Stationair sproeier: liefst 62 of 65
Laatst gewijzigd door xr-manu op do jan 29, 2004 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
een warme motor wil meestal beter lopen met een te grote sproeier dan een te kleine dus als het je choke niet is zou ik zeggen doe er eens een kleinere sproeier in kan ook zijn dat je lucht filter gewoon vies is of dat je er een nieuwe in hebt die minder lucht door laat dan de orginele dus eerst ff lucht filter checken voor je met sproeiers bezig gaat
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Meneer wout,
Laat de ontsteking doormeten, op zeker dat daar het probleem zit. Typisch een XR probleem. Eerst de onsteking controleren, dan pas gaat stoeien met carburateur en sproeiers.
Groet,
Richard R.
Laat de ontsteking doormeten, op zeker dat daar het probleem zit. Typisch een XR probleem. Eerst de onsteking controleren, dan pas gaat stoeien met carburateur en sproeiers.
Groet,
Richard R.
Merci!
Ik ga morgen gelijk samen met Jean de ontstekend omzetten. We hebben namelijk 2 xr-en staan, dus dat is vrij makkelijk te doen. Kijken of dan het probleem verholpen is. Ik hou jullie op de hoogte!
BVD
Wouter
Ik ga morgen gelijk samen met Jean de ontstekend omzetten. We hebben namelijk 2 xr-en staan, dus dat is vrij makkelijk te doen. Kijken of dan het probleem verholpen is. Ik hou jullie op de hoogte!
BVD
Wouter
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Een Xr foefje, maak je benzineslang van de kraan los, blaas er ff met perslucht in, en dan schoppen.Als hij dan reageert zit het niet in de vonk, maar in de carburatie.
Gr Hans
Gr Hans
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za jan 31, 2004 12:58
- Locatie: Amsterdam
Kijk eens aan; het beestje is weer lekker wakker...
Ik had al de carburateur schoon gemaakt (al kon ik daar geen vuil in vinden) ook het luchtfilter eens even gewassen (maar niet weer met olie gedaan) en sproeiers etc bekeken.
anyways... alles weer gemonteerd en ook een ontsteking van een goed startende xr gemonteerd. Beestje starte erg hoopvol. Oude ontsteking weer gemonteerd en het hij startte nog steeds erg makkelijk. Met warme motor met een kick en en koude motor ook relatief goed.
Wat het nou precies is geweest weet ik niet, maar ik denk dat het toch in de carburatie cq luchtfilter zat.
Anyways thanx for support!
Ik had al de carburateur schoon gemaakt (al kon ik daar geen vuil in vinden) ook het luchtfilter eens even gewassen (maar niet weer met olie gedaan) en sproeiers etc bekeken.
anyways... alles weer gemonteerd en ook een ontsteking van een goed startende xr gemonteerd. Beestje starte erg hoopvol. Oude ontsteking weer gemonteerd en het hij startte nog steeds erg makkelijk. Met warme motor met een kick en en koude motor ook relatief goed.
Wat het nou precies is geweest weet ik niet, maar ik denk dat het toch in de carburatie cq luchtfilter zat.
Anyways thanx for support!
ik dacht ook eerst aan die afgebroken chokeklep, een gekend zeer bij de XR's van die jaren, maar vroeger bestond ook een truk om die dingen aan de praat te krijgen, want makkelijk zijn ze NOOIT geweest.
Trap eerst drie keer de motor rond met de decompressieklep ingetrokken en de gas vol open. Zet dan de moto op zijn kompressiepunt, trek de decomp-klep in, trap een klein stukje door, decomp-klep terug los en dan doortrappen, zonder gas, dan MOET hij gewoon starten.
Ik zou ook in ieder geval de stationaire sproeier een tikkeltje vergroten, die zijn sowieso altijd aan de magere kant en dat maakt juist het starten zo moeilijk.
Trap eerst drie keer de motor rond met de decompressieklep ingetrokken en de gas vol open. Zet dan de moto op zijn kompressiepunt, trek de decomp-klep in, trap een klein stukje door, decomp-klep terug los en dan doortrappen, zonder gas, dan MOET hij gewoon starten.
Ik zou ook in ieder geval de stationaire sproeier een tikkeltje vergroten, die zijn sowieso altijd aan de magere kant en dat maakt juist het starten zo moeilijk.