Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Bah René..
Valt er niet ergens iets te verstevigen of een extra vrijloop te creëren bij de startmotor? (Of er een kickstarter op bouwen en de starter gewoon helemaal weg laten )
Valt er niet ergens iets te verstevigen of een extra vrijloop te creëren bij de startmotor? (Of er een kickstarter op bouwen en de starter gewoon helemaal weg laten )
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zou toch een SR43 carterdeksel, startmotor en torqlimiter proberen, past er zo op.
wel balen, hoop geen ernstige schade!
Heb het helaas niet meer liggen..
wel balen, hoop geen ernstige schade!
Heb het helaas niet meer liggen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zappa, had jouw advies gewoon moeten volgen, maar wilde mn zoon Tom's blok niet kanibaliseren. Morgen verder............Leboncoin maar weer eens op.
Dank voor het medeleven.
Thoran, denk dat je beide benen breekt als je dit ding probeert te kicken.
Het zou zonde zijn om zo'n heerlijke combinatie van Tq en power te veranderen omdat er iets kapot gaat waar men al 25 jaar geleden een oplossing voor vond, gewoon zuinig (zeeuws) en stom.
Dank voor het medeleven.
Thoran, denk dat je beide benen breekt als je dit ding probeert te kicken.
Het zou zonde zijn om zo'n heerlijke combinatie van Tq en power te veranderen omdat er iets kapot gaat waar men al 25 jaar geleden een oplossing voor vond, gewoon zuinig (zeeuws) en stom.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Een groot man ziet zn tekortkomingen
Als je niks vind en omhoog zit kan je een set "lenen" verkoop hem niet want heb nog maar 1 set reserve maar krijg hem dan wel terug als je hem ergens gevonden hebt
Als je niks vind en omhoog zit kan je een set "lenen" verkoop hem niet want heb nog maar 1 set reserve maar krijg hem dan wel terug als je hem ergens gevonden hebt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dank voor je aanbod. Tom zn blok wacht nog op een zuiger en cilinder dus heb wel wat tijd om naar vervanging te zoeken. Nou maar hopen dat er verder nix kapot is,
Maar morgen waarschijnlijk: en
Heb mezelf een verkocht.
Maar morgen waarschijnlijk: en
Heb mezelf een verkocht.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Vind het toch raar om overal Tom te zien staan
En dan hebben we bij ons op de uni ook nog het Twents Onderwijs Model oftewel: TOM...
En dan hebben we bij ons op de uni ook nog het Twents Onderwijs Model oftewel: TOM...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Kleine beschadiging carter, laatste kleine tandwiel gebroken, starter nog OK. De 800 starter zit erop maar op een of andere manier loopt er iets klem want de starter wil niet draaien als het deksel aangedraaid is.
???
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Alle ringen op de juiste manier teruggeplaatst?dhc6 schreef:
Kleine beschadiging carter, laatste kleine tandwiel gebroken, starter nog OK. De 800 starter zit erop maar op een of andere manier loopt er iets klem want de starter wil niet draaien als het deksel aangedraaid is.
???
Dat was bij mij iig de oorzaak...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
De eerste as (naast de starter krans) bleek te lang te zijn, gepast op een carterhelft van een 750 (1988) met een 800 deksel (1993) ongeveer 1.5 mm. Toen bleek ook dat Suz voor de 800 het eerste tandwiel zwaarder heeft gemaakt, is al met al 1.5 mm hoger dus dat klemt. Wat slijp en draaiwerk loste het op. Er zit nu een tandwieltje van Thoran's blok in. Had er ook een 750 tandwiel in kunnen zetten maar dan loop ik die versteviging mis en heb dan een in-compleet blok. Ga dus nu op zoek naar nog 2 x Starter/Tq limiter/Linker deksel voor de andere Bigs. Wie o wie heeft nog wat liggen?
Koud starten is geen probleem, als ie warm is gebruik ik een helling om hem aan de gang te brengen, om dergelijke ellende te voorkomen.
na een dag hard hobbyen.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
je hebt wel de 2 vulringen aan weerszijde van het bovenste tandwiel [ die met de torqlimiter] ?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Yep, die zitten op hun plek, het was echt het 1ste tandwiel (zie foto) dat gewoon klem zat. Maar alles werkt weer.
Fijne avond.
R
Fijne avond.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Net op de choke pruttelend thuis gekomen. Tank zit vol, zal de brandstofpomp wel zijn denk ik want soms loopt hij wel goed.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vanmorgen starten en lopen, zoals altijd. Klein ritje gemaakt maar zodra er wat gas wordt gegeven in 3, 4 of 5 gaat de koppeling slippen. De dikte van de platen was nog wel in de limiet maar denk dat na al die jaren de veren en de platen de Tq niet meer aankunnen, was te verwachten eigenlijk, afijn..........http://www.dr-big-shop.de/BIG_MotorKupplung_880.html, Hessler maar weer wat munten gestuurd voor zn Carbon koppeling en nw veren.
