restauratie projectje
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
ok, ik zou wel dat ene boutje middenin het koppelings deksel er nog in zetten. zit er niet voor niets en dat gaat door het deksel dus gaat volgens mij ook olie lekken.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dat is het kanaal waar de olie terug vloeit die "overblijft" als de oliedrukregelaar het overtollige doorlaat.
Het boutje is ook belangrijk om de kracht van het koppelingsheveltje goed over te dragen naar het druklager zonder "vervorming" van het deksel. Is bij de laatste BMW 1300 een groot probleem, dat deksel plooit door de druk en uiteindelijk kom je stil te staan.
futurist
Het boutje is ook belangrijk om de kracht van het koppelingsheveltje goed over te dragen naar het druklager zonder "vervorming" van het deksel. Is bij de laatste BMW 1300 een groot probleem, dat deksel plooit door de druk en uiteindelijk kom je stil te staan.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Paar dagen weggeweest ,andere sleutel projecten die wat tijd en aandacht vroegen maar nu weer verder met de big.
Druk bezig met het opbouwen van het frame en schiet al lekker op,vandaag gaat er nieuw rubber op de velgen en dan staat hij weer op zijn wielen en kan hij weer naar buiten de schuur in.
Blok is nu helemaal klaar , afgebroken bout was helemaal niet afgebroken (na de nodige alcoholische versnaperingen moet je niet gaan sleutelen ),de bout was er waarschijnlijk gewoon een keer uitgetrild en er zit nu een nieuwe in.
Er zijn wel foto's maar zit weer te rommelen met mijn pc,misschien als marco zondag komt dat hij een makkelijke manier weet om ze er op te krijgen
Druk bezig met het opbouwen van het frame en schiet al lekker op,vandaag gaat er nieuw rubber op de velgen en dan staat hij weer op zijn wielen en kan hij weer naar buiten de schuur in.
Blok is nu helemaal klaar , afgebroken bout was helemaal niet afgebroken (na de nodige alcoholische versnaperingen moet je niet gaan sleutelen ),de bout was er waarschijnlijk gewoon een keer uitgetrild en er zit nu een nieuwe in.
Er zijn wel foto's maar zit weer te rommelen met mijn pc,misschien als marco zondag komt dat hij een makkelijke manier weet om ze er op te krijgen
Wat een gave foto van dat blok op de werkbank met dat gereedschap er zo omheen. En op de tekening daarachter een soort van ontwerptekening of blauwdruk, alsof je zelf het blok ontworpen hebt. Zeer onwaarschijnlijk maar de tekening op de achtergrond is net niet scherp genoeg om niet die indruk te krijgen. (kan ook net zo goed de bouwtekening van een kippenhok zijn, hoor). Maar het gaat om de verbeelding hier.
Prachtig stilleven met de nadruk op leven en niet op stil !
en die andere foto waarbij de achtergrond meer intrigeert dan de voorgrond, die HD Aermachi, en met het tegenlicht die hetgeen op de achtergrond eigenlijk meer in de schijnwerpers zet dan datgene op de voorgrond, wederom prachtig. (alhoewel ik snap dat het om de DR gaat)
Is fotografie je hobby of is dat allemaal toeval , of ben ik de enige die dit allemaal ziet ?
Prachtig stilleven met de nadruk op leven en niet op stil !
en die andere foto waarbij de achtergrond meer intrigeert dan de voorgrond, die HD Aermachi, en met het tegenlicht die hetgeen op de achtergrond eigenlijk meer in de schijnwerpers zet dan datgene op de voorgrond, wederom prachtig. (alhoewel ik snap dat het om de DR gaat)
Is fotografie je hobby of is dat allemaal toeval , of ben ik de enige die dit allemaal ziet ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Biggie , vind foto;s maken altijd wel een leuke bezigheid maar om nou te zeggen dat ik er goed in ben…………..zal wel door het toestel komen en anders is het puur geluk.
De "blauwdruk" op de achtergrond is de tekening van de beschrijving om een stoommachine te maken (een winter hobby).
Big staat weer op zijn wielen ,zal vanavond kijken of ik er een foto van kan plaatsen.
De "blauwdruk" op de achtergrond is de tekening van de beschrijving om een stoommachine te maken (een winter hobby).
Big staat weer op zijn wielen ,zal vanavond kijken of ik er een foto van kan plaatsen.
Ga je niet in de problemen komen met je airbox, met dat gaspatroon van de achterveer? Of ga je ook voor een los filter?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Da's een schoon blokje
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Op de tanken en de zijschilden na zit alles nu weer op de big ,motor gaat voorlopig achterin de schuur en in de winter weer gaan we dan weer verder met de bedrading die ik gaat vervangen.
Dingen die ik tussendoor nog op pak zijn : zadel bekleden (zwart leer met rode stiksels), Achter tandwiel monteren (staat bij de dealer in back order),tanken schuren en spuiten ( rood met zwartte letters), en dan nog kijken wat ik met de "snavel" gaat doen.
Deze was al een keer gerepareerd maar was na de las weer gebroken , lijkt net of het materiaal daar wat brozer wordt door het verhitten ,ook aan de andere kant zit een scheur dus ik denk dat ik op zoek kan naar een betere 750 snavel.
Mijn voorspatbord was ook gescheurd en een mede forum lid bood aan voor vervanging te zorgen,ik heb echter een ander (KTM) er op gezet dus dat is niet meer nodig maar in ieder geval bedankt!!
Over de "snavel" een vraag,heeft iemand hem wel eens na gemaakt van aluminium/staal ?
Zal in het weekend even een foto plaatsen van de big hoe die er nu bij staat.
Dingen die ik tussendoor nog op pak zijn : zadel bekleden (zwart leer met rode stiksels), Achter tandwiel monteren (staat bij de dealer in back order),tanken schuren en spuiten ( rood met zwartte letters), en dan nog kijken wat ik met de "snavel" gaat doen.
Deze was al een keer gerepareerd maar was na de las weer gebroken , lijkt net of het materiaal daar wat brozer wordt door het verhitten ,ook aan de andere kant zit een scheur dus ik denk dat ik op zoek kan naar een betere 750 snavel.
Mijn voorspatbord was ook gescheurd en een mede forum lid bood aan voor vervanging te zorgen,ik heb echter een ander (KTM) er op gezet dus dat is niet meer nodig maar in ieder geval bedankt!!
Over de "snavel" een vraag,heeft iemand hem wel eens na gemaakt van aluminium/staal ?
Zal in het weekend even een foto plaatsen van de big hoe die er nu bij staat.
snavl in metaal lijkt me zwaar zeker gezien de beroerde manier van bevestiging die er wordt gbruikt.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ben het met je eens dat ik de bevestigingen punten moet gaan veranderen als ik iets ga na maken in aluminium/metaal, heb hier een plaat liggen vandaar het idee en er komt nog bij dat je een 750 snavel niet zo vaak tweede hands tegenkomt,er staat er een op E bay maar ook die is gescheurd……….