Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Dank voor het compliment.
Inderdaad echt lekker gereden. Op de landpunttong effe gebleven om de sur-place van de Stena Line te aanschouwen en daarna weer gaaaass
Ik heb op de terugweg de BIG eens lekker doorgetrokken in elke versnelling tot 7-7,5 k toeren, en dat gaat boterzacht. Dat is BIG SMILE werk. Op de landpunttong was het wel fris en ik had eerst nog het wilde idee om even naar de Scheveningen haven te rijden maar ik ben recht naar huis gegaan. Ik had toen wel een slok verdiend dacht ik. ...
Inderdaad echt lekker gereden. Op de landpunttong effe gebleven om de sur-place van de Stena Line te aanschouwen en daarna weer gaaaass
Ik heb op de terugweg de BIG eens lekker doorgetrokken in elke versnelling tot 7-7,5 k toeren, en dat gaat boterzacht. Dat is BIG SMILE werk. Op de landpunttong was het wel fris en ik had eerst nog het wilde idee om even naar de Scheveningen haven te rijden maar ik ben recht naar huis gegaan. Ik had toen wel een slok verdiend dacht ik. ...
huls
Kantelaar, voordat je het deksel eraf haalt: ga zoeken naar een oliedruk meter zodat je dan in ieder geval weet of het wel/niet de oliepomp/drukregelaar is. (Ervaringsdeskundige).
Kl...te voor je.
Groet uit de grote zandbak waar alles met windkracht 10 wordt gezandstraald .
R
Kl...te voor je.
Groet uit de grote zandbak waar alles met windkracht 10 wordt gezandstraald .
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Dank voor de tip, ga ik doen .
De slang van zo'n druk meter komt met tussen stuk op de plek van die zeskant bout bij het olie filter?
En hoeveel bar is goed of slecht bij een koude of warme motor?
Ik zal dit wel op mijn euveltopic zetten en daar verder gaan
De slang van zo'n druk meter komt met tussen stuk op de plek van die zeskant bout bij het olie filter?
En hoeveel bar is goed of slecht bij een koude of warme motor?
Ik zal dit wel op mijn euveltopic zetten en daar verder gaan
Zandprutser 1e klas.
eindelijk de 1000 beurt afgemaakt (bij km 1650). heb er spijt van het niet eerder gedaan te hebben want de olie is mettalic grijs. het papier samen getrokken omdat al de fijne slijpsel het filter volgens mij al aan het verstoppen was. SUKKEL dat ik ben.
Morgen lekker wat km's maken naar Nieuwegein voor 2 dagen cursus.
gelijk het begin gemaakt om de loobman te monteren met een speciale druppelaar (gemaakt door een kennis die machine onderhoud doet bij Philip Morris.)
Futurist
Morgen lekker wat km's maken naar Nieuwegein voor 2 dagen cursus.
gelijk het begin gemaakt om de loobman te monteren met een speciale druppelaar (gemaakt door een kennis die machine onderhoud doet bij Philip Morris.)
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vanavond eindelijk de RVS bocht (via de groupsbuy) op de weg BIG gemonteerd.
Zo meteen testrit, kijken of het rijgedrag verandert is.
Bougies vooraf gecheckt, heel licht bruin.
Gelijk het balhoofd losser gezet, stuurde niet normaal zo zwaar.
Had een complete beurt gehad bij een motorzaak voor ik hem kocht, remmen gereviseerd, nieuwe balhoofdlagers etc.
Binnenkort de rest(kleppen, timing en balansketting) ook maar eens nakijken, vertrouw het toch niet helemaal.
Zo meteen testrit, kijken of het rijgedrag verandert is.
Bougies vooraf gecheckt, heel licht bruin.
Gelijk het balhoofd losser gezet, stuurde niet normaal zo zwaar.
Had een complete beurt gehad bij een motorzaak voor ik hem kocht, remmen gereviseerd, nieuwe balhoofdlagers etc.
Binnenkort de rest(kleppen, timing en balansketting) ook maar eens nakijken, vertrouw het toch niet helemaal.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Dit is wat Cor tot zijn schrik zag.futurist schreef:eindelijk de 1000 beurt afgemaakt (bij km 1650). heb er spijt van het niet eerder gedaan te hebben want de olie is mettalic grijs. het papier samen getrokken omdat al de fijne slijpsel het filter volgens mij al aan het verstoppen was. SUKKEL dat ik ben.
Morgen lekker wat km's maken naar Nieuwegein voor 2 dagen cursus.
gelijk het begin gemaakt om de loobman te monteren met een speciale druppelaar (gemaakt door een kennis die machine onderhoud doet bij Philip Morris.)
Futurist
Op verzoek van Cor graag uw mening of het veel / weinig / normaal is na 1650 km
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Niet normaal dat t oog van t bakje is afgebroken.
Veder zou ik een magneet palken en fe broken er uit vissen, hard stalen brokken/jes komen van de tandwielen, zou ik me geen zorgen over maken.
zwart kunststof ook geen zorgen.
dun plat staal kan van kogelring komen, dan maak ik me wel zorgen..
