BIG aankoop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Laat ik nu toevallig een paar van die blikjes over hebben, goede tip stonden in de kast maar niet aan gedacht.
Vpower.. Ik ben er niet helemaal van overtuigt al leek het wel dat mijn 2takt er hoogtoerig beter op liep (kon verder vervroegen dan ron95 denk ik, hogere klop grens?)
Maar ik ben nu mijn tank leeg aan het rijden (50%oud-50%vers) daarna gooi ik er denk ik toch maar eens vpower in, al is het maar voor het gevoel(niet dat van de portemonnee)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Dat zou kunnen kloppen Gekke Wezel. Mij is wel eens verteld dat V-power tegen een octaangetal van 97 aan zit. Net te laag om Super te mogen heten, maar duidelijk hoger dan de standaard 95. Mijn Guzzi met hoge compressie liep niet goed op Euro95, maar wel op Super98 en V-power.
:zwaaien:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Schijnt dat de vpower wat verder Duitsland in octaan102 is, helaas nog geen mogelijkheid gehad om uit te proberen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Door een forumbezoeker aangetrapt met googlen naar soorten peut. Op heel wat fora wordt er geschreven over de premium brandstoffen, ook al loopt het vaak uit op een strijd tussen de "voorstanders" en "tegenstanders'. De algemene lijn is dat je er in de praktijk met een standaard en goed lopend motorblok, geen toename van motorvermogen of afname van het brandstofverbruik bereikt. Je merkt er dus, behalve dan in de portemonnee, eigenlijk niX van.

Bij de vierwieler heb ik echter een paar keer "wynns injector cleaner" gebruikt, en daarvan had ik het gevoel dat het wel degelijk werkt(e). Dus niet louter verkooppraatjes voor dit losse additief.
Verder niet gehinderd door enige kennis op dit gebied, heb ik specifiek verder gezocht naar de reinigende werking van de peut, door toevoeging van additieven. Maar blijft in nevelen gehuld wat er precies aan de premium brandstoffen wordt toegevoegd. In de regel tank ik euro van de Shell, maar kan wel een paar X die V-power proberen. Geloof niet in wonderen, maar ga zelf eens ervaring opdoen. Eventueel effect verwacht ik overigens pas na een langere tijd, zeker niet na één tankbeurt.
CrazyWezel schreef:Schijnt dat de vpower wat verder Duitsland in octaan102 is, helaas nog geen mogelijkheid gehad om uit te proberen
De V-power heeft in NL overigens een octaangetal van 97, maar mag volgens de NL wet niet worden verkocht als brandstof met octaangetal 98, wordt dus verkocht als 95.
BIG_Fuel.png
BIG_Fuel.png (115.42 KiB) 2507 keer bekeken
Als het goed is heb je een stampende BIG en geen kloppende BIG. Brandstof met een hoog octaangetal heeft bij een BIG geen nut. Alleen interessant voor de geprivilleerden onder ons met hoogcompressie motoren ;-).

Suz' schrijft zo te zien ook voor dat brandstof geen of weinig lood mag bevatten. Maar wat gebeurt er als loodhoudende benzine zou worden getankt, even aangenomen dat deze nog ergens te koop zou zijn? En iemand ervaring met brandstof van de Berkman pompstations? Zit er hier een anderhalve koprol verderop, maar heb er eerlijk gezegd nog nooit getankt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ouwe Reus schreef: een anderhalve koprol verderop, .

:mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Lood was volgens mij om de kleppen te smeren
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Met name de klepzitting. Er vormt zich een laagje dat de klappen van de kleppen iets 'dempt'. Oudere voertuigen hebben vaak zachtere klepzittingen dan modernere auto's. Deze slaan in wanneer geen lood(vervanger) gebruikt wordt. Dit is te ondervangen door nieuwe modernere klepzittingen te laten monteren in een oud voertuig.

Andersom is ook niet goed: loodhoudende benzine in een moderne auto. De kleppen zal het geen moer voor uit maken, maar je moderne katalysator gaat er van naar de knoppen.

Gelukkig is de Big niet zo ingewikkeld. Deze is modern genoeg om gewoon loodvrij te kunnen rijden, en oud genoeg om niet zo'n kat in de uitlaat te hebben :mrgreen:
:zwaaien:
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Ik heb onlangs een cdi unit ingekocht bij Ignitech.cz . Anyone ervaring met dit bedrijf en hun produkten?

Andre
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Hoi,

Heb er 2 van ze gekocht, 1 voor 741 Big en 1 voor 600 TTR (kick). Levering nadat de betaling bij hen binnen is en dan prompte levering met DHL.