Genieten, maar dat mag wel wat kostten hoor !!
Fijn weekend, maandag de hele grote zandbak weer in, kon ik mn Big maar meenemen voor na het werk!
R
Genieten, maar dat mag wel wat kostten hoor !!
Fijn weekend, maandag de hele grote zandbak weer in, kon ik mn Big maar meenemen voor na het werk!
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Vanochtend/middag even de klepjes gesteld van de BIG en alles nagelopen. Kom ik er meteen bij het verwijderen van de tank achter dat het kabeltje van de decompressie geknapt is.
Maar gelukkig had ik nog een hele lading BIG onderdelen onder het bed liggen, dus even naar huis gelopen en een nieuw kabeltje gepakt.
Maar gelukkig had ik nog een hele lading BIG onderdelen onder het bed liggen, dus even naar huis gelopen en een nieuw kabeltje gepakt.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
dhc6 schreef:Vanmorgen starten en lopen, zoals altijd. Klein ritje gemaakt maar zodra er wat gas wordt gegeven in 3, 4 of 5 gaat de koppeling slippen. De dikte van de platen was nog wel in de limiet maar denk dat na al die jaren de veren en de platen de Tq niet meer aankunnen, was te verwachten eigenlijk, afijn..........http://www.dr-big-shop.de/BIG_MotorKupplung_880.html, Hessler maar weer wat munten gestuurd voor zn Carbon koppeling en nw veren.
Genieten, maar dat mag wel wat kostten hoor !!
Fijn weekend, maandag de hele grote zandbak weer in, kon ik mn Big maar meenemen voor na het werk!
R
Suzuki had in die jaren toch wel vaker bij meer modellen problemen met de koppeling, ik heb GSen GSXen en GT380 gehad die allemaal maar één of twee stoplichtsprintjes toe lieten en dan ook al een slippende koppeling gaven.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Onlangs een 4us opgelopen van een collega, en al dagen niet helemaal tiptop. Had grootste plannen voor vandaag, maar verliep vanaf begin anders dan gehoopt. Ben toch maar begonnen aan de plannen, zou er vanzelf wel "zin" in krijgen d8 ik.
Linker stepje niet los te krijgen, met een dopsleutel de boutkop verrot gedraaid bij eerste poging, heel bijzonder . Moet dus passend geweld aan te pas komen. Het was nog vroeg, dus eerst maar "even" wat anders doen: een van de twee losgetrilde(?) LED stadslichtjes vastzetten (dubbele koplamp). Bij het loshalen....je raad het al....LEDje valt IN de lamp. Dus het lampframe los moeten halen plus die halve kabelboom voor de Xenon pitten. LEDjes eigenlijk net wat te dun voor de fitting, dus met een stukje isolatietape aan de fitting vastgeplakt.
Zit de boel weer bijna in elkaar, uit gewoonte "even" snel de werking van de (bi-)Xenon getest. Heeft één pit maar grootlicht, de ander vertikt het . Blijkt dat het mechaniekje in het lampje wat een soort spiegeltje verplaatst, niet helemaal meer ok is. De boel weer losgehaald. Daarbij blijkt de aluminium randjes van LEDjes ditmaal losgeraakt van de kunststof basis (zaten nu zeker wat te vast ). Had nog een reservesetje liggen, maar deze Chinese bagger ligt inmiddels ook in de kliko. Stadslichtjes maar weer vervangen voor de ouderwetse gloeilampjes.
Terug naar de tegenstribbelende Xenon-lamp. Na wat pielen lijkt deze weer te werken, maar na hermontage vertikt 'ie het gewoon weer. Had nog een nieuwe liggen, dus gemonteerd, maar toen verdraaide de adapter weer een stuk. Deze adapter voorzichtig geprobeerd terug te draaien met een tang, en ja hoor.....adapter breekt. Wat een gek*t!
Op dat moment had ik er pas goed de ziekte in. Ben gestopt, en op de bank gaan hangen. De laatste paaseitjes van kant gemaakt. Moest ook denken aan hoe snel ik de lampen vervang bij de auto en hoe bedrijfszeker deze zijn. Wat als ik in het buitenland met kapotte verlichting zou staan?! Dus lampunit weer opgepikt en op mijn gemak aan de keukentafel weer teruggebouwd naar ouderwetse H4 halogeen. Deze lampen kan je tenminste overal kopen, lekker simpel, scheelt een klauw aan draden in de cockpit en werkt gewoon. Morgen de bedrading op orde maken, als ik "zin" kan maken tenminste.
Het is maar goed dat ik vandaag geen blok heb verwisseld .
