Pullytrekker voor rotor? Iemand oliepomp over?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
svenl

Goedemiddag heren!

Heb vanvavond weer vervoer naar mijn klusgarage maar ik en mijn blok zitten een beetje vast :)
Heb mijn blok namelijk net weer dicht (koppelingslager en as vervangen) maar kwam er toen achter dat mn oliepomp moeilijk ronddraait dus die wil ik eruit en waarschijnlijk vervangen (na telefonisch overleg met zappa besloten)...

Ik heb Futurist al gePB want kwam een post van hem tegen waarin hij beschreef dat je met een aangepaste dop toch bij die ene bout achter het balansastandwiel kan komen... en dat is precies waar ik naar op zoek ben!

Maar hoor ook graag of het mogelijk is de rotor er met een gewone pullytrekker af te krijgen want die heb ik wel liggen...
En anders iemand in de buurt van rotterdam,gouda, bodegraven in bezit van die speciale tool?

En ik ben dus op zoek naar een oliepomp, dus mocht iemand er 1 hebben liggen of weten te liggen dan hoor ik dat ook graag!

Excuus als ik ongeduldig overkom, maar klussen duurt al even en nu de zon begint te schijnen....

Ben benieuwd naar de reacties!

Sven
Ouwe Reus

Hoi Sven, de oliepomp kan je volgens mij alleen maar bij als je het blok splitst, en die zit toch niet achter de belansasketting?
Puur uit interesse: hoe test je trouwens of deze pomp moeilijk/ zwaar ronddraait?

De speciale Suz' vliegwieltrekker heeft schroefdraad die over een stuk uitwendige schroefdraad van het vliegwiel gaat, en met een centrale bout de boel van de as duwt. Weet niet of het met een universele vliegwieltrekker lukt. Verder heb je -om de moer waarmee het vliegwiel vastzit- ook een blokkeer hulpstuk nodig (of heb je in jouw sleutelgarage ook een pneumatische slagmoersleutel :P ).

Heb de Suz' vliegwieltrekker wel liggen, zou je wel ff kunnen lenen al heb ik deze heel spoedig ook zelf nodig. Woon niet om het hoekkie, maar begin volgende week rol ik wel weer over de A20......

Marco

BTW: als je gaat sleutelen, kan je beter geeeeen haast hebben :roll:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
svenl

Hoi Marco e.a.

achter de balansasketting zit de laatste bout die los moet om het blok te splitsen en bij de oliepomp te kunnen.
aan de rechtkant kun je wel al aan het asje (tandwiel eraf) van de oliepomp draaien en daar heeft ie een paar stevige dooie punten bij ronddraaien...

Moer van vliegwiel maak(te) ik los doordat mijn cilinder + zuiger eraf is ik een pijp door zuigerstang kan steken en daarmee alles tegen kan houden. Heb je wel een verlengstuk aan je ratel nodig want zit idd behoorlijk vast :)

Ik ga denk ik vanavond met de pullytrekker proberen maar mocht dat niet lukken zou ik graag jouw rotortrekker even lenen, mocht je in de buurt van rdam centrum zijn graag anders kom ik bij jou langs oid...!

Gr

Sven
Edwin
Contacteer:

Woon in Nieuwerkerk a/d IJssel, je kan hem lenen
Assumption is the mother of all fuck ups
svenl

Hee Marco, Edwin en alle meelezers,

ik kom binnenkort graag bij 1 van jullie graag ff de rotortrekker lenen! Pullytrekker met spanband gisteravond was geen succes :)
Haast is inderdaad niet handig :)

1. Heeft iemand ook de 'tool' om dat laatste tandwiel achter de rotor eraf te krijgen?
Dan kan de kruksas eruit en kan ik ook de twee balansaslagers aan die kant vervangen (al in huis)...
2. Heb bij 1 al de schroefkoppen kapot gedraaid, kan daar zomaar een passende schroef op of moet ik dat bestellen?

En kan dus nog nergens een tweedehands oliepomp vinden, ga de foto's plaatsen als deze eruit is en hoop dit iemand mee kan beoordelen of de huidige wel of niet bruikbaar is? anders toch maar de volle mep betalen bij cmsnl...

Hoor graag van jullie, ook met wedervragen!

Sven
futurist

ik heb het al zo vaak gepost, NIET KOPEN BIJ CMSNL, ZIJ ZIJN ALTIJD DUURDER ALS DE DEALER (WAAR ZE OOK HET MEESTE GEWOON BESTELLEN) JE MOET ALTIJD VERZENDKOSTEN BETALEN EN HET DUURT VAAK VEEL LANGER.

Je moet de site van cmsnl als naslagwerk bekijken en daar mee klaar. het is echt niet zo dat zij alles op stock hebben van de Dr Big, vaak staan er onderdelen op voor de whish list alsof die onderdelen niet meer bestaan en dan ga je naar je Suzuki exclusief dealer en die besteld ze gewoon.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Hey Svenl,

Je mailbox is vol, mijn PB wil DR maar niet in :?

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
svenl

Marco, heb je terug gePMt, wist niet dat ie na paar berichtjes al vol was maar heb die van jou ontvangen iig.

Futurist, sorry dat ik het C-woord gebruikte, heb daar ook mijn eerste en enige keer besteld inderdaad, lang wachten veel nabellen volle prijs betalen.