Veder zou ik een magneet palken en fe broken er uit vissen, hard stalen brokken/jes komen van de tandwielen, zou ik me geen zorgen over maken.
zwart kunststof ook geen zorgen.
dun plat staal kan van kogelring komen, dan maak ik me wel zorgen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je kan wel zien wanneer ik op t mobiel op t forum ben.. nog meer spelfouten dan normaal.......
Lijkt me stug dat er een stuk staal in je blok is blijven liggen na de revisie...
en dat meld je dan weer niet in je eigen probleem topic? krijg nog meer hoofdpijn van je...... dokter ik heb pijn... waar? weet ik niet... maar u bent de dokter dus waar heb ik last van?kantelaar schreef:Dun plat staal haalde ik eergisteren uit dat filter maar of dat al heel oud is en voor de revisie was weet ik niet .
Lijkt me stug dat er een stuk staal in je blok is blijven liggen na de revisie...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoezo?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
's-Ochtends bonje met die puber hier in huiszappa.suzuki schreef:Hoezo?
's-Avonds pislink geworden door een brief van de nieuwe verhuurder van mijn appartement (ze zien een huurKORTING als een huurachterstand, wat een sukkels)
En er tussenin mijn brommer na vier maanden weer eens wat aandacht gegeven, maar het kreng gaf geen klap. Heb het -ondankbare- kreng weer in het donker opgesloten, maar ik had aanvankelijk hele andere plannen met 'r
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Goedwerkende starthulp erop aangesloten ? Daarna luisteren ze meestal heel goed.Ouwe Reus schreef: 's-Ochtends bonje met die puber hier in huis
O wacht ff ik bedoelde
Goedwerkende starthulp erop aangesloten ? Daar luistert i meestel goed naarEn er tussenin mijn brommer na vier maanden weer eens wat aandacht gegeven, maar het kreng gaf geen klap
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Allebei werkt
heel kort
heel kort
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
arme Big, hoop niet al te veel van slag na al dat gemopper om hem heen, snap best dat ie er ff geen zin in had..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Een starthulpje is vaak zo'n modelbouw dingetje. Voor verveleden pubers kan je er misschien wel een fikse **** mee uitdelen.
Maar op de steekwagen links stond een 63Ah autoaccu, op de grond de startkabels. Mocht helaas niet baten. Tank vol peut, maar geen peut in de cilinder.
Had er rekening mee gehouden dat brommertje niet gelijk zou starten, maar vandaag was echt een vette tegenvaller. Mij hele BIG-ToDo-list, tja...
Als ik (ooit) weer een X zin heb, ram ik de carbs er onder vandaan en geef ik de brandstofpomp ook een zwieper. Denk dat dat de prijs is voor vier maanden warme winterslaap, de hele zooi is vast opgedroogd en verstopt van binnen
Maar wat kijken mensen raar als je met een motorjack in de metro loopt.....
Maar op de steekwagen links stond een 63Ah autoaccu, op de grond de startkabels. Mocht helaas niet baten. Tank vol peut, maar geen peut in de cilinder.
Had er rekening mee gehouden dat brommertje niet gelijk zou starten, maar vandaag was echt een vette tegenvaller. Mij hele BIG-ToDo-list, tja...
Als ik (ooit) weer een X zin heb, ram ik de carbs er onder vandaan en geef ik de brandstofpomp ook een zwieper. Denk dat dat de prijs is voor vier maanden warme winterslaap, de hele zooi is vast opgedroogd en verstopt van binnen
Maar wat kijken mensen raar als je met een motorjack in de metro loopt.....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dat geloof ik..
ga je hem lang stalen altijd ff de carbs droog draaien, scheelt een hoop ellende
ga je hem lang stalen altijd ff de carbs droog draaien, scheelt een hoop ellende
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Gewoon de BIG iedere dag gebruiken, scheelt ook een hoop gedoe met die moderne brandstof
De afgelopen winter maakte het iedere dag rijden wel te doen
Niet normaal hoeveel aanslag die moderne benzine achter kan laten in je carb's. Ook de speciale reinigers hielpen bij mij niet afdoende, uiteindelijk deed ovenreiniger van AC-tion de job.
Leeg draaien is ook een idee maar dat geeft weer een risico op uitdrogende rubber onderdeeltjes die weer voor lekkage kunnen zorgen.
De afgelopen winter maakte het iedere dag rijden wel te doen
Niet normaal hoeveel aanslag die moderne benzine achter kan laten in je carb's. Ook de speciale reinigers hielpen bij mij niet afdoende, uiteindelijk deed ovenreiniger van AC-tion de job.
Leeg draaien is ook een idee maar dat geeft weer een risico op uitdrogende rubber onderdeeltjes die weer voor lekkage kunnen zorgen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Afgelopen jaren heb ik "brandstof-conditioner" gebruikt en daarna de tank afgevuld. Uiteindelijk met de benzinekraan "dicht" laten draaien waardoor de carburateurs vrijwel leeg waren. En 's-winters natuurlijk om de paar maanden tussendoor even laten draaien. Nu gladweg vergeten, terwijl ik nog wel twee flesjes van die conditioner heb staan . Was in eerste instantie ook van plan het kreng te verkopen, weten jullie nog? Toen liep ze (moet wel als het een kreng is) na anderhalve minuut na het starten, en zonder choke nog mooi 1000rpm te stampen.