Linker stepje niet los te krijgen, met een dopsleutel de boutkop verrot gedraaid bij eerste poging, heel bijzonder . Moet dus passend geweld aan te pas komen. Het was nog vroeg, dus eerst maar "even" wat anders doen: een van de twee losgetrilde(?) LED stadslichtjes vastzetten (dubbele koplamp). Bij het loshalen....je raad het al....LEDje valt IN de lamp. Dus het lampframe los moeten halen plus die halve kabelboom voor de Xenon pitten. LEDjes eigenlijk net wat te dun voor de fitting, dus met een stukje isolatietape aan de fitting vastgeplakt.
Zit de boel weer bijna in elkaar, uit gewoonte "even" snel de werking van de (bi-)Xenon getest. Heeft één pit maar grootlicht, de ander vertikt het . Blijkt dat het mechaniekje in het lampje wat een soort spiegeltje verplaatst, niet helemaal meer ok is. De boel weer losgehaald. Daarbij blijkt de aluminium randjes van LEDjes ditmaal losgeraakt van de kunststof basis (zaten nu zeker wat te vast ). Had nog een reservesetje liggen, maar deze Chinese bagger ligt inmiddels ook in de kliko. Stadslichtjes maar weer vervangen voor de ouderwetse gloeilampjes.
Terug naar de tegenstribbelende Xenon-lamp. Na wat pielen lijkt deze weer te werken, maar na hermontage vertikt 'ie het gewoon weer. Had nog een nieuwe liggen, dus gemonteerd, maar toen verdraaide de adapter weer een stuk. Deze adapter voorzichtig geprobeerd terug te draaien met een tang, en ja hoor.....adapter breekt. Wat een gek*t!
Op dat moment had ik er pas goed de ziekte in. Ben gestopt, en op de bank gaan hangen. De laatste paaseitjes van kant gemaakt. Moest ook denken aan hoe snel ik de lampen vervang bij de auto en hoe bedrijfszeker deze zijn. Wat als ik in het buitenland met kapotte verlichting zou staan?! Dus lampunit weer opgepikt en op mijn gemak aan de keukentafel weer teruggebouwd naar ouderwetse H4 halogeen. Deze lampen kan je tenminste overal kopen, lekker simpel, scheelt een klauw aan draden in de cockpit en werkt gewoon. Morgen de bedrading op orde maken, als ik "zin" kan maken tenminste.
Het is maar goed dat ik vandaag geen blok heb verwisseld .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Koppelingskabel ging steeds zwaarder, dus tijd om eens inwendig de boel te smeren
- Bijlagen
-
- trechter.jpg (137.45 KiB) 1430 keer bekeken
-
- Kabelsmeren.jpg (143.61 KiB) 1430 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
idd ,dat zie je wel vaker zo
Big Bigger Tiger en weer Big
omdat ik dit bij iedere beurt zo doe (bij iedere motor die in mijn workshop komt overigens) doe ik het zelde idee. De kabel blijft zitten, alleen bij het koppelingshendel los waardoor de kabel omhoog boven het stuur uit steekt, dus Newton kan zijn werk doen, is ontvet het buitenkabel uiteinde bovenaan en plak een stukje duckdape een beetje schuin op het einde van de kabel in de vorm van een trechtertje en een paar knijpjes uit het olie kannetje sae 90 in het trechtertje, bij stroeve kabels voorafgegaan door een beetje kruipolie en de volgende morgen klaar is Kees.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vervangen van inwendige kettingen onder deskundige begeleiding staat volgende maand op de kalender .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
eiland rondje???Ouwe Reus schreef:Ondanks dat ik laatst de balansasketting een tikkie verdacht vond klinken, kon ik het niet over mijn hard verkrijgen om DR in de donkere kelder te laten staan. Even op en neer naar Monster geweest. Wel volgende week op mijn kersverse sleutelspot de balansasketting spannen, grotere sproeiers monteren (houd nog erg in bij sproeiermaat 140 en naald een positie hoger) en proberen een eigenwijze bout van de voetsteun te slopen zodat ik de verlaagde stepjes van Rene en de middenbok van Bert kan monteren.
Vervangen van inwendige kettingen onder deskundige begeleiding staat volgende maand op de kalender .
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Jaha een BIG met op de achtergrond de Europoort, was een inkopper hè Cor.futurist schreef:
eiland rondje???
futurist
Rit was verzet naar 8 juni, was geen punt voor Edwin en Peter. Da's al over drie weken .
Terug naar de oorspronkelijke datum gaat agenda technisch niet meer, maar ga de datum niet nog een X verzetten .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Europoort Laatste foto lijkt wel op de Vondelingenweg/Tankhoofd op de Vondelingenplaat
Suzuki DR800S BIG SR43A '91