welke ketting enduro?
Moderator: ghulst
Met welk type ketting rijden julie rond op de enduro ? Eventueel een link waar ik deze kan bestellen. Had vroeger altijd de did 520vx waar ik altijd tevreden van was. Nu laatste keer de didvx2 maar deze is ietsje smaller en rekt zeer fel. Is de vx2 de vervanger van de vx? Iemand vertrouwd met cz kettingen?
Type is de VX2 van DID.
Ook bij Jamopa
Ook bij Jamopa
Ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.
Geen last van.
Meerdere clubgenoten rijden met deze ketting in combinatie met Supersprox Stealth achtertandwiel en kunnen daarmee 3 voortandwielen wisselen in een jaar tijd.
Ook sommigen daarvan rijden enduro wedstrijden!
Geen last van.
Meerdere clubgenoten rijden met deze ketting in combinatie met Supersprox Stealth achtertandwiel en kunnen daarmee 3 voortandwielen wisselen in een jaar tijd.
Ook sommigen daarvan rijden enduro wedstrijden!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb de DID VX2 ketting onder mn KTM LC4 640 en de DR 800, begint pas te rekken als ie versleten is, dat is in t zand rond de 10,000km en op de weg rond de 20,000km.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nou, ik heb een aantal setjes op mijn ktm 380 gehad met een 520vx en een stealth achter en ik ben er helemaal niet zo enthousiast over!
Bij het 2e voortandwiel is het achtertandwiel en de ketting ook wel al aardig op hoor.. setje houd het max. 3mnd uit. (offroad ritten, crossbaan en gewoon offroad)
Een stealth achtertandwiel lost het zand slecht, want ze hebben geen 'los' kanalen tussen de tanden en zijn ook nog iets breder. Dus extra slijtage EN kans dat je ketting zo strak als een snaar komt te staan, waardoor je van je motor vliegt na een bocht.
Daarnaast slijt het geharde tandwiel niet mee met de rest, waardoor je ketting heel snel naar de kl*te gaat en vervolgens je stealth alsnog.
Voor mij geen stealth meer.
Bij het 2e voortandwiel is het achtertandwiel en de ketting ook wel al aardig op hoor.. setje houd het max. 3mnd uit. (offroad ritten, crossbaan en gewoon offroad)
Een stealth achtertandwiel lost het zand slecht, want ze hebben geen 'los' kanalen tussen de tanden en zijn ook nog iets breder. Dus extra slijtage EN kans dat je ketting zo strak als een snaar komt te staan, waardoor je van je motor vliegt na een bocht.
Daarnaast slijt het geharde tandwiel niet mee met de rest, waardoor je ketting heel snel naar de kl*te gaat en vervolgens je stealth alsnog.
Voor mij geen stealth meer.
het was wel de gouden versie vx2 die bij 24mx iets van een 60€ koste een dik jaar geleden. De gewone vx2 koste meer dan 80€ wat ik al gek vond. Zou de gouden slechter van kwaliteit geweest zijn dan de zilveren? Als julie geen problemen hebben met de vx2 zilver dan zal ik die maar is proberen. Vroeger altijd tevreden geweest van de vx
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Normaal is de goudkleurige duurder, is een anti roest coating
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De prijzen die 24MX indertijd had waren wel erg laag, bijna lager dan mijn inloop prijs.
Wel vreemd dat jullie niet zo enthousiast zijn over de Stealth ATW.
Bij ons in de buurt willen ze die allemaal!!
Zelf ben ik nu een crossketting aan het testen met stalen tandwiel, gewoon om de levensduur af te zetten tegen de prijs.
Wel vreemd dat jullie niet zo enthousiast zijn over de Stealth ATW.
Bij ons in de buurt willen ze die allemaal!!
Zelf ben ik nu een crossketting aan het testen met stalen tandwiel, gewoon om de levensduur af te zetten tegen de prijs.
