http://www.ebay.de/itm/SUZUKI-DR-800-BI ... 328wt_1182futurist schreef: want €75 voor alleen de middenbok had ik al wel gedaan denk ik.
Middenbok
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
klinkt vreemd, het kenteken wordt opgestuurd, misschien naar iemand die je niet kent, niet weet waar die woont en die zelf niks af weet van het feit dat zijn motor ineens weer op zijn naam staat...............die wordt dan direct, ineens (nog steeds zonder dat ie het weet) weer verantwoordelijk voor de voertuigverplichtingen (APK, verzekeren en wegenbelasting) en wil misschien niet eens mee werken aan het overschrijven of kan dat niet (vakantie, in de gevangenis of niet te hopen voor hem dood). Zoals ik zei klinkt vreemd..............Sjonuff schreef:Inmiddels ook al contact gehad met RDW. Nieuw (oude kenteken) is geen probleem, alleen even afspraak maken en motor laten schouwen i.v.m. VIN (voertuig indentificatie nummer), kenteken wordt dan ten naam gesteld van de laatst bekende eigenaar, daarna overschrijven. Kosten plus minus 75 Euro, en daarna overschrijvingskosten.
futurist
PS afspraak maken hoeft al een hele tijd niet meer bij de RDW, er zijn dagen dat je zonder afspraak gewoon een voertuig kan laten schouwen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zoals al eerder vermeld is de motor gekocht van een vriend, dat zal voor mij dus geen problemen opleveren, is vanuit hem ook een kwestie van vertrouwen, want als een totaal onbekende er op gaat rijden en een ongeluk veroorzaakt en er vandoor gaat komen ze bij hem terecht en wordt hij aansprakelijk gesteld. Afspraak is inderdaad niet nodig, maar wordt wel geadviseerd in verband met mogelijk lange wachttijden. Kwestie van 5 minuten na afspraak, alleen VIN wordt gecheckt, geen keuring noodzakelijk omdat er al een wegtoelating afgegeven was, import is een ander verhaal en levert vaak de nodige rompslomp op, daar ben je afhankelijk van de keurmeester, dan zijn er nogal wat lokale verschillen heb ik in het verleden gemerkt.
Da's wat je noemt een goede koop en (uitzonderlijk) goeiekoop. En welkom John op dit bijzondere forum .Sjonuff schreef:Sneu, toch niet uit Zwolle hoop ik, want dan komt dat vast omdat ik de hele BIG voor 150 euries op de kop heb getikt, helaas zonder kenteken, en valbeugels (die waren al wel verkocht). Motor stond al wat jaartjes stil, maar is zeker wel aan de praat te krijgen.
Groet John
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Dank je Ouwe Reus, leuk en handig forum hebben jullie trouwens, vol met handige en nuttige informatie en tips. De Big is wel mijn laatste motor aankoop, heb ook nog 2 Guzzies ("75 en "95) en een Kawa ("87). Alles met carbs want met injectie heb ik helemaal niets. (ondanks dat er natuurlijk ook wel voordelen aan kunnen zitten en projectjes op dat gebied erg leerzaam kunnen zijn).
Injectieproject zei je?Sjonuff schreef:Dank je Ouwe Reus, leuk en handig forum hebben jullie trouwens, vol met handige en nuttige informatie en tips. De Big is wel mijn laatste motor aankoop, heb ook nog 2 Guzzies ("75 en "95) en een Kawa ("87). Alles met carbs want met injectie heb ik helemaal niets. (ondanks dat er natuurlijk ook wel voordelen aan kunnen zitten en projectjes op dat gebied erg leerzaam kunnen zijn).
Welkom op dit forum. Is soms een beetje acclimatiseren, maar wanneer je door de onzin heen weet te lezen staat er een schat aan informatie op
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Als iemand nou deze middenbok en overige meuk koopt, dan neem ik graag de knoppenkast over
Goed dat jullie het ff melden rammelbak en Rudi want ik had dit aanbod ook gevonden en per mail doorgestuurd naar Cor omdat hij een middenbok zoekt.eRDeeWee schreef:Ik ben in onderhandeling met de verkoper...
Niet dat we met zun allen tegen elkaar aan het bieden zijn.
Juist antwoord gehad van de verkoper. Zijn "Nu Kopen" prijs is 100€ en het opsturen kost 32€. 132€ voor de middenbok is natuurlijk veel te veel, dus wat willen jullie eventueel spenderen? Ik kan ook proberen om het te "snipen", maar dan moet ik nog steeds weten wat jullie willen uitgeven zodat ik een maximumbod kan instellen.
