Start probleem wr250f

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
endurofan

Men zoon zijne wrf start niet meer met de elektrische starter. Ik heb al van alles uitgezocht ,start relais hoor je klikken maar geeft geen spanning door en krijgt wel spanning van de accu. De start motor rechtstreeks aan de batterij gelegd maar ook niets; Kan het iets te maken hebben met de switchen die er tussen staan zoals die van de koppeling en die neutraal switch. Heeft iemand hier een mogelijke oplossing voor.

Jos
gassen

Als de startmotor rechtstreeks op de accu niet werkt, ligt het probleem bij de startmotor. Koolborstels? # 2 op tekening.
Afbeelding
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
endurofan

Zaterdag eens gekeken maar kreeg de start motor niet los(gebrek aan degelijk materiaal) maar heb wel gemerkt dat de start relais geen stroom geeft aan de start motor ook al hoor je hem aantrekken. Eerst moet ik die start motor eraf krijgen zodat ik die eens kan nakijken of deze wel echt stuk is.
Nog een vraagje ; het tweede zekeringetje van 32 A waarvoor dient dit, vindt het nergens terug op het elektrisch schema.

Jos
han

Let op met het uit elkaar halen van de start motor.
Er staat een lijn over de deksels en middenhuis, deze is meestal vervaagd.
Zet er eerst lijnen op voordat je hem uit elkaar haalt.
Als je het verkeerd inelkaar zet , dan draait de start motor de verkeerde kant op.
endurofan

zal nie meer nodig zijn, maandag is het motorblok naar de kl*te gereden, dat 3weken nadat zijn krukas en olie pomp was vernieuwd bij de yamaha dealer. Carter is een olie zeef geworden maar dan met grote gaten. :evil: Waarschijnlijk een constructie fout aan het krukas. :twisted:

Jos
JoeBaR

gebroken drijfstang ?
4 strokes only !!
endurofan

Dat kan ook al. Ik ben gisteren nog maar eens naar de dealer geweest maar hij zei dat ie nog geen tijd gehad heeft om hem open te halen. Dikke smoes volgens mij maar hij verkoopt geen enduro 's meer, alleen baan motoren. Volgens mij denkt hij dat er toch niets meer aan te verdienen is en daarom het laat aanslepen. misschien in de toekomst een andere dealer zoeken.

Jos
Plaats reactie