U ziet het, het project gaat lopen dus mijn vragenvuur ( problemen waar ik tegen aan loop ) komt op gang.
Stuur wordt op mijn hoogte gezet waardoor de OEM koppelingskabel te kort is als ik mijn stuur helemaal naar links draai.
Ik had deze al bedacht : http://www.braking.nl/easy-clutch
Maar er leiden meer wegen naar Rome.
Welke oplossingen komen bij u opborrelen ?
Koppelingskabel te kort en nu ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Verdorie Leo, dit moet ik onthouden, wel handig voor mijn Tractor (XL600R) 

Graag gedaancelsa schreef:Verdorie Leo, dit moet ik onthouden, wel handig voor mijn Tractor (XL600R)

Mijn voornaamste reden is dat de kabel zo verlengd wordt maar Ik weet alleen niet of het ook echt werkt.
Als het werkt is het 2 vliegen in 1 klap.
Ombouwen naar hydrauliek?
Pompje daarvoor van magura heb ik nog wel liggen voor je.
Moet je alleen een slangetje en cilindertje op de kop zien te tikken.
Maar je kan toch ook een langere koppelingskabel kopen?
Pompje daarvoor van magura heb ik nog wel liggen voor je.
Moet je alleen een slangetje en cilindertje op de kop zien te tikken.
Maar je kan toch ook een langere koppelingskabel kopen?
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Meestal wel hoor.
Anders zijn er ook webshopjes waar je kabel per meter en alle nippels (hihi) en andere toebehoren los kan kopen.
Maak je hem gewoon zelf, en meteen een reserve.
Anders zijn er ook webshopjes waar je kabel per meter en alle nippels (hihi) en andere toebehoren los kan kopen.
Maak je hem gewoon zelf, en meteen een reserve.
-
Die hevel constructie werkt wel, ooit zelf gemaakt op mijn GSX1100.
Is meestal een overbrenging waardoor koppeling lichter gaat maar de slag kleiner wordt.
Die slag kun je weer verlengen indien nodig door koppelingshevel op t blok iets in te korten.
Is meestal een overbrenging waardoor koppeling lichter gaat maar de slag kleiner wordt.
Die slag kun je weer verlengen indien nodig door koppelingshevel op t blok iets in te korten.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ik was even bang dat je zoiets zou postenfrankn schreef:http://www.cable-shop.nl/

THX Frank !
We gaan de site eens goed doorsnuffelen.
@ Loek: dank voor de tip mocht ik voor de easy clutch gaan en het (ont)koppelt niet meer zoals vantevoren dan weet ik wat te doen.
easy clutch is al heel oud en eigenlijk bedoeld voor te kleine, niet sterk genoege(?) vrouwenhandjes die last hebben van een te zware koppeling. werkte toen niet, en werkt nu nog steeds niet. het vermidert de kracht door hefboomwerking waardoor de slag verandert. het is zeker niet bedoelt om de kabel langer te maken.Leo schreef:U ziet het, het project gaat lopen dus mijn vragenvuur ( problemen waar ik tegen aan loop ) komt op gang.
Stuur wordt op mijn hoogte gezet waardoor de OEM koppelingskabel te kort is als ik mijn stuur helemaal naar links draai.
Ik had deze al bedacht : http://www.braking.nl/easy-clutch
Maar er leiden meer wegen naar Rome.
Welke oplossingen komen bij u opborrelen ?
de koppeling hydraulisch maken met een iets langere slang is een (dure) mogelijkheid, maar ik zou mijn oplossing zelf maken. je kan buitenkabel en binnenkabel nog steeds los kopen en ook goede nippels die je na het in elkaar zetten voor de zekerheid nog kunnen borgen (lassen)(solderen).
http://www.motor-outlet.eu/a-27205721/k ... en-buiten/
of
http://www.topworld.nl/moto-parts/kabel ... pleet.html
of
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=10154
voor dat geld koop je er twee of drie heb je er gelijk op reserve.
je kan je vraag ook naar hoco parts doen/mailen ik denk dat zij van de kabels gegevens hebben (vroeger toch) en dan dus een iets langere kunnen zoeken,
laatste keus is een bedrijfje zoeken die kabels pas voor je maken, mogelijkheden genoeg dus ipv die sh*t oplossing.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Zot kan ze evt op maat maken voor je 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Lastig om op foto te bepalen of de universele kabels wel dik genoeg zijn.
Weet uit ervaring dat remkabels voor een fiets het na een week of 6 opgeven.
Schroefnippels gaan of vaak los of de nippel breekt bij het te vast draaien.
Solderen is ook niet gemakkelijk bij sommige kabelsoorten, ook al meegemaakt dat de kabel na solderen, na een tijdje net voor de nippel breekt.
Weet uit ervaring dat remkabels voor een fiets het na een week of 6 opgeven.
Schroefnippels gaan of vaak los of de nippel breekt bij het te vast draaien.
Solderen is ook niet gemakkelijk bij sommige kabelsoorten, ook al meegemaakt dat de kabel na solderen, na een tijdje net voor de nippel breekt.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
In dat geval moet je gewoon je oude kabel (binnen en buiten) even opmeten en mailen naar de cable-shop. Ze hebben van alles op voorraad, in diverse dikten en van diverse materialen (staal, RVS, buitenkabel normaal, buitenkabel met teflon, etc). Met de juiste nippels erbij en de juiste manier van solderen is dat net zo goed of misschien een ietsie pietsie beter dan origineel. B.v. als je een rvs binnnenkabel neemt met teflon gevoerde buitenkabel. Wel een kloddertje vet op de uiteinden zodat er minder vocht en vuil binnen komt.