Dan heb je vette pech volgens mij, want er is al op geboden. Op eBay MOET de verkoper verkopen aan de hoogste bieder, voor zover er geen sprake is van een minimum ingestelde verkoopprijs. Dus elk bod/ voorstel wat je buiten eBay omdoet, is zinloos. Vind 32 euro verzendkosten overigens rijkelijk overdreven, want volgens mij kan je daar 10 tot 20 kg rommel voor versturen. 17 euro moet voldoende zijn is mijn ervaring.eRDeeWee schreef:Ik ben in onderhandeling met de verkoper...
Als we er dan toch een soort van groupbuy van maken, heb ik wel interesse in een (reserve) brandstofpomp, heb daar 15 euries voor over
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
En hier nog eens 20 euro voor de knoppenkast.
Nog een paar vrijwilligers en je houdt er een hele goedkope middenbok aan over
Zelf heb ik trouwens ook zo'n bok onder de Big zitten. Ik heb hem er onder uit gesleuteld en op diverse punten verstevigd! De aansluiting van de bok naar de draaipunten was niet rondom afgelast, wat scheurvorming veroorzaakte. Even recht buigen en aflassen. Bij de omgekrulde onderkant heb ik er een extra strip tussen gezet. De "krullen" werden dun en begonnen ook door te zakken. Om de onderkant van de krullen, waar de Big dus op staat, heb ik daarom ook nog een 2mm strip op gelast. Het geeft weer wat extra hoogte en de komende 20 jaar slijt dat niet meer door
Nog een paar vrijwilligers en je houdt er een hele goedkope middenbok aan over
Zelf heb ik trouwens ook zo'n bok onder de Big zitten. Ik heb hem er onder uit gesleuteld en op diverse punten verstevigd! De aansluiting van de bok naar de draaipunten was niet rondom afgelast, wat scheurvorming veroorzaakte. Even recht buigen en aflassen. Bij de omgekrulde onderkant heb ik er een extra strip tussen gezet. De "krullen" werden dun en begonnen ook door te zakken. Om de onderkant van de krullen, waar de Big dus op staat, heb ik daarom ook nog een 2mm strip op gelast. Het geeft weer wat extra hoogte en de komende 20 jaar slijt dat niet meer door
hey Rudi, die "sniper" is dat het programma waar je het over had voor e bay aankopen.
ik kan natuurlijk ook even via e bay informeren wat de verzendkosten zijn.
wil echt graag de middenbok..........
stuur je een pb
Futurist
ik kan natuurlijk ook even via e bay informeren wat de verzendkosten zijn.
wil echt graag de middenbok..........
stuur je een pb
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die sniper is een programma dat pas 3 seconden voor de bieding afloopt, mijn bod erop zet . Op die manier heeft een andere bieder niet meer de tijd om te reageren, tenzij er natuurlijk al een hoger bod is uitgebracht, en ga ik ook met niemand een bied-oorlog aan (waardoor je soms uiteindelijk meer betaalt dan je eigenlijk wil).
Als we winnen tegen een goede prijs, dan zal alles goedkoper worden en niet enkel de middenbok!
Ik noteer nu een brandstofpomp voor 15€, een oliekoeler voor 20€, een knoppenkast voor 20€ en een middenbok voor 70€: totaal 125€ - 31.99€ verzendkosten ==> ik heb mijn hoogste bod ingesteld op 93.01€. (En door die .01, heb ik al eens gewonnen...)
Als we winnen tegen een goede prijs, dan zal alles goedkoper worden en niet enkel de middenbok!
Ik noteer nu een brandstofpomp voor 15€, een oliekoeler voor 20€, een knoppenkast voor 20€ en een middenbok voor 70€: totaal 125€ - 31.99€ verzendkosten ==> ik heb mijn hoogste bod ingesteld op 93.01€. (En door die .01, heb ik al eens gewonnen...)
Nooit gehoord van die Snipers. Met jouw reactie en even googlen, begrijp ik nu ik het soms onnavolgbaar spontane & snelle biedverloop. Snap ook dat jouw drie centen het grote verschil kunnen maken. Weer wat geleerd, ondanks dat de grijze haren zichtbaar worden
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
-
Sniper is naast niet toegestaan op E-bay eigenlijk ook vals spelen ten opzichte van de mede bieder die wel de regels op E-bay respecteert.
