restauratie projectje
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Van “oude reus “ een vraag gekregen over het vreemde slijtpatroon van de tuimelaars en nokkenas en hoe dat nu komt en hoe het te voor komen.
Niet dat ik dat wel even oplos maar vind het wel leuk om (met een goed glas wijn ) er over na te denken met wat vrienden die er veel meer van af weten dan ikzelf.
Een andere nokkenas,of tuimelaar nieuw of gebruikt maakt niet uit als je deze plaatst in een kleppendeksel wat al wat kilometers mee gaat en daardoor dus is ingesleten aan de eerste nokkenas /tuimelaars , zal bij het plaatsen van een andere as een afwijkend slijppatroon kunnen geven aan de nieuwe onderdelen.
Wel ervan uitgegaan dat de nieuwe onderdelen correct gemaakt zijn en dat daar geen afwijkingen in zitten.
Bij een sterk versleten nokkenas/tuimelaar ,en als je dit wil vervangen controleer dan ook het deksel , en het beste is (volgens ons ) als je alles vernieuwd pak dan ook dit mee of probeer een kop te pakken te krijgen die er nog goed uitziet en wat bij elkaar hoort.
Alleen maar een onderdeel vervangen wat sterk versleten is ,en nergens anders naar kijken is vragen om problemen.
En natuurlijk kan je geluk hebben maar wij waren vroeger in het revisie bedrijf wat een vriend van mij 45 jaar had, het meeste bezig met het maken van de diverse hulpstukken om alles dmv verbussen en uitrichten de boel weer in lijn te krijgen.
Dit was er even tussendoor,morgen weer een foto van mijn project.
Niet dat ik dat wel even oplos maar vind het wel leuk om (met een goed glas wijn ) er over na te denken met wat vrienden die er veel meer van af weten dan ikzelf.
Een andere nokkenas,of tuimelaar nieuw of gebruikt maakt niet uit als je deze plaatst in een kleppendeksel wat al wat kilometers mee gaat en daardoor dus is ingesleten aan de eerste nokkenas /tuimelaars , zal bij het plaatsen van een andere as een afwijkend slijppatroon kunnen geven aan de nieuwe onderdelen.
Wel ervan uitgegaan dat de nieuwe onderdelen correct gemaakt zijn en dat daar geen afwijkingen in zitten.
Bij een sterk versleten nokkenas/tuimelaar ,en als je dit wil vervangen controleer dan ook het deksel , en het beste is (volgens ons ) als je alles vernieuwd pak dan ook dit mee of probeer een kop te pakken te krijgen die er nog goed uitziet en wat bij elkaar hoort.
Alleen maar een onderdeel vervangen wat sterk versleten is ,en nergens anders naar kijken is vragen om problemen.
En natuurlijk kan je geluk hebben maar wij waren vroeger in het revisie bedrijf wat een vriend van mij 45 jaar had, het meeste bezig met het maken van de diverse hulpstukken om alles dmv verbussen en uitrichten de boel weer in lijn te krijgen.
Dit was er even tussendoor,morgen weer een foto van mijn project.
Bedankt voor het meedenken Bert, zelfs als de meest economische oplossing zou zijn die tuimelaars weg te gooien. Zonder jouw topic verder te vervuilen met mijn tuimelaar-ellende, heb ik mijn verdriet van mij afgeschreven in het oorspronkelijke topic.
Jouw project gaat iig heel voortvarend en zonder echte compromissen . Binnenkort kom ik nog wel polshoogte nemen, drop ik gelijk een stukje van die hittemantel.
Jouw project gaat iig heel voortvarend en zonder echte compromissen . Binnenkort kom ik nog wel polshoogte nemen, drop ik gelijk een stukje van die hittemantel.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
En hier voorlopig de laatste plaatjes van de big,gaan nu eerst weer verder met een ander project.
Marco thuis sleutelen is een leuke bezigheid alleen loop je wel vaak tegen dingen aan die je in de schuur net niet (goed) kan doen.
Wat gaat thuis wel,volgens mij kan je alles demonteren en daarna is het de kunst om de problemen te zien en wat gaan we er aan doen ,bekijk alles op je gemak.
Neem er de tijd voor en verdeel de kosten,een tijd geleden werd er een 800 kop nieuw op marktplaats (of e-bay) nieuw aangeboden,dan nieuwe tuimelaars met een nokkenas en kleppen zit je gelijk in de goede richting,natuurlijk kost dit geld maar wil je de big weer netjes op de weg krijgen lijkt mij dit de beste manier,ook kan je jouw kop bekijken en als die niet te ver heen is weer gebruiken,nogmaals neem er de tijd voor.
u vraagt, wij vindenbert55 schreef: een tijd geleden werd er een 800 kop nieuw aangeboden,
Even een update wat betreft de dr.
De electra zit er op en nieuwe knippers geplaatst,zijschilden zijn wat aangepast (kan ik iets beter de achterveer afstellen),en voor de rest door de diverse andere projecten niet zo heel veel meer aan gedaan.
Via dit forum kwam ik een snavel tegen en met een beetje geluk kan ik die op gaan halen,daarna kleur bepalen en eens kijken naar de belettering,zal ook weer wat foto's plaatsen hier vooral als die klaar is.
De electra zit er op en nieuwe knippers geplaatst,zijschilden zijn wat aangepast (kan ik iets beter de achterveer afstellen),en voor de rest door de diverse andere projecten niet zo heel veel meer aan gedaan.
Via dit forum kwam ik een snavel tegen en met een beetje geluk kan ik die op gaan halen,daarna kleur bepalen en eens kijken naar de belettering,zal ook weer wat foto's plaatsen hier vooral als die klaar is.
Vandaag bij iwan (koffie gedronken en gezellig geklets over motoren)een snavel en nog wat meer spulletjes voor de big opgehaald,moet nu maar eens serieus met de kleur en de belettering gaan bezig houden.
Iwan als je het blok eruit hebt gelepeld hoor ik wel van je .
Iwan als je het blok eruit hebt gelepeld hoor ik wel van je .
http://postimg.org/image/oq4ue2ox9/
Alles uit de schuur en vandaag de boel maar eens af gaan werken.
Alles uit de schuur en vandaag de boel maar eens af gaan werken.
ik vind de belijningen door de jaren heen toch het mooist zoals het origineel is, eventueel in andere kleuren. De originele belijningen van de SR41/42 passen eigenlijk mooi bij de motor en sommige komen zelfs heel goed tot hun recht gezien de vormen van de tank en zijdeksels.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
das interessant, hebben we hier nog eens zo iemand op het forum gehad, was leuk kon eens iets mee geritseld. iets om in gedachte te houden.bert55 schreef:heb alleen de mogelijkheid om zelf gemaakte stikkers temaken daarom even spelen met de mogelijkheden.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik zit te kijken, maar heeft zo'n SR42 nou ook een ander (achter) subframe? Of zit ie bij jou gewoon nog niet gemonteerd?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
klopt hoor SR43 heeft een heel ander achter(sub) frameThoran schreef:Ik zit te kijken, maar heeft zo'n SR42 nou ook een ander (achter) subframe? Of zit ie bij jou gewoon nog niet gemonteerd?
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Voor zover ik weet is ie helemaal standaard,moet alleen nog wat rubber monteren voor bescherming electra en het bagage rekje is ingekort.
De twee biggetjes zijn voor de rest wat frame betreft hetzelfde (eentje is een 750 met 800blok en de ander is een originele 800 met 750 looks 1990).
De twee biggetjes zijn voor de rest wat frame betreft hetzelfde (eentje is een 750 met 800blok en de ander is een originele 800 met 750 looks 1990).