Ik ben nog steeds enthousiast over mijn s-prox (51T), heb er wel groeven in geslepen voordat hij erop ging. Ben nu met mijn 3 vtw (14T) bezig en het ziet er na uit dat een 4de er ook nog wel op komt. Die VX2 houdt het ook goed uit. Dat alles met ongeveer 2500kms voornamelijk Offroad. Daar zit dan voor ongeveer 50% modderritten bij en 50% droge ritten voornamelijk N.Frankrijk waar die set sowieso niets tot weinig te lijden heeft en ook regelmatig gesmeerd wordt (wat sommige afraden).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Welk type is dat? Hoorde van mijn leverancier ook al dat die Tsubaki zo goed was.Noppy schreef:Ik rij ook Stealth maar met Tsubaki. Dure ketting, maar die lijkt helemaal niet te rekken.
Misschien dat ik er wel 2 Stealths mee kan doen?
Ik kan die dan ook leveren.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja, ben ff over gestapt naar tsubaki maar naar een set of 4 waarvan 1 de extra sterke offroad maar terug naar DID, had zelf niet de indruk dat ze langer mee gingen dus vind ze zelf het prijs verschil niet waard, zullen het vast goed doen op een wegmotor die niet in t zand komt of in de winter doorrijd in NL.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kan iemand de vx2 did ketting is meten hoe breed deze is? Heb zelf de gewone zilveren vx gemeten en deze is 17.2mm . De gouden vx2 is 16.6mm , zou dit niet de oorzaak zijn van het rekken? Had bij outlaw een gewone vx besteld die ik vroeger altijd had, vandaag geleverd, zit er een gouden vx2. Nu wou ik is weten of de zilveren vx2 waar julie blijkbaar tevreden van zijn ook 16.6mm is?
Zal ik straks even doen, ik heb er nog 2 liggen.
De VX2 is volgens de importeur de vervanger van de eerder VM (Premium X-Ring) ketting.
De VX (Professional X-Ring) was de opvolger van Professional O-Ring ketting V.
Heeft ook iemand ooit al vergeleken of het verschil maakt tussen een klink en clip sluitschakel?
De VX2 is volgens de importeur de vervanger van de eerder VM (Premium X-Ring) ketting.
De VX (Professional X-Ring) was de opvolger van Professional O-Ring ketting V.
Heeft ook iemand ooit al vergeleken of het verschil maakt tussen een klink en clip sluitschakel?
begrijp de vraag niet, of het verschil maakt tussen klink of clips slotje?
De clipsslotjes moeten in ieder geval eerder vervangen worden dan de ketting omdat ze wegslijten, vandaar grote voorstander van klink. Helaas niet overal verkrijgbaar bij webwinkels
De clipsslotjes moeten in ieder geval eerder vervangen worden dan de ketting omdat ze wegslijten, vandaar grote voorstander van klink. Helaas niet overal verkrijgbaar bij webwinkels
De klink barakken moet je vragen, van DID zijn ze er zeker. Inderdaad niet van elk merk ketting.kriscros schreef:begrijp de vraag niet, of het verschil maakt tussen klink of clips slotje?
De clipsslotjes moeten in ieder geval eerder vervangen worden dan de ketting omdat ze wegslijten, vandaar grote voorstander van klink. Helaas niet overal verkrijgbaar bij webwinkels
Ik meet 16,5mm voor de "blanke" VX2.kriscros schreef:kan iemand de vx2 did ketting is meten hoe breed deze is? Heb zelf de gewone zilveren vx gemeten en deze is 17.2mm . De gouden vx2 is 16.6mm , zou dit niet de oorzaak zijn van het rekken? Had bij outlaw een gewone vx besteld die ik vroeger altijd had, vandaag geleverd, zit er een gouden vx2. Nu wou ik is weten of de zilveren vx2 waar julie blijkbaar tevreden van zijn ook 16.6mm is?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Laat ons weten hoe t gaat met je nieuwe ketting.
en je had kunnen gaan voor een 525 ketting
en je had kunnen gaan voor een 525 ketting
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mijn ervaring:
Stealth achtertandwiel (die met stalen krans)
o-ring / x-ring kettingen in de duurdere range van regina / did. Deze rekken bij mij nooit.
3x voortandwiel vervangen en dan is de ketting helemaal versleten.
Kom bij alle gevallen er op uit dat de ketting eerder op is dan het achtertandwiel.