CDI: komen direct passend, wel of niet programmeerbaar, ben er erg tevreden mee, ook gezien de prijs.

Suc6
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

[off topic] Was de oude CDI van de TTR gesneuveld, of is de Ichnitech beter? Is de zwart/rode draad nog in gebruik bij de nieuwe cdi? Met de originele cdi beperkt dit draadje namelijk het vermogen op bepaalde toerengebieden vanwege milieu-eisen. [/off topic]
:zwaaien:
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Ja ik ben in Suriname dus zal mmoeten wachten op levering met DHL. In totaal ruim 230 USD betaald op zich goed te noemen als je een orginele koopt in Europ (ruim Euro 450,-).

Ik ben benieuwd.


Andre
Bijlagen
IMG01272-20120308-1332.jpg
IMG01272-20120308-1332.jpg (106.9 KiB) 2453 keer bekeken
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Daar heb je Andre weer ons jaloers maken met een foto van zijn "achtertuin" :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ja niet te geloven, wed zouden eens een container moeten huren en daar een forum only (anders verraden we de routes aan anderen, hahahaha) rit organiseren, en de achtertuin eens komen uit proberen.
Futurist

Andre heeft in zijn achtertuin plaats voor onze tentjes zoals bij Ronny indertijd. (zou zijn Honda kapot zijn, ik zie hem niet zo vaaak meer langs komen)
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Een ieder van harte welkom. Achtertuin is groot genoeg voor een paar dagen trip enog genoeg lateriet, zand en jungle.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: we zouden eens een container moeten huren en daar een rit organiseren, en de achtertuin eens komen uit proberen.
Futurist
Klinkt enorm dromerig en zeker uit mijn mond maar ik heb er idd wel eens aan gedacht om een reis naar Andre en zijn immense achtertuin te maken met de BIG en dan daar een aantal weken rond te toeren ( en te overnachten in 5 sterren hotels 8) )

Wie heeft ervaring met verschepen ( voor zijn werk bijv) / vliegreis boeken ( voor vakantie ) of weet welke sites hij moet zijn en zou voor mijn nieuwsgierigheid eens willen uitrekenen wat het kost om:
- een container vol Bigjes naar Andre te verschepen en op een ander moment weer terug
- vliegreis heen / terug
- gokje te maken van maandje daar rondrijden > overnachting / eten drinken / benzine / voor de vrijgezellen onder ons de dames van lichte zeden :D enz .
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Klinkt goed Leo!
Maar van mij mag een tentje ook wel.
Heb ook gehoord dat het daar nog wel eens wil waaien,
dus die dames waaien dan misschien wel weg.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Even vraagje...een 120/80/21...gaat dat passen?
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

bestaat dat 120/80-21?? volgens mij alleen als custom band misschien. Hij is iig te breed voor de 1,85¨ brede voorvelg

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Blijkbaar...

http://www.mitas.at/mitasef05.html

Werd aangeboden op ARM
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

120/80-19

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Verdomd...het is al laat zullen we maar zeggen
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik wist dat het niet bestaat. Geeft niks blijft iedereen scherp van of gaat naar bed. Welterusten.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Zo, die is vast binnen.
Nu nu nog een nieuwe 106,5 zuiger scoren als RGV-Frank weer een setje laat maken.
Zylinder.png
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gefeliciteerd met uw overwinning dat is zowat de ijzer prijs :shock:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

Leo schreef:
futurist schreef: we zouden eens een container moeten huren en daar een rit organiseren, en de achtertuin eens komen uit proberen.
Futurist
Klinkt enorm dromerig en zeker uit mijn mond maar ik heb er idd wel eens aan gedacht om een reis naar Andre en zijn immense achtertuin te maken met de BIG en dan daar een aantal weken rond te toeren ( en te overnachten in 5 sterren hotels 8) )

Wie heeft ervaring met verschepen ( voor zijn werk bijv) / vliegreis boeken ( voor vakantie ) of weet welke sites hij moet zijn en zou voor mijn nieuwsgierigheid eens willen uitrekenen wat het kost om:
- een container vol Bigjes naar Andre te verschepen en op een ander moment weer terug
- vliegreis heen / terug
- gokje te maken van maandje daar rondrijden > overnachting / eten drinken / benzine / voor de vrijgezellen onder ons de dames van lichte zeden :D enz .
Hopen dat ze gin peage hebben onder wegus jonghe, :oops:
En doe tavond un klein bietje braaf zen he :woow:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Plaats reactie