@Loek
Je hebt gelijk elke dag met de brommer naar het werk zou mij dit probleem niet hebben op geleverd, ware het niet dat een dagelijks retourtje werk 190km is. En motorrijden is voor mij een fun-ding. Bovendien staat het kreng niet meer in mijn achtertuin sinds ik in een appartement woon, maar 20km verderop in de opslag. Moto zou hier wel voor de "deur" kunnen staan, maar in hartje SpikeCity is dat geen goed idee .
Maar goed, bij gebrek aan een werkplaat bij de opslag, heb ik twee opties: of ik duw het kreng naar MotoPort in hetzelfde industriegebied, maar dat gaat erg tegen mijn gevoel in. Of ik pak de carbs van mijn reserveblok en sluit deze zonder brandstofpomp aan.
Maar wordt wel een gevalletje sleutelen op straat (Spaanse Polder ).
BTW: iemand die mijn set gave (reserve)carburateurs voor een enkele gaskabel wil ruilen tegen een set met dubbele gaskabel?
@Loek
Je hebt gelijk elke dag met de brommer naar het werk zou mij dit probleem niet hebben op geleverd, ware het niet dat een dagelijks retourtje werk 190km is. En motorrijden is voor mij een fun-ding. Bovendien staat het kreng niet meer in mijn achtertuin sinds ik in een appartement woon, maar 20km verderop in de opslag. Moto zou hier wel voor de "deur" kunnen staan, maar in hartje SpikeCity is dat geen goed idee .
Maar goed, bij gebrek aan een werkplaat bij de opslag, heb ik twee opties: of ik duw het kreng naar MotoPort in hetzelfde industriegebied, maar dat gaat erg tegen mijn gevoel in. Of ik pak de carbs van mijn reserveblok en sluit deze zonder brandstofpomp aan.
Maar wordt wel een gevalletje sleutelen op straat (Spaanse Polder ).
BTW: iemand die mijn set gave (reserve)carburateurs voor een enkele gaskabel wil ruilen tegen een set met dubbele gaskabel?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
FF starthulp meenemen. In de uitlaat/luchfilter spuiten, geen choke gebruiken, gas ietsjes open en starten. Als alle elektra goed is dan loopt íe direct.
Je kunt even door blijven spuiten, een seconde of wat op starthulp lopen is geen probleem. Als tie niet op benzine wil lopen, dan zou ik pas de carb eraf halen...
Je kunt even door blijven spuiten, een seconde of wat op starthulp lopen is geen probleem. Als tie niet op benzine wil lopen, dan zou ik pas de carb eraf halen...
huls
@Marco, als ik je nou eens een dagje met het bussie of de aanhanger kom halen? Lekker een dagje sleutelen in Belgie en op de Bike 's avonds met een smile van oor tot oor weer naar huis. Vragen we Rudi ook erbij die wil ook nog wat sleutelen, lekker gezellig. (hebben we pas geleden ook nog gedaan en was avond voor we er erg in hadden (nacht eigenlijk)
Lekkere werkplaats met heftafel versnaperingen en bier ter beschikking, hele zolder probeer onderdelen en alle materialen die je maar kan bedenken in de gereedschap kar.
greetz Futurist
Lekkere werkplaats met heftafel versnaperingen en bier ter beschikking, hele zolder probeer onderdelen en alle materialen die je maar kan bedenken in de gereedschap kar.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heeeeey Cor,
Wat een aantrekkelijk voorstel .
Sleutelen met goed en kundig gezelschap zie ik zitten! Ik ben er zeker van dat ik het moet zoeken in de brandstoftoevoer. Kreng werd al wat chagrijniger met starten, maar verder alles OK. Het is ook al weer drie geleden dat de carbs en pomp zijn gereviseerd en sindsdien (schandalig) weinig gereden. Dus de "reanimatie" hoeft niet lang te duren, kunnen wij onze BIG'en ook nog eens flink aan de tand voelen.
Ik barst nog steeds van de plannen (die allemaal ook al op de plank liggen of "bolt-on" klaar staan).
Marco
Wat een aantrekkelijk voorstel .
Sleutelen met goed en kundig gezelschap zie ik zitten! Ik ben er zeker van dat ik het moet zoeken in de brandstoftoevoer. Kreng werd al wat chagrijniger met starten, maar verder alles OK. Het is ook al weer drie geleden dat de carbs en pomp zijn gereviseerd en sindsdien (schandalig) weinig gereden. Dus de "reanimatie" hoeft niet lang te duren, kunnen wij onze BIG'en ook nog eens flink aan de tand voelen.
Ik barst nog steeds van de plannen (die allemaal ook al op de plank liggen of "bolt-on" klaar staan).
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.