Doe er gemiddeld een jaar mee. Maar dit zegt niks want de 1 rijd meer dan een ander. Ook maakt de mate van belasting uit (veel droge ritten of drek ritten, veel aan het gas hangen of meer toeren).
Ik durf wel te zeggen dat ik veel aan het gas hang en bij mij komt dat neer op ± 50u / 2500km
Ik wil bij mijn volgende set eens met alu achtertandwiel gaan rijden. Mogelijk minder slijtage op de ketting door zachte materialen. Meer tandwielen wisselen in dat geval. Gewoon eens kijken hoelang zo'n alu geval mee gaat!
Ook vraag ik me af hoe veel je de ketting levensduur kunt verlengen d.m.v. smeren.
Wat zijn nu de goede smeermiddelen? Naar mijn idee weet niemand wat nou echt 'het' merk is om mee te smeren.
Ook is voor een rit is de ketting gesmeerd maar in de tussenstop van 1 op 2 ronden alweer krukdroog. De 1 smeert hem opnieuw, de ander niet... Daar wordt ook veel gewonnen./verloren op levensduur. Maar wat is wijsheid?
Stealth achtertandwiel (die met stalen krans)
o-ring / x-ring kettingen in de duurdere range van regina / did. Deze rekken bij mij nooit.
3x voortandwiel vervangen en dan is de ketting helemaal versleten.
Kom bij alle gevallen er op uit dat de ketting eerder op is dan het achtertandwiel.
Doe er gemiddeld een jaar mee. Maar dit zegt niks want de 1 rijd meer dan een ander. Ook maakt de mate van belasting uit (veel droge ritten of drek ritten, veel aan het gas hangen of meer toeren).
Ik durf wel te zeggen dat ik veel aan het gas hang en bij mij komt dat neer op ± 50u / 2500km
Ik wil bij mijn volgende set eens met alu achtertandwiel gaan rijden. Mogelijk minder slijtage op de ketting door zachte materialen. Meer tandwielen wisselen in dat geval. Gewoon eens kijken hoelang zo'n alu geval mee gaat!
Ook vraag ik me af hoe veel je de ketting levensduur kunt verlengen d.m.v. smeren.
Wat zijn nu de goede smeermiddelen? Naar mijn idee weet niemand wat nou echt 'het' merk is om mee te smeren.
Ook is voor een rit is de ketting gesmeerd maar in de tussenstop van 1 op 2 ronden alweer krukdroog. De 1 smeert hem opnieuw, de ander niet... Daar wordt ook veel gewonnen./verloren op levensduur. Maar wat is wijsheid?
verstand op nul en nadenken
Ik gebruik de kettingspray van AGIP met Teflon!
http://www.jamopa.nl/Joomla/index.php?p ... t&Itemid=1
http://www.jamopa.nl/Joomla/index.php?p ... t&Itemid=1
Ja dat probeer ik dus te zeggen! , iedereen heeft zijn eigen merk, en hoe vaak en hoeveel smeert diegene zijn ketting? En doet diegene dit ook tussentijd bij de enduro's/otr.
Dat heeft volgens mij veel invloed op de ketting/tandwiel levensduur!
Daarom vraag ik mij al jaren af wat is nu wijsheid!
Bij mij staat vast dat de stealth achtertandwiel zeer sterk en goed is, deze gaat het langst mee.
Maar gevoelsmatig gaat daardoor de ketting harder slijten/eerder kapot. Daarom volgende set maar eens aluminium tandwiel proberen zodat mijn ketting de langste levensduur krijgt. Deze is immers het duurst
Ketting spray houd ik gewoon lekker mijn putoline o-ring spray aan. Dat is de allerbeste
Dat heeft volgens mij veel invloed op de ketting/tandwiel levensduur!
Daarom vraag ik mij al jaren af wat is nu wijsheid!
Bij mij staat vast dat de stealth achtertandwiel zeer sterk en goed is, deze gaat het langst mee.
Maar gevoelsmatig gaat daardoor de ketting harder slijten/eerder kapot. Daarom volgende set maar eens aluminium tandwiel proberen zodat mijn ketting de langste levensduur krijgt. Deze is immers het duurst
Ketting spray houd ik gewoon lekker mijn putoline o-ring spray aan. Dat is de allerbeste
verstand op nul en nadenken