Ben heus niet roomser als de paus, ook al eens een sniper actie meegemaakt, wordt je niet vrolijk van
Ben heus niet roomser als de paus, ook al eens een sniper actie meegemaakt, wordt je niet vrolijk van
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Dan moet je mij eens tonen waar ergens op eBay staat dat dat niet toegelaten is... Verkopers hebben het niet graag, maar dat is niet mijn probleem. En vals spelen... dat begrijp ik al helemaal niet! Als je met een hamer meer gedaan krijgt dan met je vuist... speel je dan vals? Ik kan op het juiste moment ook achter mijn 'puter gaan zitten en op de juiste tel op het juiste knopje drukken, maar nu gaat dat automatisch. That' s all... De cromagnons begrepen dat ook al niet...
wiki magnetronseRDeeWee schreef:.. De cromagnons begrepen dat ook al niet...
Zit die "sniper" functionaliteit niet ook al standaard in Ebay? Meen me te herinneren dat je bij bieden ook een maximum bod kan opgeven waar ie dan elke keer dat iemand een bod doet dat lager is dan jouw bod naartoe opbiedt...
Maar ik koop eigenlijk zo goed als nooit iets op ebay, dus ik kan ook keihard uit m'n nek aan het lullen zijn
Maar ik koop eigenlijk zo goed als nooit iets op ebay, dus ik kan ook keihard uit m'n nek aan het lullen zijn
Ducati 748 & DR BIG
De details kunnen hier en daar niet kloppen, maar het verhaaltje wel...
Stel, er staat iets te koop en het huidig bod is 10€
De normale eBay manier: ik breng mijn maximum bod uit, laten we zeggen 100€, dan wordt het huidig bod op 10.50€ gezet, telkens 50 cent hoger. Er biedt iemand anders 20€, dan wordt mijn bod automatisch verhoogd naar 20.50€, de andere ziet dat en kan zijn bod nog verhogen naar bvb 30€, ik win nog steeds met 30.50€, enz... Hij wil het echt graag en biedt uiteindelijk 101€ waarmee hij wint. Ik denk "ach die ene €" en ik bied 102€, enz... We zitten in een bied-oorlog ... eBay gelukkig want veel %tjes, de koper gelukkig want veel €tjes , iemand niet gelukkig want die heeft niets, ik niet gelukkig want heb eigenlijk te veel betaald.
De ik-speel-vals-manier: Ik stel mijn sniper in op 100€ en wacht. Iemand biedt 20€ en zijn bod komt op 10.50€ te staan. Ik doe niks en die iemand wint voorlopig. 3sec voor het einde zet mijn sniper mijn bod van 100€ er op. Door het automatisch verhogen staat mijn bod nu op 20.5€. Iemand kan niet meer reageren en ik win voor 20.50€
Ik gelukkig, de anderen niet, want iemand heeft niets en eBay pakt minder %tjes en de verkoper minder €.
Is dat vals spelen of slim zijn? En eigenlijk IDGAS, want in het slechtste geval ben ik gewoon een gelukkige valsspeler
Stel, er staat iets te koop en het huidig bod is 10€
De normale eBay manier: ik breng mijn maximum bod uit, laten we zeggen 100€, dan wordt het huidig bod op 10.50€ gezet, telkens 50 cent hoger. Er biedt iemand anders 20€, dan wordt mijn bod automatisch verhoogd naar 20.50€, de andere ziet dat en kan zijn bod nog verhogen naar bvb 30€, ik win nog steeds met 30.50€, enz... Hij wil het echt graag en biedt uiteindelijk 101€ waarmee hij wint. Ik denk "ach die ene €" en ik bied 102€, enz... We zitten in een bied-oorlog ... eBay gelukkig want veel %tjes, de koper gelukkig want veel €tjes , iemand niet gelukkig want die heeft niets, ik niet gelukkig want heb eigenlijk te veel betaald.
De ik-speel-vals-manier: Ik stel mijn sniper in op 100€ en wacht. Iemand biedt 20€ en zijn bod komt op 10.50€ te staan. Ik doe niks en die iemand wint voorlopig. 3sec voor het einde zet mijn sniper mijn bod van 100€ er op. Door het automatisch verhogen staat mijn bod nu op 20.5€. Iemand kan niet meer reageren en ik win voor 20.50€
Ik gelukkig, de anderen niet, want iemand heeft niets en eBay pakt minder %tjes en de verkoper minder €.
Is dat vals spelen of slim zijn? En eigenlijk IDGAS, want in het slechtste geval ben ik gewoon een gelukkige valsspeler
en ik zit nog steeds zonder middenbok..........................Leo schreef:IDGAS is "I Don't Give A S**t"eRDeeWee schreef:En eigenlijk IDGAS..
Ik mag die Rudi steeds meer
futurist
ga nog maar eens een klantje tillen en een nieuwe (veel te dure) bestellen.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04