Bedoelde meer dat als ik geen goede 2ehands oliepomp kan vinden en die van mij stuk en niet meer te repareren is ik de prijs die ze op cms aangeven bij de dealer moet gaan aftikken :(...
futurist

sometimes life sucks, als ik meer als 1 pomp over had kreeg je die gelijk

futurist

Ik deel een pomp met Rudi
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Hey Sven,

Vanochtend ook nog ff naar de WAC gereden. Voor een habbekrats kan je een heel jaar op je gemak sleutelen (en een stuk dichterbij huis). Ben hier de komende tijd denk ik wel een paar keer te vinden, want mijn BIG ToDo-list is de laatste tijd wat opgelopen door gebrek aan een sleutelplek thuis :lol: . Het is oude meuk, maar je kan er lang en droog sleutelen, zonder dat je bang hoeft te zijn voor een prent (bij sleutelen op de openbare weg).

Hoop trouwens dat je jouw BIG snel weer in elkaar & aan de praat hebt :!:

Groet,

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
futurist

goed alternatief en lijkt me ook wel leuk om daar te klussen met een paar maten.

Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
svenl

Heb het blok weer gesplits met dank aan Marco en zijn rotortrekker!
En gelukkig niet voor niks! Oliepomp is helemaal verragd van binnen.
foto onderaan op: http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project/
Misschien heeft het zeefje toch ooit verkeerd gezeten oid...
Nieuwe oliepomp bestellen duurt alleen wel weer drie weken bij de dealers...
Dus weer even radiostilte waarschijnlijk en daarna eindelijk blok weer opbouwen!

Oh weet iemand trouwens hoe je de krusas eruit krijgt????! Heeft iemand die speciale tool voor de moer die nog achter de rotor zit of weet iemand een methode???? Want dan kan ik de balansaslagers in de linkerblokhelft ondertussen vervangen....

Hoor het graag!

Sven
Leo

check eens of dit misschien is wat je zoekt.

ZO ja ook even foto`s van de andere kant vragen bitte.
futurist

svenl schreef:
Oh weet iemand trouwens hoe je de krusas eruit krijgt????! Heeft iemand die speciale tool voor de moer die nog achter de rotor zit of weet iemand een methode???? Want dan kan ik de balansaslagers in de linkerblokhelft ondertussen vervangen..
daarom had ik geadviseerd langs de andere kant te splitsen, dan blijft alleen dat lager zitten en kan echt alles er uit zonder geprul aan die speciale moer

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Cor, jij bent een oude rot en dat bedoel ik positief. Heb al eens gebruik gemaakt van jouw ervaring :wink:
imagesCA7QMNM0.jpg
imagesCA7QMNM0.jpg (11.77 KiB) 1683 keer bekeken
Sven is een van de jongste BIGgers die hier vertoeft en is aan reparaties begonnen die menigeen niet eens zou durven denken 8)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
futurist

Natuurlijk Ouwe Reus, je hebt helemaal gelijk. Toen ik jong was deed ik ook alles tegendraads en altijd respect voor iemand die er in ieder geval aan begint. Soms kan je er ook moedeloos van worden als het maar niet lukt (zie Kantelaar) dat je er het bijltje bij neer wil gooien en ook dat moet ik hem na geven, hij geeft niet op.
Het was ook geen vervelende kritiek maar meer van zie je nou wel (zoals jij het zegt<die ouwe rot weet ook wel iets>)
Ik heb een olie pomp over maar één reserve op 4 Biggetjes is niet veel en daarom zou ik de pomp wel willen uit lenen (zelfde later retour) als de nood aan de man komt. Maar op E bay voor €20 kan je je ook geen buil aan vallen (al kan je niet zien hoe goed ie is)
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
svenl

Goede avond mannen,

oplossing 1 is binnen, namelijk vakantiegeld :) en met de tip van Marco heb ik bij KFM duitse shop daarom gelijk maar een nieuwe oliepomp bestelt en ze leveren (hopelijk) begin volgende week al! Dus thanks voor het evt. lenen en Ebay tip maar pakt het nu maar even grondig aan!
Duurt inderdaad al even en is erg 'leerzaam' voor een leek maar nu ik er toch zo ver ben heb ik de smaak te pakken :)
Mede dankzij alle hulp via dit forum!

Daarnaast wil ik nu juist graag de krusas uit de linkerblokhelft hebben want daarachter zitten de lagers waar ik bij wil... dus alles in de linkerkant laten zitten is (volgens mij) geen optie om daarbij te kunnen (@futurist, dus anders dan ik eigenlijk van plan was :). Laatste wat in de weg zit is namelijk dat rond schijf metaal (naam?) van de krukas dat naast de zuigerstang zit waardoor ik niet bij de schroeven kan die het plaatje van die balansaslagers vast houden.

Maar niemand dus tools of trucs voor die laatste 'moer' :)?
svenl

@leo: ik snap er niks van, ik heb tijdje op ebay gezocht maar geen oliepompen gevonden en jij komt hiermee aanzetten, wil je jouw zoekgeheim met ons delen ?
Dit is al de tweede vondst van je :)
dhc6

Ik tik die moer los met een doorslag, gaat tot nog toe altijd goed. Dan druk/sla je de krukas er makkelijk uit met een plastic hamer en kun je ook bij de balans as.

wbt Leo: een betere zoekmachine heb ik nog niet gevonden, alhoewel Ouwe Reus er niet voor onder doet. Net dankzij OR een complete Big SR 43 (zonder blok) voor 150 Euro gescored.

Suc6

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist

KRUKWANG
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie