klop klop new Big

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
futurist

Ik had kort geleden gemeld dat ik een klop klop geluidje had op mijn "nieuwe" Big en de spijt te lang te hebben gewacht met de 1000beurt. Omdat ik het niet stuk wilde rijden had ik maar niet te veel km gedaan. Vandaag ipv dringender werkjes de deksels er nog eens afgehaald, rechts voor de eerste keer en ja hoor dat zou een typisch gevalletje garantie zijn geweest.
De grote moer van het primaire tandwiel (op de rechtse kant van de krukas die het koppeling tandwiel aan drijft) met die linkse draad zat gewoon los......?
Er zit nu een heel klein beetje speling op de vertanding van het tandwiel en de vertanding krukas. ik ga dat oplossen door er Lock tight tussen te doen waar je ook lagers in een iets te ruime zitting mee kan "lijmen" voor zeker te zijn. de speling lijkt me nog normaal maar beter sure than sorry. ook borging op de schroefdraad van de moer en maar hopen voor the best.
Het slijpsel van de vorige foto is dus heel onschuldig van het polijsten van de voorkant van het kleine tandwiel tegen de achterkant van de koppelingskorf.
helaas kan ik nog steeds geen foto's plaatsen maar zal de link van mijn drop box erbij zetten.
greetz (een blije) Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
joebar2dakar

Mooi dat 't is opgelost Futurist, soms zit t mee !!!
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
kantelaar

Dat scheelt weer , :toost:
Zandprutser 1e klas.
Plaats reactie